Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος ο Francesco Bagnaia της εργοστασιακής Ducati κατέκτησε την Pole Position στην Aragon. Δίπλα του θα εκκινήσουν άλλες δύο Ducati, ενώ στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα βρεθούν οι Fabio Quartararo και Aleix Espargaro, έτεροι διεκδικητές του τίτλου. Πάμε να δούμε αναλυτικά τι συνέβη στις Κατατακτήριες 1 και 2.
Μετά την ολοκλήρωση και του FP3, η δεκάδα που προκρίθηκε απευθείας στις Κατατακτήριες 2 ήταν η εξής: Miller, Bagnaia, Bezzecchi, Bastianini, Martin, Binder, Oliveira, Quartararo, Nakagami, Rins.
Η μεγάλη έκπληξη εδώ είναι η απόδοση της KTM στον έναν γύρο, που ενώ ως τώρα υπολειπόταν του υπόλοιπου ανταγωνισμού, κατάφερε να βάλει στην δεκάδα του Q2 και τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες της.
Στον αντίποδα, η Aprilia απογοήτευσε στις περιόδους δοκιμών, κι ενώ την Παρασκευή φαινόταν ότι έχει τον ρυθμό να διεκδικήσει βαθμούς με αξιώσεις. Έτσι οι Vinales και Aleix Espargaro βρέθηκαν στο Q1, μαζί με αρκετούς καλούς αναβάτες όπως οι Zarco, Marini, Di Giannantonio αλλά και ο Marc Marquez που παρά το ελπιδοφόρο του ξεκίνημα στις δοκιμές της Παρασκευής, δεν βρήκε τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο FP3 για να προκριθεί στο Q2.
Λίγο πριν την έναρξη των Κατατακτήριων, ανακοινώθηκε από την Suzuki πως ο Joan Mir δεν κατάφερε να ξεπεράσει το πρόβλημα στον αστράγαλο του, και δεν θα αγωνιστεί τόσο στο GP της Aragon, όσο και στο αντίστοιχο της Ιαπωνίας!
Q1
Οι συνθήκες ήταν άριστες για τους αναβάτες, όσον αφορά την θερμοκρασία. Τον χορό άνοιξαν οι Aleix Espargaro και Marc Marquez, με τον πρώτο να αφήνει την προσπάθεια του λίγο μετά, μη θέλοντας κανείς να ακολουθεί την γραμμή του.
Μετά τις πρώτες αναγνωριστικές προσπάθειες ο Johann Zarco της Pramac βρέθηκε στην κορυφή με το αρκετά γρήγορο 1:47.260. Οι αναβάτες γρήγορα βρήκαν ρυθμό και οι ενδιάμεσοι χρόνοι άρχισαν να κοκκινίζουν σχεδόν για όλους.
Αυτός που έγραψε το 1:46.909 που έμελλε να είναι ο πήχης για τους υπόλοιπους οδηγούς ήταν ο Marc Marquez με έναν εκπληκτικό γύρο. Την 2η θέση είχε σε εκείνο το σημείο ο Aleix Espargaro που απείχε 113 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον αναβάτη της Honda. Πολύ κοντά τους στην 3η θέση ο Luca Marini. Κάπου εδώ όλοι οι αναβάτες επέστρεψαν στα pits για ένα φρέσκο ελαστικό μαλακής σύνθεσης.
Αυτό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο πρόβλημα για τον Ισπανό αναβάτη της Aprilia είναι πως όταν έκοψε την πρώτη του προσπάθεια για να μην προδώσει την γραμμή του, μπαίνοντας ξανά στην πίστα παρεμπόδισε τον Fabio Di Giannantonio που βρισκόταν σε διαδικασία γρήγορου γύρου, κάτι που σημειώθηκε από τους αγωνοδίκες και θα εξεταστεί μετά την διαδικασία.
Με την επιστροφή τους στην πίστα οι αναβάτες ήταν έτοιμοι να διεκδικήσουν την πρόκριση στις επόμενες κατατακτήριες. Ο Maverick Vinales δυστυχώς είχε πτώση στην 2η στροφή ενώ μόλις είχε αρχίσει την γρήγορη προσπάθεια του, κι επειδή αυτό συνέβη με λιγότερα από 4 λεπτά να απομένουν, δεν προλάβαινε να ανεβεί στην δεύτερη μηχανή του και να επανέλθει. Αυτή ήταν μάλιστα η πρώτη πτώση της σεζόν για τον Vinales.
Τον χρόνο του Marc Marquez αρχικά κατέβασε ο Johann Zarco με 1:46.843. Πολύ γρήγορα απάντησε ο Aleix Espargaro με 1:46.569, δείχνοντας έτοιμος για το Q2. Αμφότεροι οι αναβάτες δεν μπόρεσαν να αρχίσουν έναν γρήγορο συνεχόμενο δεύτερο γύρο, και έπρεπε να δουν αν κάποιος θα καταφέρει να τους ρίξει από τις δύο πρώτες θέσεις.
