Η διαφαινόμενη συμφωνία μεταξύ της Red Bull και της Porsche φαίνεται να είναι στο αέρα καθώς απέτυχαν να βρουν κοινό έδαφος στις διαπραγματεύσεις.
Η συμφωνία συζητιόταν εδώ και καιρό, αλλά επισπεύσθηκε στα τέλη Ιουλίου, όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες λεπτομέρειες μιας πιθανής συνεργασίας.
Η συμφωνία που προσφέρθηκε ήταν να αγοράσει η Porsche το 50% της ομάδας, κάτι που θα τους έκανε ισότιμους εταίρους μαζί με τους σημερινούς ιδιοκτήτες της Red Bull.
Έμοιαζε σαν win-win και για τις δύο ομάδες και ότι μια συμφωνία ήταν μόνο θέμα χρόνου, αλλά από τότε έχουν προκύψει σημαντικά θέματα και τώρα φαίνεται ότι η πιθανή συμφωνία μάλλον δεν θα επιτευχθεί.
Ο Christian Horner είχε πει την Παρασκευή ότι η συμφωνία θα συμφωνηθεί μόνο με τους «όρους της Red Bull» – και φαίνεται ότι αυτοί οι όροι δεν έχουν εκπληρωθεί.
Σε γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων αναφέρεται ότι η συμφωνία είναι πλέον «νεκρή» αφού τα δύο μέρη διαφώνησαν σε ορισμένα στοιχεία.
«Αφορούσε τον αριθμό των μετοχών και την ισχύ που τους συνοδεύει, καθώς και την τιμή», αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο. «Σύμφωνα με τη δική της εικόνα για τον εαυτό της, η Porsche ήθελε είναι επικεφαλής των αποφάσεων, αλλά η Red Bull δεν ήθελε να εγκαταλείψει την εξουσία λήψης αποφάσεων.»
«Επιπλέον, η χρηματιστηριακή αξία της ομάδας έχει ανέβει από τότε που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, σύμφωνα με κύκλους της Red Bull».
Η Red Bull και η Porsche φέρεται να εξοργίστηκαν από την ανακοίνωση της Audi για την άφιξή τους στο άθλημα το 2026 και ανησυχούσαν ότι είχε κάνει τη συμφωνία μεταξύ των δύο να φαίνεται πολύ πιο κοντινή από την πραγματικότητα.
«Το σχέδιο ήταν να εξαγοραστεί το 50% του εργοστασίου σασί Red Bull-Technology και να συνεργαστούμε με τη σφυρηλάτηση κινητήρων Red Bull High Performance Powertrains, η οποία θα κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος της Porsche για την περίοδο από το 2026», προστίθεται στην έκθεση. «Η αρχή ανταγωνισμού είχε ήδη δώσει το πράσινο φως, κι η Porsche είχε κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα «F1nally».»
«Αλλά πριν από μια εβδομάδα στο Spa, το αφεντικό της Audi Markus Duesmann προκάλεσε σύγχυση, έκπληξη και θυμό ταυτόχρονα στη μητρική εταιρεία Volkswagen καθώς και στην αδελφή εταιρεία Porsche με την βαριά και θρασύδειλη βιασύνη του να ανακοινώσει την είσοδο της Audi στην Formula 1, αλλά και της Porsche.»
«Σε τελική ανάλυση, η κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων με έδρα τη Στουτγάρδη σε καμία περίπτωση δεν είχε έρθει σε συμφωνία με τη Red Bull.»
Τα δημοσιεύματα αναφέρουν επίσης ότι ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, είπε ότι «η Porsche δεν θα γίνει μέτοχος σε εμάς».
Μένει να δούμε πού θα πάει η Porsche στη συνέχεια καθώς προσπαθούν να μπουν στο grid της F1, αλλά το γερμανικό εργοστάσιο πρότεινε ότι η McLaren μπορεί να είναι μια επιλογή, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της ομάδας Andreas Seidl συνδέεται με την εταιρεία ως προηγούμενος επικεφαλής της ομάδας της Hybrid Porsche LMP1.
Οι εξελίξεις αυτές αλλάζουν άρδην το σκηνικό για το 2026. Η Red Bull προφανώς δεν μένει ξεκρέμαστη, καθώς έχει την τεχνογνωσία να κατασκευάσει κινητήρες μετά την πολυετή συνεργασία με το HRC. Κι ας μην ξεχνάμε τις δηλώσεις κορυφαίων στελεχών της Honda μεσούσης της σεζόν για πιθανή επάνοδο της εταιρίας με το 2026, και την εισαγωγή βιώσιμης τεχνολογίας καυσίμων. Όπως και το ότι η Red Bull πλέον δεν θα απολαύσει των διευκολύνσεων που θα ακολουθήσουν την Porsche ως νέα κατασκευάστρια, σύμφωνα με όσα συμφώνησαν ομάδες και FIA πριν λίγους μήνες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!