Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, ισχυρίζεται ότι η FIA έπρεπε να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδο Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο τέλος του Ιταλικού Grand Prix της Formula 1.
Ο αγώνας στη Monza την Κυριακή ολοκληρώθηκε υπό κίτρινες σημαίες, αφού μια σειρά συνθηκών σήμαινε ότι οι υπεύθυνοι δεν είχαν χρόνο να κάνουν επανεκκίνηση.
Με το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo να έχει σταματήσει στο πλάι της πίστας έξι γύρους από το τέλος του αγώνα και να έχει ενεργοποιήσει μια περίοδο για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, κανονικά υπήρχε αρκετός χρόνος για να ξαναρχίσει ο αγώνας.
Ωστόσο, το αυτοκίνητο του Αυστραλού ήταν κολλημένο στην ταχύτητα κάτι που σήμαινε ότι οι κριτές χρειάστηκαν περισσότερο από το αναμενόμενο για να το ανακτήσουν, συν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έπιασε τον George Russell αντί για τον πρωτοπόρο του αγώνα Max Verstappen, προκαλώντας περαιτέρω καθυστέρηση πριν σχηματιστεί όπως πρέπει η ουρά των μονοθεσίων πίσω από την Red Bull του Ολλανδού.
Μέχρι τη στιγμή που ο Verstappen μπήκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν είχαν απομείνει αρκετοί γύροι για να επιτραπεί η διέλευση των αυτοκινήτων που είχαν δεχθεί γύρο και η επανεκκίνηση στο τέλος του επόμενου γύρου, όπως ορίζουν οι κανόνες.
Με τον αγώνα να τελειώνει πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αφήνοντας τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο απογοητευμένους και το πλήθος του Ιταλικού GP να αποδοκιμάζει έντονα, υπήρξαν εκκλήσεις προς τη F1 να επανεξετάσει την ιδέα της κόκκινης σημαίας υπό τέτοιες συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι μπορεί να υπάρξει επανεκκίνηση.
Αλλά ο Binotto, ο οποίος είδε τον Charles Leclerc να χάνει την ευκαιρία να αγωνιστεί με τον Verstappen στους τελευταίους γύρους, λέει ότι οι κανόνες λειτουργούν ως έχουν και η αποτυχία στη Monza είναι εξ’ ολοκλήρου πάνω στην FIA.
«Δεν νομίζω ότι είναι θέμα αλλαγής των κανόνων», είπε «Οι κανόνες έχουν συζητηθεί, σε μεγάλο βαθμό, ειδικά μετά το Abu Dhabi πέρυσι.»
«Συζητήθηκαν με τη FIA, τη F1 και τις ομάδες και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η τρέχουσα μορφή είναι πιθανώς η σωστή για να διατηρηθεί. Επομένως, δεν νομίζω ότι είναι θέμα κανονισμών σήμερα.»
«Σίγουρα είμαι απογοητευμένος για τον χρόνο που τους πήρε για να αποφασίσουν και νομίζω ότι δεν καταλαβαίνουμε γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος για να απελευθερωθούν τα αυτοκίνητα μεταξύ του αυτοκινήτου ασφαλείας και του πρωτοπόρου».
Αν και χρειάστηκαν αρκετοί γύροι για να ανακτηθεί το μονοθέσιο του Ricciardo, ο Binotto πιστεύει ότι το σύνολο των αυτοκινήτων μπορούσε να ομαδοποιηθεί σωστά πολύ νωρίτερα.
«Δεν νομίζω ότι η ασφάλεια θα μπορούσε να είναι ο σωστός λόγος για αυτήν την καθυστέρηση», είπε. «Όταν αφήνεσαι ελεύθερος, ως οδηγός, δεν μπορείς να βγεις απλά να χαθείς στην πίστα, γιατί υπάρχει ένας ελάχιστος χρόνος γύρου, ο οποίος ορίζεται στους κανονισμούς.»
«Και αυτός ο ελάχιστος χρόνος υπάρχει για να βεβαιωθείτε ότι όποτε τρέχουν και οδηγούν, το κάνουν με ασφάλεια. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι, με τους τρέχοντες κανονισμούς που πιστεύουμε ότι είναι σωστοί, γιατί τους πήρε τόσο πολύ να αποφασίσουν.»
Στην ερώτηση εάν αποδέχεται την εξήγηση της FIA ότι η αποτυχία επανεκκίνησης του αγώνα προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από το κολλημένο μονοθέσιο του Ricciardo, είπε: «Ναι, νομίζω ότι το αποδέχομαι. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να ήταν περίπλοκο. Αλλά όμως, παράλληλα, νομίζω ότι θα μπορούσαμε, με το αυτοκίνητο ασφαλείας, να είχαμε κάνει καλύτερη δουλειά προκειμένου να προετοιμάσουμε ολόκληρο το κομβόι των αυτοκινήτων για να είναι έτοιμο για μια νέα εκκίνηση του αγώνα. Και αυτό δεν συνέβη.»
«Νομίζω ότι απλώς αυτό ήταν λάθος και θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα χωρίς να αλλάξουμε τους κανονισμούς. Οι κανονισμοί είναι σε ισχύ, το θέμα είναι απλώς να εφαρμοστούν με καλύτερο τρόπο.»
Ο Binotto είπε ότι η άποψη του σχετικά με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν σχετιζόταν με το ότι χάθηκε μια ευκαιρία πιθανής νίκης για τον Leclerc, αλλά επειδή τελικά πληγώθηκε το θέαμα.
«Νομίζω ότι πρέπει απλώς να κάνουν καλύτερη δουλειά για τη F1, για το θέαμα», είπε. «Δεν έχει να κάνει με Ferrari και tifosi γιατί αν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είχε φύγει πιο πριν, πώς θα τελείωνε ο αγώνας; Δεν το ξέρω.»
«Ο Max ήταν ακόμα το πιο γρήγορο αυτοκίνητο και φορούσε φρέσκα ελαστικά. Αλλά γενικά, πιστεύω ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να τελειώνουμε την περίοδο Αυτοκινήτου Ασφαλείας το συντομότερο δυνατό και να δώσουμε περισσότερο χρόνο πίστας, χρόνο αγώνα σε όλους τους οδηγούς.»
«Η απογοήτευση σήμερα ήταν το πόσος χρόνος τους πήρε για να αποφασίσουν. Και πιστεύουμε από αυτή την άποψη, ότι στην FIA δεν έκαναν καλή δουλειά σήμερα. Και πρέπει να κάνουν καλύτερη δουλειά στο μέλλον γιατί αυτό δεν είναι καλό για την F1».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!