Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, θεωρεί αναγκαίο κακό τις ποινές στην κατάταξη λόγω αλλαγής κινητήρων και άλλων μηχανικών μερών, καθώς πιστεύει ότι εναλλακτικές λύσεις θα τύγχαναν υπερβολικής και αμφιλεγόμενης εκμετάλλευσης από τις ομάδες.
Το θέμα ανακινήθηκε πρόσφατα με τη συνήθη πρακτική των ομάδων να κάνουν τέτοιες αλλαγές και να δέχονται ποινές στο Spa και στη Monza, γρήγορες πίστες που δίνουν δυνατότητες για προσπεράσματα, προκειμένου να καλύψουν το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Το Grand Prix Ιταλίας είδε εννέα οδηγούς – σχεδόν το μισό grid – να προβαίνουν σε αντικατάσταση μερών της μονάδας ισχύος και κιβωτίων.
Τα παράπονα και τα σχόλια γύρω από την υπόθεση ήταν περισσότερα και εντονότερα φέτος ωστόσο, καθώς, λόγω αλληλοεπικαλυπτόμενων ποινών και δυσνόητων κανονισμών, τόσο οι θεατές όσο και οι ίδιες οι ομάδες και οι οδηγοί βρέθηκαν σε αβεβαιότητα σχετικά με την τελική κατάταξη ύστερα από την ολοκλήρωση των κατατακτηρίων. Κατόπιν λανθασμένων αναφορών και υποθέσεων από δημοσιογράφους και οδηγούς, η FIA προέβη στην ασυνήθιστη κίνηση έκδοσης και επισημοποίησης των αποτελεσμάτων τέσσερις ώρες μετά, προκειμένου τα πράγματα να μπουν τελικά στη θέση τους.
Το σύνολο των συμβάντων οδήγησε αρκετούς στο να προτείνουν την αφαίρεση των ποινών λόγω αλλαγών μηχανικών μερών, ή τουλάχιστον τη ριζική αλλαγή και επανασχεδιασμό τους.
Ο Wolff ωστόσο, του οποίου ο οδηγός, Lewis Hamilton, εκκίνησε 19ος λόγω αυτών των κανονισμών και της αλλαγής της μονάδας ισχύος του ύστερα από τις ζημιές που υπέστη στο Spa, δεν πιστεύει ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος για τη διαχείριση του ζητήματος.
«Πρέπει να θυμίσουμε στους εαυτούς μας γιατί υπάρχουν αυτοί οι κανονισμοί. Στο σασί έχουμε όριο στα χρήματα που μπορούμε να ξοδέψουμε, κάτι που δεν ίσχυε παλιότερα. Στους κινητήρες δεν έχουμε όριο ακόμα.»
Η θεώρηση αυτή του Wolff προέρχεται από την παλιά τακτική της χρήσης ειδικών κινητήρων για τις κατατακτήριες, με μικρή διάρκεια ζωής, αυξημένη απόδοση και φυσικά σημαντικό κόστος.
«Αν δεν υπήρχαν ποινές κατάταξης, θα είχαμε κινητήρες κατατακτηρίων. Και όχι πέντε, αλλά είκοσι! Οι μεγάλες ομάδες και οι προμηθευτές θα ξόδευαν οτιδήποτε προκειμένου να αποκτήσουν πλεονέκτημα.
Για αυτό χρειάζεται να υπάρχει ένας συγκεκριμένος παράγοντας που το περιορίζει αυτό, ώστε να αποφευχθεί. Από εκεί προέρχονται αυτοί οι κανονισμοί. Αλλά έχει γίνει πολύ περίπλοκο; Σίγουρα.»
Μια από τις εναλλακτικές που έχουν προταθεί είναι και η αφαίρεση βαθμών στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για τις ομάδες που κάνουν πολλές αλλαγές, αλλά ο Wolff έδειξε σκεπτικισμό και προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η αιτιολόγησή του είναι ότι κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, με τις ομάδες που έχουν τους πόρους διατεθειμένες να δεχτούν τους μειωμένους βαθμούς προκειμένου να ενισχύουν διαρκώς με νέους και ισχυρούς κινητήρες τους οδηγούς τους, ρίχνοντας όλο το βάρος στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
«Ένα αρνητικό θα μπορούσε να είναι ότι μόνο το Πρωτάθλημα Οδηγών καταλήγει να μετρά και απλά βάζεις συνέχεια νέους κινητήρες στο μονοθέσιο, με μεγάλες απώλειες στους Κατασκευαστές, αλλά δίνοντας τον τίτλο στον οδηγό σου γιατί έχει νέο κινητήρα κάθε αγώνα.»
Παρ’όλα αυτά, ο Wolff παραδέχτηκε ότι, πέρα από την προαναφερθείσα πολυπλοκότητα που προκύπτει, οι πολλές αλλαγές φέτος ενδεχομένως να δείχνουν ότι χρειάζεται αύξηση στο μέγιστο αριθμό διαθέσιμων εξαρτημάτων πριν αρχίσουν οι ποινές. Το παρόν όριο για τα κυρίως μέρη είναι μόλις τρία, που φαίνεται να αποδεικνύεται υπερβολικά χαμηλό.
Τόνισε ωστόσο ότι, όποιο και αν είναι το όριο, οι ομάδες θα κάνουν το παν για να το εκμεταλλευτούν στο έπακρο προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την αγωνιστική τους απόδοση.
«Νομίζω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε το όριο στους κινητήρες και τότε όλο αυτό δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα. Αλλά δε θέλουμε και κούρσα εξοπλισμών στους κινητήρες.
Ό,τι ελευθερία μας δώσετε θα τη χρησιμοποιήσουμε και θα το κάνουμε ακόμα πιο στρατηγικά επειδή είναι μόνο πέντε ή δέκα θέσεις.
Θα ρίχνουμε έναν κινητήρα κάθε αγώνα γιατί θα είναι τρία δέκατα ταχύτερος από τον προηγούμενο. Οπότε πρέπει να υπάρχει κάποιος αποτρεπτικός παράγοντας.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!