Μετά την ολοκλήρωση του Grand Prix της Monza, υπήρξαν φωνές που επέκριναν για άλλη μια φορά τη στρατηγική της Ferrari να καλέσει τον Charles Leclerc για αλλαγή ελαστικών υπό καθεστώς VSC, αλλά κατά τα φαινόμενα την ίδια κίνηση θα είχε κάνει και η Red Bull με τον Max Verstappen αν δεν την έκανε πρώτη η Scuderia.
Η εγκατάλειψη του Sebastian Vettel οδήγησε σε VSC στον 11ο γύρο της Monza, και η Ferrari εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να καλέσει τον Leclerc στα pits για φρέσκα ελαστικά.
Κάνοντας την πρώτη αλλαγή τόσο νωρίς, ο Μονεγάσκος ουσιαστικά υποχρεώθηκε σε στρατηγική δύο pit stop, σε αντίθεση με τον Verstappen ο οποίος πέρασε πρώτος σε εκείνο το σημείο έχοντας σκοπό να κάνει μόνο ένα.
Παρά τα σχόλια περί ενός ακόμα στρατηγικού λάθους της Ferrari πάντως, η Red Bull θεωρεί από την πλευρά της ότι η επιλογή των αντιπάλων της είχε λογική.
Για την ομάδα του Milton Keynes, ο καθοριστικός παράγοντας που αποφάσισε τον αγώνα ήταν ότι η Ferrari ουδέποτε είχε το ρυθμό να τους ανταγωνιστεί, οπότε οποιαδήποτε στρατηγική και να επέλεγαν οι Κόκκινοι δε θα τους οδηγούσε στη νίκη.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε την Κυριακή ότι η ομάδα του ήταν έτοιμη να καλέσει τον Verstappen στα pits κατά τη διάρκεια του VSC αν ο Leclerc επέλεγε να μην το κάνει, αλλά δε θεωρεί ότι η στρατηγική έκρινε τελικά τον αγώνα.
«Καταλάβαμε γιατί το έκαναν,» σχολίασε συγκεκριμένα. «Νομίζω ότι απλώς είχαμε ταχύτερο μονοθέσιο. Πιστεύω ότι στρατηγικά έλαβαν σωστή απόφαση. Νομίζω ότι απλά είχαμε ταχύτερο πακέτο σήμερα. Οπότε πιστεύω ότι θα είχαμε κερδίσει τον αγώνα ανεξαρτήτως της απόφασης αυτής.»
Σε ανάλογο μήκος κύματος κινούνται οι δηλώσεις του Mattia Binotto το τελευταίο διήμερο, με το διευθυντή της Ferrari να δηλώνει ότι η ομάδα του αντελήφθη νωρίς στον αγώνα ότι ήταν πίσω σε ταχύτητα και μακροβιότητα των ελαστικών και δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τον Verstappen με ίδια στρατηγική, επιλέγοντας αντί αυτού να κάνει κάτι διαφορετικό.
Όσον αφορά την επιλογή του pit stop υπό VSC ειδικά, ανέφερε: «Κοιτώντας πίσω, πιστεύουμε ότι ήταν η σωστή επιλογή για εκείνη τη στιγμή του αγώνα.
Ξέραμε ότι ο Charles είχε καλό ρυθμό, αλλά ο Max είχε λιγότερα θέματα με τη φθορά των ελαστικών και ήταν ήδη ταχύτερος από μας. Με το να παραμέναμε στην ίδια απλή στρατηγική με αυτόν, ένα stop, απλά θα χάναμε αργά ή γρήγορα.
Η μόνη μας πιθανότητα ήταν να αλλάξουμε με κάποιον τρόπο τη στρατηγική. Ήμασταν λίγο άτυχοι γιατί το VSC τελείωσε ενώ ήμασταν ακόμα στο pit lane, οπότε δεν κερδίσαμε όλο το χρόνο που θα μπορούσαμε, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι ο Max ήταν συνολικά ταχύτερος σήμερα και ήταν αδύνατο να τον νικήσουμε.»
Ο Binotto τόνισε ακόμα τη δυσκολία του να νικήσει κάποιος ενάντια σε ταχύτερο μονοθέσιο και το πως η στρατηγική τελικά δεν αρκεί από μόνη της.
«Δεν είναι δύσκολο να νικήσεις ενάντια σε ταχύτερο μονοθέσιο, είναι αδύνατο,» είπε. «Κανονικά κερδίζεις αν είσαι ταχύτερος και μόνο αν κάνεις λάθη με τη στρατηγική μπορεί να μείνεις πίσω.
Οποιαδήποτε στρατηγική και αν είχε ο Max, θα κέρδιζε: αυτό είναι το νόημα του πράγματος. Αλλά με το να κάνουμε pit stop και να περάσουμε σε στρατηγική δύο με τον Charles, δεν πήραμε λάθος απόφαση επειδή ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί αργότερα στον αγώνα. Ποτέ δεν ξέρεις πόση φθορά μπορεί να έχει ο Max σε μεγαλύτερα stints.»
Βάσει της ανωτερότητας του Verstappen στον αγώνα και την απόσταση που είχε ο Leclerc από τον Russell, ο Binotto δε θεωρεί καν ότι η Ferrari πήρε ρίσκο, καθώς δύσκολα θα έχανε κάτι αλλά εξίσου δύσκολα θα κέρδιζε.
«Αν δείτε το μονοθέσιο πίσω για παράδειγμα, με τον George, η διαφορά που είχε από τον Charles στο τέλος του αγώνα ήταν μεγάλη και άνετη.
Οπότε συνολικά δεν ήταν ρίσκο, επιτρέψτε μου να το αποκαλέσω στοίχημα που θα μπορούσε να έχει αποδειχτεί θετική επιλογή.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!