Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, υπολόγισε ότι υπήρχε αρκετός χρόνος για να ξαναρχίσει το Ιταλικό Grand Prix της Formula 1, αφού τελείωσε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Παρόλο που το αυτοκίνητο ασφαλείας που παρουσιάστηκε για την αδρανοποιημένη McLaren του Daniel Ricciardo επικύρωσε την 11η νίκη του Max Verstappen στη σεζόν, ο Horner ήταν ανένδοτος ότι δεν ήταν ο τρόπος που ήθελε να τελειώσει ο αγώνας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έπιασε αρχικά τον George Russell αντί του Verstappen, κάτι που παράτεινε τον χρόνο που δαπανήθηκε σε συνθήκες αυτοκινήτου ασφαλείας, και έτσι σήμαινε ότι τα αυτοκίνητα που έπρεπε να αφήσει να πάνε στην ουρά της κατάταξης τελικά παγιδεύτηκαν στον ηγέτη του αγώνα και δεν είχαν αρκετό χρόνο για να πάνε στις θέσεις τους.
Αυτό στέρησε από τους κατά πλειοψηφία «κόκκινους» υποστηρικτές της Monza την ευκαιρία να δουν τον Charles Leclerc της Ferrari να έχει μια τελευταία ευκαιρία να προσπεράσει τον Verstappen για τη νίκη, και ο Horner συμπάσχει με τους tifosi – δηλώνοντας ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας αρνήθηκε ένα εντυπωσιακό τερματισμό.
«Δεν θέλουμε να κερδίσουμε έναν αγώνα με αυτοκίνητο ασφαλείας», δήλωσε ο Horner.
«Και αυτό είναι κάτι το οποίο έχουμε συζητήσει εδώ και πολλά, πολλά χρόνια ότι πρέπει να τερματίζουν αγωνιζόμενοι. Υπήρχε αρκετός χρόνος για να επανεκκινήσει αυτός ο αγώνας. Νομίζω ότι πήραν λάθος αυτοκίνητο, πήραν τον George Russell.»
«Είχαμε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο και θα θέλαμε να είχαμε κερδίσει τον αγώνα στην πίστα, όχι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι μοιραζόμαστε την απογοήτευση όλων των οπαδών γιατί τους στέρησε έναν εντυπωσιακό τερματισμό.»
Ο Horner είπε ότι, δεδομένου του ρυθμού του Verstappen, η ομάδα της Red Bull ήταν προετοιμασμένη για τη νίκη ούτως ή άλλως χωρίς το αυτοκίνητο ασφαλείας – αλλά σημείωσε ότι υπήρξε μια μικρή απόκλιση ελαστικών μεταξύ των δύο οδηγών που διεκδικούσαν τη νίκη αφού μπήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, με τον Leclerc, σε ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής σύνθεσης ενώ ο Verstappen είχε ένα ολοκαίνουργιο σετ αν ο αγώνας συνεχιζόταν ξανά.
Ο Βρετανός αμφισβήτησε επίσης γιατί η επιχείρηση ανάκτησης του μονοθεσίου του Ricciardo διήρκεσε τόσο πολύ, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο απλώς σταμάτησε στο πλάι της πίστας.
«Θα ήθελα απλώς να δω τον αγώνα να παίζεται. Και, ξέρετε, νομίζω ότι θα τον είχαμε κερδίσει αν δεν υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας, είχαμε αρκετό ρυθμό με την μία αλλαγή ελαστικών που είχαμε υιοθετήσει.»
«Είχαμε φυλάξει ένα φρέσκο σετ ελαστικών, είχαμε ένα νέο σετ έναντι του χρησιμοποιημένου σετ του Charles. Αλλά ήταν επίσης κι ένας εντυπωσιακός τερματισμός που δεν μπορέσαμε να δούμε.»
«Και νομίζω ότι έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές αυτού που συζητήσαμε προηγουμένως. Έτσι, οι μεγαλύτεροι χαμένοι σήμερα, δυστυχώς, ήταν οι οπαδοί. Αλλά πρέπει να ψάξουμε γρήγορα για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο.»
«Πρέπει να εξετάσουμε τις λεπτομέρειες. Αλλά για μένα, υπήρχε περισσότερος από αρκετός χρόνος για να ξαναρχίσει αυτός ο αγώνας. Και πάλι ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν ήταν σε εμπόδιο. Ήταν σταθμευμένο στο πλάι της πίστας .»
Όταν ρωτήθηκε για τις απόψεις του σχετικά με τη διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας, το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff είπε ότι η διεύθυνση του αγώνα είχε κάνει τη δουλειά της, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είχε μάθει από την εμπειρία του Grand Prix του Abu Dhabi του 2021, όταν μια βιαστική επανεκκίνηση του τελευταίου γύρου έδωσε στον Verstappen την ευκαιρία να επιτεθεί στον Lewis Hamilton και να διεκδικήσει τον παγκόσμιο τίτλο.
«Η επιλογή της διεύθυνσης του αγώνα έχει γίνει αντικείμενο κριτικής, αλλά αυτή τη φορά ακολούθησαν τους κανόνες», είπε.
«Ίσως θα μπορούσαν να το είχαν κάνει έναν γύρο νωρίτερα ή να είχαν αφήσει τον George να περάσει – αλλά ακολούθησαν τους κανόνες και αποδέχθηκαν το τέλος του αγώνα με αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι πρέπει να είναι».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!