Ο λόγος που εν τέλει δεν απειλήθηκαν οι δύο αναβάτες είναι γιατί υπήρξε πτώση του Pol Espargaro στην 5η στροφή, που έφερε κίτρινες σημαίες στο 1ο και 2ο sector. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι αναβάτες ήταν σε διαδικασία γρήγορου γύρου λίγο πριν το σημείο της πτώσης του, οι κίτρινες σημαίες καταδίκασαν τις προσπάθειες τους.
Σαν αποτέλεσμα, αρκετά χαμηλά θα πρέπει να εκκινήσουν το GP οι Marini, Marc Marquez, και Vinales, που είχαν όλα τα φόντα να βρεθούν ψηλότερα.
Αναλυτικά η κατάταξη του Q1:
Q2
Λίγα λεπτά μετά το Q1, οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα για τις τελικές κατατακτήριες που θα έκριναν τον Poleman της Aragon για το 2022. Από τους 12 αναβάτες του Q2, οι 6 αγωνίστηκαν με Ducati, μία ένδειξη του πόσο δυνατή είναι και σε αυτή την πίστα.
Ο Aleix Espargaro δεν χαράμισε καθόλου χρόνο, θέλοντας και πάλι να μην τον ακολουθεί κανένας αναβάτης, βγήκε με το που δόθηκε το πράσινο φως στην έξοδο του pitlane. Μέσα στο επόμενο λεπτό ακολούθησαν κι οι υπόλοιποι για τις πρώτες γρήγορες προσπάθειες τους.
Ο πρώτος που έγραψε χρόνο ήταν ο Ισπανός της Aprilia στο 1:48.742, ένας πολύ αργός γύρος, που δικαιολογείται από το γεγονός ότι φορούσε ένα φθαρμένο εμπρός ελαστικό.
Οι χρόνοι κατέβηκαν άμεσα και ραγδαία. Πρώτα οι Bagnaia, Miller βρέθηκαν κοντά στο 1:47.000, αλλά γρήγορα ήρθε ο Enea Bastianini με 1:46.580 να πάρει την πρωτιά.
Οι χρόνοι συνέχισαν να βελτιώνονται για τους υπόλοιπους αναβάτες, με τους εργοστασιακούς αναβάτες της Ducati να πλησιάζουν αλλά να μην προσπερνούν τον Bastianini, που μάλιστα έκανε νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας με 354.1 χλμ./ώρα!
Ο Quartararo βρέθηκε κοντά στο να πάρει την προσωρινή Pole Position, αλλά στο τελευταίο sector, έχασε σχεδόν 4 δέκατα του δευτερολέπτου, κάτι που συμβαίνει σε όλο το τριήμερο και του κοστίζει αρκετά, καθώς εκείνη την στιγμή ήταν μόλις στην 7η θέση.
Πρώτος για το 2ο stint βγήκε και πάλι ο Aleix Espargaro, αυτή τη φορά με ένα φρέσκο μαλακής σύνθεσης πίσω ελαστικό, για να διεκδικήσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έχοντας άδεια πίστα μπροστά του, έγραψε 1:46.590, μόλις 10 εκατοστά μακριά από τον Bastianini, μια φοβερή προσπάθεια από τον Ισπανό.
Αμέσως ήρθε ο Pecco Bagnaia να γράψει 1:46.069, και να πάρει την πρωτιά αλλά και το νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας. Πίσω του βρέθηκαν με βελτιωμένους προσωπικούς αλλά όχι συνολικά καλύτερους χρόνους οι Miller και Bastianini, με τον Aleix να μένει τελικά 4ος.
Ο Fabio Quartararo ξεκίνησε τελευταίος τον γρήγορο γύρο του, αλλά ένα λάθος στον 1ο τομέα τον έφερε εν τέλει στην 6η θέση, και την δεύτερη σειρά της εκκίνησης, πίσω από τους Bagnaia και Espargaro. Άμεσα εξέφρασε την απογοήτευση του για το γεγονός ότι υπολείπεται της Ducati σχεδόν 10 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, αλλά και ότι αν θέλει να βρεθεί στο βάθρο, θα πρέπει για άλλη μια φορά να γκρεμίσει το τοίχος των Ducati που θα βρίσκεται μπροστά του.
Ο Marco Bezzecchi εκκινεί από την 7η θέση, που είναι πολύ ικανοποιητική για αυτόν, συνοδευόμενος από τους Jorge Martin και Alex Rins στην τρίτη σειρά της εκκίνησης. Οι Binder και Oliveira των KTM εν τέλει δεν κατάφεραν κάτι καλύτερο από την 10η κι 11η θέση, με τον Nakagami της LCR Honda να κλείνει 12ος την διαδικασία/
Με τις Ducati να φαίνονται ακόμη μία φορά πολύ γρήγορες και σταθερές, μένει να δούμε τι λαγό θα προσπαθήσουν να βγάλουν από το καπέλο τους οι υπόλοιποι αναβάτες, με πρώτους τους Quartararo και Aleix Espargaro. Η δράση θα συνεχιστεί Κυριακή πρωί με την 20λεπτη προθέρμανση, και τον αγώνα στις 15.00 ώρα Ελλάδος.
Αναλυτικά η κατάταξη του Q2:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!