Iδιαίτερα ενδιαφέρουσες οι δηλώσεις του John Elkann, προέδρου της Ferrari, στα πλαίσια του Grand Prix της Monza. Η στήριξη στο Mattia Binotto, ποιοι οι μακροχρόνιοι στόχοι της ομάδας, και γιατί ο Binotto ανέλαβε να διευκρινίσει αυτές τις δηλώσεις προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Μετά από ένα ιδανικό ξεκίνημα στο φετινό πρωτάθλημα, δύο νίκες σε τρεις αγώνες, η Ferrari κατάφερε μόνο δύο ακόμη νίκες στους επόμενους 13, πετώντας πέντε νίκες στα σκουπίδια, είτε λόγω αξιοπιστίας, λάθους οδηγού, είτε από λάθη στρατηγικής.
Ο John Elkann είναι ο CEO της Exor, ενός ομίλου που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Fiat και της Ferrari, και από το 2018 είναι και πρόεδρος της Ferrari. Ο Elkann έχει δει όλο αυτό το διάστημα την κριτική προς την Ferrari να αυξάνεται συνεχώς, με τον Mattia Binotto να αποτελεί τον συχνότερο στόχο, και του οποίου η καρέκλα φαίνεται περισσότερο επισφαλής.
Ωστόσο, ο Elkann έχει επιμείνει αρκετές φορές η Ferrari δεν χρειάζεται να κάνει αλλαγές, αλλά πρέπει να αναπτυχθεί ως ομάδα, μία γραμμή που έχει ακολουθήσει και ο Ιταλός επικεφαλής της Ferrari στην Formula 1.
«Εμπιστοσύνη και ευγνωμοσύνη για τη δουλειά που έκανε ο Mattia Binotto και οι μηχανικοί μας», είπε σε συνέντευξή του σε Ιταλικό μέσο ενημέρωσης. «Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η δουλειά στο Maranello, στα pits, στο pit wall και πίσω από το τιμόνι πρέπει να βελτιωθεί.»
«Πρέπει να συνεχίσουμε να ωριμάζουμε και αυτό ισχύει για τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους οδηγούς και προφανώς για όλη τη διοίκηση, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού της ομάδας».
«Γι’ αυτό πιστεύω ότι η Ferrari θα κερδίσει ξανά τους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών πριν από το 2026, με τον Charles Leclerc στην pole position. Είμαστε τυχεροί που έχουμε δύο σπουδαίους οδηγούς, πιθανώς το πιο δυνατό ζευγάρι στη Formula 1», δήλωσε ο Elkann.
Ωστόσο, παραδέχεται ότι η Ferrari έχει κάνει πάρα πολλά λάθη. «Το έχουμε δει στην αξιοπιστία, στην οδήγηση, στη στρατηγική», είπε. «Υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά που πρέπει να αλλάξουν». Όλα αυτά τα λάθη χρεώνονται πρωτίστως στον Binotto, το 52χρονο αφεντικό της ομάδας της Formula 1.
Όταν πιέστηκε να δώσει μια απάντηση για το αν ήταν «ικανοποιημένος» με την απόδοση του Binotto εν μέσω φημών ότι μπορεί να βρίσκεται με το ένα πόδι εκτός ομάδας, ο Elkann απάντησε: «Δεν είμαι ικανοποιημένος, γιατί πιστεύω ότι μπορούμε πάντα να πάμε καλύτερα. Αλλά πιστεύω ότι το να εμπιστευτώ τον Binotto και την ομάδα του ήταν η σωστή επιλογή και απέδωσε. Χάρη σε αυτούς, είμαστε ανταγωνιστικοί και κερδίζουμε ξανά».
