Ο Mario Isola της Pirelli μίλησε για την επερχόμενη απαγόρευση χρήσης ηλεκτρικών κουβερτών των ελαστικών του 2024, και τις προκλήσεις που θα φέρει αυτό στον σχεδιασμό τους. Παράλληλα η F1 αποφάσισε να δώσει χρόνο δοκιμών των καινούριων ελαστικών εντός των αγωνιστικών τριημέρων.
Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, ισχυρίστηκε ότι θα πρέπει να σχεδιαστούν και να αναπτυχθούν νέες συνθέσεις ελαστικών πριν από την προγραμματισμένη απαγόρευση της Formula 1 της χρήση ηλεκτρικών κουβερτών ελαστικών το 2024.
Οι ομάδες της F1 χρησιμοποιούν επί του παρόντος τις κουβέρτες για να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας πριν κουμπωθούν στο μονοθέσιο, αλλά αυτή η ακριβή και ενεργοβόρα πρακτική θεωρείται σπάταλη, εξ ου και η επερχόμενη αλλαγή στους κανονισμούς.
Η απαγόρευση εφαρμόζεται σιγά σιγά μέχρι το 2024 όταν δεν θα επιτρέπεται η χρήση τους στα γκαράζ.
Από τους 100°C στο μπροστινό μέρος και τους 80°C στο πίσω μέρος το 2021, η F1 μείωσε τις μέγιστες θερμοκρασίες στους 70°C για το 2022, ενώ μείωσε τον αριθμό των κουβερτών που χρησιμοποιεί κάθε ομάδα στο μισό.
Ο Isola εξήγησε γιατί το προοδευτικό σχέδιο για την τελική κατάργηση της χρήσης κουβερτών είναι η καλύτερη ιδέα: «Αν θέλουμε να οδηγούν χωρίς ηλεκτρικές κουβέρτες, πρέπει να σχεδιαστεί ένα εντελώς νέο ελαστικό.»
«Δεν αρκεί απλώς η κατασκευή νέων συνθέσεων με μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Τα μονοθέσια της Formula 1 είναι τόσο γρήγορα και δημιουργούν τόσο μεγάλες δυνάμεις που οι πιέσεις αυξάνονται κατά 10 έως 12 PSI κατά την οδήγηση. Αυτό αλλάζει ολόκληρο το προφίλ και την περιοχή επαφής του ελαστικού.»
«Το 2023, οι θερμοκρασίες της ηλεκτρικής κουβέρτας θα συνεχίσουν να πέφτουν – σε μόλις 50°C εμπρός και πίσω», αποκαλύπτει ο Isola. «Αυτό αυξάνει επίσης τις διαφορές πίεσης μέσα στα stints. Θέτουμε σκόπιμα μόνο μικρά stins στις δοκιμές φέτος, έτσι ώστε τίποτα να μην πάει στραβά και το show να μην υποφέρει. Τα ελαστικά λειτουργούν πολύ καλά φέτος. Φυσικά, αυτό θα πρέπει να παραμείνει έτσι ακόμα κι αν απομακρύνουμε εντελώς τις ηλεκτρικές κουβέρτες».
Με την προοπτική της δημιουργίας νέων συνθέσεων, σημαίνει ότι θα απαιτηθούν επαρκείς δοκιμές από τις ομάδες της F1, έτσι ώστε η Pirelli να μπορεί να αναπτύξει τις καλύτερες δυνατές συνθέσεις για χρήση ώστε οι κουβέρτες των ελαστικών να είναι περιττές.
Για την κάλυψη των αναγκών του Ιταλικού κατασκευαστή ελαστικών, οι συνεδρίες FP2 το 2023 θα παραταθούν κατά 30 λεπτά για να παρέχουν πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Το format θα δοκιμαστεί στο Austin τον Οκτώβριο στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου θα γίνουν δοκιμές για τα ελαστικά του 2023.
«Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα της τρέχουσας γενιάς. Πρέπει να πάμε σε διαφορετικές πίστες όπου τα ελαστικά υπόκεινται σε διαφορετικά φορτία και πρέπει να οδηγούν σε διαφορετικές συνθήκες.»
«Η ιδέα της χρήσης του FP2 για δοκιμές είναι πραγματικά πολύ καλή. Οι ομάδες δεν χρειάζεται να ταξιδέψουν σε μια πίστα ή να παραμείνουν περισσότερο μετά από ένα Σαββατοκύριακο αγώνα», εξήγησε ο Isola.
«Αλλά μόλις έχεις μια νέα καλή ιδέα, οι ομάδες βρίσκουν προβλήματα. Διαμαρτύρονται ότι πρέπει να χρησιμοποιούν τα ίδια αυτοκίνητα και τους ίδιους κινητήρες για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Η ζωή του κινητήρα γρήγορα γίνεται θέμα.»
Όπως γίνεται κατανοητό η Pirelli έχει πολύ δουλειά μπροστά της, ώστε να σχεδιάσει ένα ελαστικό έτοιμο να αποδώσει κρύο, από τη στιγμή που θα φορεθεί στο μονοθέσιο. Τη στιγμή, που πολλές φορές ακόμα και με τις κουβέρτες οι οδηγοί γλιστρούν αρκετά στους πρώτους δύο γύρους, ειδικά με τη μεσαία και τη σκληρή σύνθεση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!