Ο αναβάτης της δορυφορικής Ducati, Jorge Martin, έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στο τέλος του FP2 για να τελειώσει την Παρασκευή ως πρωτοπόρος της δεκάδας. Από κοντά ο Fabio Quartararo, στην δεκάδα ο Marc Marquez! Πάμε να δούμε αναλυτικά τι έγινε στην πρώτη μέρα δράσης στην Aragon.FP1
Οι καιρικές συνθήκες ήταν απροσδόκητα θερμότερες στην πίστα της Aragon για την έναρξη του τριημέρου το πρωί της Παρασκευής, όπου το δημοφιλέστερο στόρι αποτελεί η μεγάλη επιστροφή του Marc Marquez σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Παρότι δεν αναμένεται να ρισκάρει ή να πιέσει για μία υψηλή θέση, το να βρίσκεται πάνω στην μηχανή του είναι μια είδηση που χαροποίησε την συντριπτική πλειοψηφία των φιλάθλων του MotoGP.
Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP, Marquez, απουσίαζε από τους αγώνες από το τέλος του Ιταλικού GP στα τέλη Μαΐου, όταν πήγε στην Αμερική για μια τέταρτη μεγάλη επέμβαση στο δεξί χέρι που έσπασε άσχημα το 2020 στην Jerez.
Οδηγώντας τη Honda του για πρώτη φορά από τότε την περασμένη εβδομάδα στη διήμερη δοκιμή του Misano μετά το GP του San Marino, ο Marquez επιστρέφει στον αγώνα το Σαββατοκύριακο στην Aragon.
Επιμένοντας στο ίδιο μεσαίας σύνθεσης εμπρός και πίσω ελαστικό για όλη τη συνεδρία ολοκληρώνοντας 18 γύρους, ο Marquez ήταν μόλις 0,521 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό στην 11η θέση, καθώς επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο να νιώσει άνετα.
Ο Aleix Espargaro της Aprilia έθεσε τον ταχύτερο ρυθμό με 1:49.349 πριν αναλάβει ο Jorge Martin στην Pramac Ducati με 1:48.321.
Η έτερη Pramac Ducati του Johann Zarco πήγε πιο γρήγορα λίγο μετά τα πρώτα 10 λεπτά στην 45λεπτη συνεδρία με 1:48.882.
Ο μελλοντικός συμπαίκτης του Marquez στη Honda, Joan Mir, επίσης επέστρεψε πίσω στη δράση στην Aragon, έχοντας χάσει τον αγώνα του Misano με έναν τραυματισμό στον αστράγαλο που υπέστη στο GP της Αυστρίας.
Σε μια δύσκολη για αυτόν διαδικασία, ο Mir ήταν τυχερός που δεν εκτινάχθηκε από τη Suzuki του στη στροφή 7 όταν το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του έπαθε σοβαρή βλάβη στα πρώτα 10 λεπτά του FP1.
Έχοντας ένα δεύτερο stint αργότερα στη διαδικασία, ο Mir τελείωσε το πρωί με 0,761 δευτ. κάτω από τον ρυθμό στην 18η θέση.
Το πέρασμα του Zarco στην κορυφή της συνεδρίας κράτησε μόνο μερικά λεπτά καθώς ο Francesco Bagnaia στην εργοστασιακή Ducati εκτοξεύτηκε στην κορυφή της κατάταξης με 1:48.698.
Ο Espargaro στην Aprilia επέστρεψε γρήγορα στην πρώτη θέση με 1:48.686, που θα τον κρατούσε στην κορυφή μέχρι την καρό σημαία.
Ο αναβάτης της Aprilia – ο οποίος φέρει τραυματισμό στο δάχτυλο στην Aragon – είχε μια πτώση με μεγάλη ταχύτητα στην προτελευταία στροφή όταν έχασε το μπροστινό μέρος της RS-GP του αφού έφυγε έξω κι ενώ αρχικά δυσκολεύτηκε να αφήσει την μηχανή του.
Ωστόσο, κατάφερε να επιστρέψει στη σπασμένη μοτοσυκλέτα του και να γυρίσει στο pitlane.
Ο Bagnaia τερμάτισε το πρωί 0,012 δευτ. παραμένοντας δεύτερος σε μια πίστα όπου πήρε την παρθενική του νίκη στο MotoGP πέρυσι σε μια μάχη με τον Marc Marquez.
Ο Alex Rins, ένας ακόμη περασμένος νικητής στην Aragon, ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα με τη Suzuki του μπροστά από τον πρώην poleman του 2020 στην συγκεκριμένη πίστα Takaaki Nakagami στην LCR Honda.
Ο Zarco ήταν πέμπτος από τον Enea Bastianini του Gresini και την KTM του Miguel Oliveira, καθώς ο ηγέτης του πρωταθλήματος Fabio Quartararo τερμάτισε το FP1 0,399 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό στην όγδοη θέση, μπροστά από τον ομόσταυλο του στην εργοστασιακή Yamaha, Franco Morbidelli.
Και οι δύο αναβάτες έτρεξαν με νέο πλαίσιο στον FP1 αφού το δοκίμασαν στο Misano την περασμένη εβδομάδα.
Ο Luca Marini ολοκλήρωσε το Top 10 με την VR46 Ducati του μπροστά από τον Marquez και τον Martin, ο οποίος είδε έναν τελευταίο γύρο που τον έβαλε τέταρτο να ακυρώνεται.