Όταν ρωτήθηκε εάν, σαν οπαδός της Ferrari, ήταν θυμωμένος με τα λάθη της ομάδας, είπε: «Όταν είσαι οπαδός, αλλά έχεις τις δικές μου ευθύνες, πρέπει να ξέρεις πώς να μετατρέπεις αυτόν τον πόνο και μερικές φορές τον θυμό σε θέληση να κάνεις κάτι καλύτερο. Αν δεν υπάρχει θυμός, είναι πρόβλημα. Αν υπάρχει μόνο θυμός, είναι ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα».
Ας γυρίσουμε πίσω στο σημείο που ο CEO της Exor, είπε πως η ομάδα θα κερδίσει ως το 2026, με τον Leclerc στην pole position. Η δήλωση αυτή από πολλούς ερμηνεύτηκε ως εξής. Πρώτον η ομάδα στοχεύει σε μακροχρόνια κι όχι άμεση επιτυχία, και δεύτερον ότι ο Leclerc είναι το πρόσωπο της ομάδας, κάτι που ως τώρα αγωνιστικά ο Mattia Binotto έχει αρνηθεί να παραδεχτεί.
Έτσι ο Ιταλός επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, ανέλαβε ρόλο πυροσβέστη για να σβήσει αυτές τις δύο φωτιές. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ferrari δεν είναι τόσο μακριά από την κορυφή, ο Binotto ρωτήθηκε γιατί θα χρειαζόταν τέσσερις σεζόν για να κερδίσει, στην οποία απάντησε: «Νομίζω ότι είναι πιο ρεαλιστικό όσον αφορά τις προσδοκίες, αλλά πέρα από αυτό, νομίζω ότι αυτό που είπε ακριβώς είναι «πριν το 2026». Δηλαδή από τώρα έως το 2026 αν και αναμφίβολα η φιλοδοξία της ομάδας είναι να το καταφέρει όσο το δυνατόν συντομότερα.»
«Από την άλλη πλευρά, αν κοιτάξουμε την τρέχουσα σεζόν, έχουμε πλήρη επίγνωση ότι υπάρχουν ακόμη βήματα που πρέπει να γίνουν για να είμαστε με κάποιο τρόπο στη θέση να κατακτήσουμε ένα πρωτάθλημα. Η Ferrari έχει κάνει, νομίζω, τεράστια εξέλιξη όσον αφορά τις επιδόσεις από την περασμένη σεζόν και αν κοιτάξουμε πίσω, τουλάχιστον για τη Ferrari, πρέπει να επιστρέψετε πολλά χρόνια στο παρελθόν για να δείτε τόσο μεγάλη εξέλιξη μέσα σε μία σεζόν.»
«Λοιπόν, νομίζω ότι συνολικά, η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά στην ανάπτυξη του τρέχοντος μονοθεσίου, αλλά παρόλα αυτά, υπάρχουν τομείς που πρέπει να βελτιωθούμε, όπως πρώτα από όλα η αξιοπιστία που μας κόστισε αρκετές νίκες και για να κερδίσουμε πρωταθλήματα, πρέπει να έχεις ένα αξιόπιστο μονοθέσιο, χωρίς αμφιβολία.»
Στη συνέχεια ο Binotto τόνισε πως είναι εξίσου σημαντικό να βελτιωθεί η διαχείριση των αγώνων από την πλευρά της ομάδας. Αποφάσεις στρατηγικής, ευελιξία και ταχύτητα την ώρα του αγώνα είναι ικανότητες που το pit wall της Ferrari φέτος δεν έχει δείξει ότι έχει. Αλλά ο επικεφαλής της ομάδας πιστεύει ότι σε αυτό το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος, η ομάδα μπορεί να κερδίσει νίκες και κατ’ επέκταση αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για τις δυνατότητες της.
Ακόμη, του επισήμαναν την συγκεκριμένη αναφορά του Elkann για τον Leclerc, σαν να αναμένεται να ηγηθεί της ομάδας, κάτι που ο Binotto εξήγησε: «Όχι, δεν σημαίνει αυτό. Νομίζω ότι αυτό που είπε ο πρόεδρός μας αφορά την τρέχουσα σεζόν.»
