Ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, εξακολουθεί να μην έχει αμφιβολίες ότι οι νέοι κανονισμοί θα βοηθήσουν στη μείωση των διαφορών ανάμεσα στις ομάδες, παρά τη φετινή κυριαρχία των Red Bull και Ferrari και το σαφές ενδεχόμενο περαιτέρω απομάκρυνσης της πρώτης.
Οι κανονισμοί του 2022 αποσκοπούσαν τόσο σε περισσότερη και καλύτερη αγωνιστική δράση με τις αλλαγές στην αεροδυναμική των μονοθεσίων, όσο και στο να δώσουν ευκαιρία σε μικρότερες ομάδες να πλησιάσουν τις πρώτες θέσεις μέσω ορίου στο budget και περισσότερου χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα για αυτούς με χαμηλότερη κατάταξη.
Το δεύτερο μέρος ωστόσο δε φαίνεται να έχει πετύχει στο βαθμό που ίσως ήλπιζαν οι ιθύνοντες, καθώς οι φόβοι για σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις ομάδες λόγω των αγνώστων πτυχών στους νέους κανονισμούς και τα διαφορετικά επίπεδα εκμετάλλευσής τους φαίνεται να έχουν επαληθευτεί.
Red Bull και Ferrari βρίσκονται ξεκάθαρα πολύ μπροστά από τις υπόλοιπες ομάδες, και μόνο τα σοβαρά λάθη σε πολλά επίπεδα της τελευταίας έχουν επιτρέψει στη Mercedes, η οποία με τη σειρά της είναι σαφώς ανώτερη των υπόλοιπων επτά ομάδων στην πίστα, να παραμείνει στη μάχη για τη διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.
Όσο για τα πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, αυτά μόνο μαθηματικά δεν έχουν εξασφαλιστεί, με την κατάκτησή τους από τον Max Verstappen και τη Red Bull να είναι σχεδόν βέβαιη.
Ο Domenicali πάντως υποστηρίζει ότι δεν ανησυχεί ιδιαίτερα, θεωρώντας ότι καθώς οι υπόλοιπες ομάδες θα συνηθίσουν στους νέους κανονισμούς και οι νικητές θα αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο μειωμένου χρόνου εξέλιξης και σταδιακά όλο και μικρότερων αυξήσεων στην απόδοσή τους από τις όποιες αναβαθμίσεις, τα πράγματα θα γίνουν σαφώς πιο ανταγωνιστικά.
«Προφανώς ένα πρωτάθλημα με τέτοιες διαφορές ανάμεσα στον πρώτο και στο δεύτερο δε θα φέρει το φινάλε του προηγούμενου χρόνου,» εξήγησε μιλώντας στον Ιταλικό τύπο.
«Αλλά, ακόμα και έτσι, τα εισιτήρια για τους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν έχουν εξαντληθεί. Νομίζω ότι, από τεχνικής σκοπιάς, είναι σημαντικό να καταλάβουμε πόσο γρήγορα κλείνουν οι διαφορές και ότι αυτό είναι ένα από τα σημεία στα οποία βασίζονται οι νέοι κανονισμοί.»
Σε αυτήν την αισιόδοξη, αν και μάλλον παραπάνω από εμπορικής παρά τεχνικής σκοπιάς, άποψη, ο CEO πρόσθεσε ότι πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν και ζητήματα αξιοπιστίας και διαχείρισης, που ενδεχομένως διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα του επιπέδου ορισμένων ομάδων.
«Πρέπει επίσης να δούμε τι μέρος της απόδοσης των μονοθεσίων έχει επηρεαστεί από τους κανονισμούς και τι μέρος εξαρτάται από την αξιοπιστία ή τη διαχείριση. Απαιτείται καλή ανάλυση για να γίνει αντιληπτό τι προκάλεσε τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους πρώτους και τους υπόλοιπους.
Επειδή, αν δούμε τη συνολική κατάταξη, βλέπουμε ότι πίσω από την πρωτοπόρο υπάρχουν πολύ πιο αμφίρροπες μάχες απ’ό,τι στο παρελθόν. Θέλω να δώσω θετική ερμηνεία.
Πιστεύω ότι, τα επόμενα χρόνια, οι κανονισμοί θα οδηγήσουν σε ακόμα μικρότερες διαφορές από αυτές που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή ανάμεσα στην πρωτοπόρο ομάδα και τις υπόλοιπες.»
Φυσικά, σε ένα τέτοιο σενάριο, κομβικό ρόλο παίζει και το όριο του budget, με τον Domenicali να αναγνωρίζει τη σημασία αστυνόμευσης από την FIA και τήρησης από τις ομάδες του συγκεκριμένου κανονισμού. Τυχόν παραβίαση ή παράκαμψή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε σαφή όσο και άδικα πλεονεκτήματα.
«Θεωρώ ότι είναι μείζον θέμα,» ανέφερε συγκεκριμένα ο Ιταλός. «Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι οποιοσδήποτε επιβλέπει την τήρηση των οικονομικών κανονισμών φροντίζει ώστε τα πάντα να λειτουργούν σωστά.
Ξέρω ότι η FIA δουλεύει σκληρά και είναι ένα σημαντικό βήμα γιατί πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι όλες οι ομάδες έχουν ξοδέψει τα ίδια ποσά στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους. Τα πάντα πρέπει να ελεγχθούν και να επιβεβαιωθούν.
Αυτή θα είναι η κεντρική θεματική των επόμενων μηνών και από εκεί θα προέλθει και η αξιοπιστία των συγκεκριμένων κανονισμών.»
Δε μοιράζονται βέβαια όλοι τη σιγουριά του Domenicali. Αρκετοί είναι αυτοί που, βασιζόμενοι και στην κυριαρχία διαρκείας άλλων ομάδων στο παρελθόν, κάνουν δυσοίωνες προβλέψεις για μια νέα εποχή Red Bull μέχρι το 2026. Άλλοι είναι λιγότερο απαισιόδοξοι, αλλά εξακολουθούν να έχουν αμφιβολίες, κυρίως λόγω του εμφανέστατα μεγάλου προβαδίσματος που έχουν φέτος Ferrari και Red Bull και που φαίνεται δύσκολο να μειωθεί σύντομα.
Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren James Key είναι ανάμεσα στους τελευταίους, με τις δηλώσεις του να στρέφονται προς την τεχνογνωσία και την εμπειρία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά ακόμα και σε ένα περιβάλλον περιορισμένων εξόδων.
«Το grid ήταν πιο κοντά στην αρχή της σεζόν, αλλά οι διαφορές έχουν αρχίσει να μεγαλώνουν και πρέπει να ομολογήσω ότι Ferrari και Red Bull έχουν εκμεταλλευτεί εξαιρετικά τις συνθήκες.
Δείχνει ότι, ακόμα και με όριο στο budget, αν είσαι μια μεγάλη ομάδα με εκτενείς υποδομές και πολλή γνώση και μεθοδολογία σε διάρκεια ετών, εξακολουθεί να κάνει τη διαφορά.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!