Ο Zak Brown δήλωσε ότι η Formula 1 είναι ήδη πολύ δημοφιλής στις ΗΠΑ, ακόμα και αν το άθλημα δεν έχει Αμερικάνο οδηγό ή ομάδα που να εδρεύει εκεί. Οι δηλώσεις έρχονται στον απόηχο της απόφασης να μη δοθεί superlicence στον οδηγό του IndyCar, Colton Herta.
Η F1 έχει όντως δει μαζική αύξηση της απήχησής της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού τα τελευταία χρόνια, με την ιδιοκτήτρια εταιρεία Liberty Media να προσανατολίζεται ξεκάθαρα προς αυτήν την αγορά.
Σημαντικότερη απόδειξη αυτού η διοργάνωση τριών αγώνων στη χώρα το 2023, με το Las Vegas να προστίθεται στη λίστα μαζί με Miami και Circuit of the Americas και ενώ η ζήτηση για μια θέση στο καλαντάρι είναι ίσως μεγαλύτερη από ποτέ.
Παρ’όλα αυτά, η αμερικάνικη παρουσία στις πίστες είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η Haas εμφανίζεται ως ομάδα που εδρεύει στις ΗΠΑ, αλλά μεγάλο μέρος της δουλειάς και της εξέλιξης του μονοθεσίου της γίνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία. Και φυσικά, δεν υπάρχει οδηγός.
Συγκεκριμένα, τελευταία φορά που οδηγός από τις ΗΠΑ βρέθηκε σε κόκπιτ της Formula 1 ήταν το 2015, όταν ο Alexander Rossi συμμετείχε σε μόλις πέντε αγώνες. Η τελευταία φορά που Αμερικάνος οδηγός συμμετείχε σε όλους τους αγώνες μιας σεζόν ήταν το 2006, με τον Scott Speed να οδηγεί την Toro Rosso για 28 Grand Prix συνολικά, πριν αντικατασταθεί στα μέσα του 2007 από τον Sebastian Vettel.
Η αποτυχία των προσπαθειών του Colton Herta για την απόκτηση superlicence είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στην ιστορία αυτήν και έχει οδηγήσει σε αρκετή κριτική από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ΗΠΑ για ευρωπαϊκή αποκλειστικότητα, με τον οδηγό του IndyCar Graham Rahal μεταξύ άλλων να κατηγορεί τη Formula 1 για ελιτισμό.
«Δε μας θέλουν. Να το θυμάστε. Θέλουν τα χρήματα των αμερικάνικων εταιρειών, θέλουν τα χρήματα των πλούσιων Αμερικάνων. Αλλά δεν ενδιαφέρονται για τους υπόλοιπους. Πάντα ήταν έτσι, πάντα θα είναι.»
Σε αντίστοιχο πνεύμα έχουν κινηθεί και δηλώσεις από τον όμιλο Andretti, που επιχειρεί, ανεπιτυχώς μέχρι στιγμής, να εισέλθει με ομάδα στο χώρο της Formula 1, με τον Michael Andretti να αποκαλεί το θεσμό «ευρωπαϊκό σύλλογο.»
Ο CEO της McLaren πάντως, ο οποίος είναι επίσης Αμερικάνος, δε φαίνεται να ενοχλείται ιδιαίτερα από την κατάσταση, ούτε να τη θεωρεί επιζήμια για το κύρος του αθλήματος στις ΗΠΑ, πιστεύοντας ότι ο θεσμός έχει ήδη εδραιωθεί εκεί.
«Νομίζω ότι θα ήταν εξαιρετικό να συμβεί (σ.σ. η είσοδος της Andretti και του Herta), θα ενίσχυε περαιτέρω τη Formula 1 εκεί.
Αλλά δεν έχουμε κανέναν από τους δύο σήμερα, και δείτε πόσο δημοφιλής είναι η Formula 1 τώρα στην Αμερική.
Οπότε θα ήθελα πολύ να το δω να συμβαίνει, αλλά δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να συμβεί. Επειδή η Formula 1 ήδη είναι ψηλά χωρίς αυτούς.»
Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο Brown, σε αντίθεση με αρκετούς άλλους υψηλά ιστάμενους του χώρου, έχει φανεί δεκτικός στην προσέγγιση του Andretti και θεωρεί ότι οι προαναφερθέντες δε βλέπουν όλη την εικόνα.
«Σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά. Πιστεύω ότι κάποιος σαν τον Andretti θα μπορούσε να βοηθήσει το άθλημα να αναπτυχθεί.»
Το χρηματικό ζήτημα είναι φυσικά η, μερικές φορές ανείπωτη, βάση των αντιρρήσεων, αλλά ο Brown το βλέπει ως μακροπρόθεσμη επένδυση.
«Ό,τι χάσουμε βραχυπρόθεσμα μοιραζόμενοι τα ποσά των βραβείων θα το πάρουμε πίσω με υψηλότερη τηλεοπτική παρακολούθηση, περισσότερες χορηγίες από τη Βόρεια Αμερική και ούτω καθεξής.
Είναι κάποιες ομάδες που προσπαθούν να προστατέψουν τα δικά τους εισοδήματα και δε βλέπουν τη γενική εικόνα.»
Η Andretti δεν έχει ακόμα λάβει πράσινο φως για την είσοδό της στη Formula 1 το 2024 και δηλώσεις αρμοδίων τους τελευταίους μήνες δίνουν αρκετά δυσοίωνη εικόνα για το μέλλον της αίτησης.
Όσο για τους οδηγούς, μετά την κατάρρευση της υπόθεσης Herta, ο επόμενος πιθανότερος υποψήφιος είναι ο Logan Sargeant, μέλος της ακαδημίας της Williams, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει φέτος superlicence και να διεκδικήσει στη συνέχεια τη θέση που άφησε ανοιχτή ο Nicholas Latifi.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!