Ο Aleix Espargaro της Aprilia ήταν ο μεγάλος άτυχος στο Motegi, καθώς λόγω τεχνικού προβλήματος, αντί για την 6η θέση εκκίνησε από το pitlane, αφού αναγκάστηκε να αλλάξει μοτοσυκλέτα. Μετά την καρό σημαία, εξήγησε τι συνέβη.
Ο Espargaro ξεκίνησε τον αγώνα στο Motegi τρίτος στη βαθμολογία και μόλις 17 βαθμούς από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Fabio Quartararo.
Ο αναβάτης της Aprilia προκρίθηκε μπροστά από τον Quartararo και τον Francesco Bagnaia της Ducati στην έκτη θέση το Σάββατο, αλλά αναγκάστηκε να ξεκινήσει τον αγώνα από το pitlane όταν εμφανίστηκε ένα πρόβλημα στον γύρο σχηματισμού, που σήμαινε ότι έπρεπε να μπει και να πάρει τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του.
Ο Espargaro εξηγεί ότι ήταν μία χαρτογράφηση σχεδιασμένη να εξοικονομεί καύσιμο, που εγκαταστάθηκε για τον γύρο πριν από τον αγώνα στο grid, το οποίο στη συνέχεια διαγράφεται και αντικαθίσταται από τη σωστή αγωνιστική χαρτογράφηση του κινητήρα.
«Ήταν η χαρτογράφηση “eco” όπως την ονομάζουμε, για εξοικονόμηση καυσίμου, η μοτοσυκλέτα δεν πηγαίνει πάνω από 100 χλμ/ώρα, όχι περισσότερες από 5000 στροφές ανά λεπτό.», εξήγησε ο Espargaro, ο οποίος τελείωσε τον αγώνα χωρίς βαθμούς στην 16η θέση, όταν ρωτήθηκε ποιο ήταν το πρόβλημα.
«Έτσι, δοκίμασα τα πάντα στον γύρο σχηματισμού και δεν λειτούργησε. Άλλαξα στη δεύτερη μηχανή στα pits, αλλά αυτή είχε πίσω ελαστικό μαλακής σύνθεσης και δεν μπορώ να οδηγήσω με αυτό το ελαστικό, το ήξερα από την αρχή.»
«Απλώς προσπάθησα να παραμείνω στην πίστα. Ήμουν επίσης πολύ νευρικός και έκανα πολλά λάθη.»
«Έτσι αποφάσισα να μείνω στην πίστα για να περιμένω την κόκκινη σημαία ή οτιδήποτε άλλο, αλλά δεν ήρθε».
Ο Espargaro λέει ότι θα μπορούσε να κερδίσει σήμερα αν δεν είχε αυτά τα προβλήματά, σημειώνοντας ότι το μαλακό ελαστικό που τοποθετήθηκε στη δεύτερη μοτοσυκλέτα του ήταν τροχοπέδη στην απόδοση του.
Όταν ρωτήθηκε τι θα ήταν δυνατό σήμερα χωρίς το θέμα που προέκυψε, ο Espargaro πρόσθεσε: «Νίκη, 100%».
«Είναι το πρώτο Σαββατοκύριακο φέτος που λόγω των καιρικών συνθηκών προφανώς δεν οδήγησα καθόλου τη δεύτερη μοτοσυκλέτα.»
«Το μαλακό ελαστικό το απεχθάνομαι, στους τρεις τελευταίους αγώνες δεν το χρησιμοποίησα σε κανέναν.»
«Ακόμη και στις κατατακτήριες υπέφερα. Και παρόλα αυτά, ήμουν στο 1m46.0s στον αγώνα για πολλούς γύρους. Με τη μεσαία σύνθεση στην άλλη μου μηχανή, θα μπορούσα να είχα μείνει στο 45,5, τουλάχιστον στο επίπεδο του Jack. Επομένως, είναι πραγματικά κρίμα».
Ο Espargaro δεν πιστεύει ότι το γεγονός ότι το MotoGP βρίσκεται στη μέση ενός Triple – Header που ξεκίνησε στην Ισπανία την περασμένη εβδομάδα έπαιξε ρόλο στο λάθος που συνέβη με τη χαρτογράφηση του κινητήρα του.
«Δεν νομίζω», είπε όταν ρωτήθηκε αν η κούραση προκάλεσε το πρόβλημα.
«Είμαι κουρασμένος, όλοι είναι κουρασμένοι και είναι δουλειά μας. Είναι ένα λάθος που μπορεί να συμβεί οπουδήποτε.»
«Είναι μεγάλο, μεγάλο λάθος και αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει. Αλλά είμαστε άνθρωποι. Είμαστε μια ομάδα και θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε τον τίτλο».
Ο Espargaro παραμένει τρίτος στην κατάταξη και τώρα βρίσκεται 25 βαθμούς πίσω από τον Quartararo, ο οποίος ήταν όγδοος στον αγώνα, ενώ ο Bagnaia υπέστη πρώτη στον τελευταίο γύρο.
Αλλά λέει ότι το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τα σπάνια προβλήματα των αντιπάλων του σε ένα Σαββατοκύριακο όπου ήταν πιο γρήγορος κι από τους δύο, τον κάνει να αισθάνεται χειρότερα για τη δική του κούρσα.
«Αυτό είναι χειρότερο. Για μένα αυτό είναι χειρότερο, γιατί έχασα μια μεγάλη ευκαιρία», είπε για τους αντιπάλους του που είχαν επίσης δυσκολίες στον σημερινό αγώνα.
«Αν τερμάτιζαν πρώτος και δεύτερος, θα ήταν χειρότερα για το πρωτάθλημα, αλλά δεν θα ήμουν τόσο στεναχωρημένος. Αλλά είμαι πολύ λυπημένος γιατί ήξερα ότι σήμερα ήμουν πιο γρήγορος από αυτούς.»
«Και είναι πολύ δύσκολο να είσαι πιο γρήγορος από τον Pecco και τον Fabio, είναι πολύ σπάνιο για μένα. Οπότε σήμερα πετάξαμε στα σκουπίδια μια τεράστια ευκαιρία.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!