Ο Jack Miller ήταν 13ος στην δεύτερη εργοστασιακή Ducati μπροστά από τον Marco Bezzecchi της VR46 και τον Maverick Vinales της Aprilia, καθώς ο δοκιμαστής αναβάτης της Yamaha, Cal Crutchlow, ήταν 0,706 δευτ. μακριά από τον ρυθμό στη 16η θέση, καθώς ξεκινά τη θητεία του αντικαθιστώντας τον αποσυρθέντα Andrea Dovizioso.
Πίσω από τον Mir στη 17η θέση ήρθε ο Alex Marquez με την LCR Honda, ο αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Honda, Pol Espargaro και ο Brad Binder της KTM – ο οποίος ανέβηκε στην πρώτη 10άδα μετά από μια νέα επίθεση στο χρόνο στο τέλος της συνεδρίας, αλλά ακυρώθηκε ο γύρος του για υπέρβαση των ορίων πίστας.
Ο Fabio Di Giannantonio ήταν 21ος στην Gresini Ducati μπροστά από το δίδυμο Tech3 Remy Gardner –ο οποίος πηγαίνει στο World Superbikes το 2023 με τη Yamaha– και ο Raul Fernandez, με τελευταίο τον Darryn Binder της RNF.
FP2
Οι συνθήκες στην Aragon δεν άλλαξαν σημαντικά το μεσημέρι, κι ο Martin έθεσε τον αρχικό ρυθμό αναφοράς στην Pramac Ducati του με 1:48.185 πριν ο Marquez αναλάβει με την εργοστασιακή Honda με 1:47.990.
Η παραμονή στην στην κορυφή της κατάταξης όμως ήταν βραχύβια για τον έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή MotoGP, καθώς ο Francesco Bagnaia κατέβασε άμεσα τον χρόνο με 1:47.853s στην εργοστασιακή Ducati.
Έχοντας ήδη μία πτώση με πολλά χιλιόμετρα στο FP1, ο Aleix Espargaro της Aprilia είχε άλλη μια πτώση στη στροφή 14 όταν έχασε το μπροστινό μέρος της RS-GP του καθοδόν στη στροφή, 10 λεπτά μετά την έναρξη της συνεδρίας.
Ο Ισπανός δεν τραυματίστηκε, αλλά η Aprilia του καταστράφηκε και δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ξανά στο FP2.
Μία από τις μεγαλύτερες τεχνικές αναβαθμίσεις του Σαββατοκύριακου της Aragon είναι το νέο σασί Kalex της Honda, που σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στη φιλοσοφία για την ιαπωνική μάρκα στην εξωτερική ανάθεση μερικών ανταλλακτικών για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας της.
Ο Marquez ολοκλήρωσε τις δύο πρώτες του διαδρομές με το τυπικό ψαλίδι από ανθρακονήματα πριν μεταβεί στο αλουμινένιο Kalex στα τελευταία στάδια των δοκιμών.
Ο αναβάτης της Honda ήταν καθ’ οδόν να ορίσει έναν χρόνο που θα μπορούσε να του είχε εξασφαλίσει την πρώτη θέση αργά στη συνεδρία με το ψαλίδι Kalex αλλά είχε μια ολισθηρή πτώση στην τελευταία στροφή.
Πετυχαίνοντας εν τέλει 1:47.761, κάτι που ήταν αρκετά καλό μόνο για την όγδοη θέση στο τέλος – αν και διασφαλίζει ότι θα τερματίσει την Παρασκευή εντός της προσωρινής δεκάδας που προκρίνεται απευθείας στο Q2 του Σαββάτου.
Ο Alex Rins της Suzuki ανέβηκε στην κορυφή με 1:47.665 επισκιάζοντας τον Bagnaia με κάτι περισσότερο από τρία λεπτά να απομένουν.
Όμως αυτός ο γύρος ακυρώθηκε για υπέρβαση των ορίων της πίστας, ωστόσο, με τον Rins να βρίσκεται στην έκτη θέση με την καρό σημαία.
Το 1:47.402 του Martin σημειώθηκε λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Quartararo ανέβηκε στην κορυφή, με τον χρόνο του Martin να κρατάει χωρίς αμφισβητηθεί από κανέναν μέχρι το τέλος της περιόδου.
Ο Johann Zarco με την έτερη Pramac Ducati ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα πίσω από τον Martin και τον Quartararo, με τον Enea Bastianini της Gresini να ανεβαίνει στην τέταρτη θέση μπροστά από τους Bagnaia και Rins.
Ο Maverick Vinales ήταν έβδομος με την Aprilia του μπροστά από τον Marquez, τον Jack Miller της Ducati και τον αναβάτη της VR46 Luca Marini, με τον Takaaki Nakagami 11ο στην LCR Honda του.
Ο Brad Binder ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της KTM την Παρασκευή στην Aragon στην 12η θέση με 1:47.912 μπροστά από τον Aleix Espargaro μετά το ατύχημα του και την εργοστασιακή Yamaha του Franco Morbidelli.
Ο Cal Crutchlow που επέστρεφε ήταν 18ος στο FP2 στην RNF Yamaha μπροστά από τον ομόσταυλό του Darryn Binder, με τον Joan Mir 21ο στην Suzuki καθώς συνεχίζει την ανάρρωσή του από τον τραυματισμό στον αστράγαλο που υπέστη στην Αυστρία.
Η δράση θα συνεχιστεί το Σάββατο το πρωί λίγο πριν τις 11, με το FP3 που θα καθορίσει την τελική δεκάδα αναβατών που θα προκριθούν απευθείας στις Κατατακτήριες 2, αργότερα την ίδια μέρα.
Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης μέρας στην Aragon:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!