«Ο Charles ήταν κατά μέσο όρο πιο γρήγορος από τον Carlos και ήταν πιο συχνά στην pole position, αλλά η φιλοδοξία και των δύο οδηγών μας, είναι να κερδίσουν το πρωτάθλημα οδηγών και νομίζω ότι ο Carlos είναι ένας δυνατός οδηγός.»
«Το απέδειξε πέρυσι, στις προηγούμενες σεζόν και εξακολουθεί να αποδεικνύει κι αυτή τη σεζόν ότι είναι καλός οδηγός. Φέρνει πολλούς βαθμούς την Κυριακή, μαθαίνει γρήγορα και είναι επίσης γρήγορος, οπότε πιστεύω ότι είναι δίκαιο, ως ομάδα, να τους δώσουμε ίσες ευκαιρίες, σίγουρα στην αρχή αλλά και στη διάρκεια της σεζόν.
«Εάν υπάρξει επιτακτική ανάγκη, μπορούμε να συζητήσουμε ποιος έχει τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει», παραδέχτηκε ο Binotto σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την ισότητα μεταξύ των δύο οδηγών του.
Από την άλλη, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Mika Hakkinen πιστεύει ότι δηλώσεις όπως αυτές του Elkann θα αυξήσουν την πίεση που αισθάνεται ούτως ή άλλως η συνεχώς βαλλόμενη ομάδα της Ferrari.
«Η Ferrari είχε πάντα μεγάλη πίεση», έγραψε ο 53χρονος στη στήλη του. «Και είναι κάτι μοναδικό για αυτούς.»
«Φυσικά στη McLaren νιώθαμε πίεση να αγωνιστούμε για να κερδίσουμε, να προσπαθήσουμε για το καλύτερο, να μην είμαστε ικανοποιημένοι αν δεν κερδίζαμε, αλλά η Ferrari είχε πάντα αυτή την πρόσθετη πίεση, καθώς είναι ένα είδος εθνικής ομάδας.»
«Υπάρχει πάντα η αίσθηση της επιπλέον πίεσης και αυτό δεν μπορεί να είναι εύκολο για τη διοίκηση ή τους οδηγούς που πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται σκληρά, να πιέζουν μαζί και να διασφαλίζουν ότι δεν αρχίζουν να κατηγορούν ο ένας τον άλλον όταν τα πράγματα πάνε στραβά.»
«Είναι ενδιαφέρον να βλέπουμε τα σχόλια του προέδρου της Ferrari, ειδικά δημόσια, καθώς αυτό προσθέτει μεγαλύτερη πίεση στην ομάδα. Νομίζω ότι αυτή η σεζόν ήταν δύσκολη γιατί ξεκίνησαν με γρήγορο μονοθέσιο, νίκες σε αγώνες και πολλή αυτοπεποίθηση, αλλά η Red Bull λειτούργησε τόσο αποτελεσματικά, κάνοντας τόσα λίγα λάθη και βελτίωσε το μονοθέσιο».
Ενώ και τα δύο Πρωταθλήματα έχουν πρακτικά κριθεί, η Ferrari πρέπει τώρα να κοιτάξει πίσω της, καθώς η Mercedes δεν βρίσκεται μακριά στην μάχη για την 2η θέση στους Κατασκευαστές.
Το μόνο σίγουρο είναι πως αν με το ομολογουμένως πολύ καλό φετινό μονοθέσιο, η Ferrari για άλλη μια χρονιά βρεθεί πίσω από την Mercedes μετά το Abu Dhabi, θα είναι μια ήττα πολύ πιο βαριά επικοινωνιακά παρά αγωνιστικά. Κι αυτό ίσως στοιχίσει περισσότερο σε πρόσωπα της ομάδας από την απώλεια του πρωταθλήματος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!