Αλλαγή στάσης απέναντι στο porpoising από την FIA, αρχής γενομένης από τη Σιγκαπούρη. Οι ιθύνοντες θεωρούν ότι οι τελευταίες πίστες του πρωταθλήματος λόγω φύσης και ασφάλτου θα ενισχύσουν ακούσια το φαινόμενο, κάτι που δεν θα είναι λάθος των ομάδων, για αυτό και αύξησαν το ανώτατο όριο ταλάντωσης.
Ως αποτέλεσμα των υπερβολικών αναπηδήσεων που είχαν τα μονοθέσια νωρίτερα στη σεζόν, κάτι που έκανε τους οδηγούς να παραπονεθούν για επιπτώσεις στην ασφάλεια τους, η FIA ανακοίνωσε πριν από το GP του Καναδά ότι εισήγαγε μια μέτρηση αεροδυναμικής ταλάντωσης (ΑΟΜ) που δεν θα επιτρεπόταν στις ομάδες να υπερβούν.
Οι ομάδες έπρεπε να διασφαλίσουν ότι το αυτοκίνητό τους ήταν κάτω από το μέγιστο όριο αναπήδησης σε κάθε γύρο, διαφορετικά υπήρχε κίνδυνος να τους επιβληθούν ποινές για λόγους ασφαλείας.
Σε ένα έγγραφο που στάλθηκε στις ομάδες πριν από τον αγώνα του Μόντρεαλ, προειδοποιήθηκαν ότι η παραβίαση των κανόνων θα εγκυμονούσε τον κίνδυνο αποκλεισμού των αυτοκινήτων από τον αγώνα.
Ο επικεφαλής θεμάτων μονοθέσιου της F1 Νικόλας Τομπάζης επισήμανε σε αυτό το έγγραφο: «Κάθε αυτοκίνητο του οποίου το AOM υπερβαίνει το προβλεπόμενο όριο θα αναφέρεται στους αγωνοδίκες με τη σύσταση να αποκλειστεί από τα αποτελέσματα του σπριντ ή του αγώνα».
Μετά από κάποια συζήτηση με τις ομάδες σχετικά με τις επιπτώσεις της μέτρησης, τελικά τέθηκε σε ισχύ από το Βελγικό Grand Prix.
Σε εκείνο το στάδιο της σεζόν, καθώς οι ομάδες είχαν πολύ καλύτερη κατανόηση των δυνάμεων που προκάλεσαν μεγάλο μέρος του «porpoising» στις αρχές της σεζόν, δεν είχε βρεθεί καμία υπέρβαση του ΑΟΜ, κάτι που ισχύει ως και σήμερα.
Ωστόσο, υπήρχε κάποια ανησυχία ότι ορισμένοι από τους τελευταίους αγώνες της σεζόν σε πιο ανώμαλες πίστες, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης και του COTA, θα μπορούσαν να προκαλέσουν πονοκεφάλους στις ομάδες.
Η AOM πρακτικά είναι ένας μέσος όρος της δύναμης που δέχεται ο μετρητής, με το ανώτατο όριο να είναι στα 10 J/kg ανά 100 χλμ. Η ανάλυση των δεδομένων των ομάδων, έχει δείξει ότι αν τα αυτοκίνητα προσκρούσουν σε ανώμαλα kerbs ή σαμαράκια, δημιουργούνται στιγμιαίες δυνάμεις που μπορούν εν δυνάμει να εκτοξεύσουν το φορτίο δύναμης που δέχεται ο μετρητής, και άρα να επηρεαστεί ο μέσος όρος.
Το να τρέχουν αυτοκίνητα σε ιδιαίτερα ανώμαλες πίστες σημαίνει ότι οι ομάδες θα μπορούσαν κατά λάθος να υπερβούν το όριο της AOM λόγω της επιφάνειας του σιρκουί και όχι απαραίτητα επειδή θα είχαν υπερβολικό «porpoising».
Εν όψει του GP της Σιγκαπούρης, ο Τομπάζης έστειλε επιστολή στις ομάδες για να τους γνωστοποιήσει ότι η FIA τροποποιεί τη μέτρηση από τώρα και στο εξής για να προλάβει τυχόν επιπλοκές που μπορεί να προκύψουν από την ανώμαλη φύση κάποιας πίστας.
Το διοικητικό όργανο της F1 έχει ειδοποιήσει τις ομάδες ότι για να αποφευχθούν τα υπερβολικά φορτία ενέργειας που προκαλούνται από προσκρούσεις που παραμορφώνουν τη μέτρηση, θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο μέγιστο όριο της AOM για να μην λαμβάνονται υπόψη τέτοιες περιπτώσεις.
Αυτή η αλλαγή προσέγγισης θα πρέπει να βοηθήσει τις ομάδες ώστε να αποφύγουν κάθε κίνδυνο να παραβιάσουν ακούσια το όριο AOM.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!