Η πίστα Formula 1 της Zandvoort δοκιμάζει μια πειραματική ψευδοαμμοπαγίδα για το φετινό Ολλανδικό Grand Prix, με σκοπό τη μείωση των διακοπών λόγω κόκκινης σημαίας.
Βάσει φωτογραφιών του motorsport.com, η αλλαγή αυτή έχει γίνει στη στροφή 12, στο δεύτερο μέρος του chicane Hans Ernst.
Ύστερα από προβλήματα της προηγούμενης χρονιάς, με μονοθέσια να βγαίνουν εκτός των kerbs σε αυτό το σημείο και να παρασέρνουν πέτρες και χώμα μέσα στην πίστα – που οδήγησε σε κόκκινες σημαίες σε κάποιους από τους αγώνες υποστήριξης – στη Zandvoort αποφάσισαν να επιχειρήσουν κάτι ιδιαίτερο.
Θέλοντας πάση θυσία να αποφύγουν να χρησιμοποιήσουν άσφαλτο εκτός των ορίων της πίστας, οι διοργανωτές του αγώνα έχουν κατασκευάσει μια ειδική περιοχή, πλάτους ενός μέτρου, πίσω από το kerb της στροφής 12, όπου η άμμος έχει καλυφθεί με ρητινώδες υλικό. Έτσι φαίνεται ως συνέχεια της αμμοπαγίδας, αλλά στην πραγματικότητα είναι μονοκόμματη και στέρεη.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί δε θα τινάζουν πέτρες όταν βγαίνουν λίγο εκτός των ορίων στη στροφή, οπότε θεωρητικά θα μειώσει πολύ την πιθανότητα να βρεθεί χώμα στην αγωνιστική γραμμή και την περίπτωση κόκκινης σημαίας λόγω αυτού.
Όντας λεία αλλά όχι επίπεδη, η επιφάνεια επίσης δε θα προσφέρει κράτημα, οπότε οι οδηγοί θα αποφύγουν να την εκμεταλλευτούν ως επιπλέον χώρο και δε θα πλησιάσουν την πραγματική αμμοπαγίδα.
Ο υπόλοιπος χώρος παραμένει καλυμμένος με μια τυπική αμμοπαγίδα για να επιβραδύνει όσο αυτοκίνητα έχουν έξοδο.
Ο διευθυντής του Grand Prix Ολλανδίας, Jan Lammers, έκρινε ότι η λύση της Zandvoort είναι κάτι που μπορεί να υιοθετηθεί και από άλλες πίστες αν αποδειχθεί επιτυχής.
«Για να αποφύγουν το να πεταχτεί χώμα στην πίστα, έχουν κάνει το πρώτο μέτρο να φαίνεται σαν άμμος, αλλά στην πραγματικότητα είναι λίγο σαν τσιμέντο,» εξήγησε στη σχετική παρουσίαση την Τετάρτη.
«Δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις: είναι πολύ γλιστερό και ανώμαλο για τα μονοθέσια. Αλλά τουλάχιστον αποφεύγεται η εκτόξευση χώματος στην πίστα, οπότε είναι μια καλή εξέλιξη και για άλλους.»
Οι διοργανωτές του Ολλανδικού Grand Prix αποφάσισαν εξαρχής να κρατήσουν την παραδοσιακή λύση της αμμοπαγίδας και να μην αντικαταστήσουν αυτά τα σημεία με άσφαλτο.
Ο Lando Norris της McLaren είπε την Τετάρτη ότι η πρόκληση της Zandvoort γίνεται ακόμα μεγαλύτερη με τους οδηγούς να γνωρίζουν ότι δεν έχουν περιθώριο λάθους.
«Αν υπάρχει ένα θετικό εδώ που υποθέτω ότι αρέσει σε πολλούς οδηγούς, είναι ότι δεν υπάρχει ασφάλτινη διέξοδος,» ανέφερε. «Είναι αμμοπαγίδα και μετά μπαριέρα.
Ταυτόχρονα, το μισούμε, επειδή δε θες να είσαι στην αμμοπαγίδα ούτε θες να καταλήξεις στην μπαριέρα, αλλά παράλληλα εξαρτάται από τον οδηγό το πόσο ρίσκο θα πάρει και όποιος θέλει να πάρει μεγαλύτερο ρίσκο για να κινηθεί ταχύτερα και να κερδίσει χρόνο μπορεί να το κάνει.
Κάτι τέτοιο λοιπόν είναι που κάνει την πίστα απολαυστική και πιο ταιριαστή για οδηγούς που μπορούν να πάρουν πολλά ρίσκα.»
Από την πλευρά του, ο Stefano Domenicali, CEO της Formula 1, θεωρεί επίσης ότι οι αμμοπαγίδες είναι κάτι που πρέπει να διατηρηθεί στο άθλημα επειδή βοηθούν στον ορισμό των ορίων μιας πίστα.
«Συμφωνώ με αυτό που λέει ο Lando,» δήλωσε. Έχετε δει τι συνέβαινε στη στροφή 1 του Spa. Πριν ήταν μόνο άσφαλτος και όλοι στην πρώτη στροφή βρίσκονταν εκτός. Αυτό δεν είναι κάτι που μου αρέσει προσωπικά.
Υπάρχει ένα όριο σε συγκεκριμένες πίστες όπου υπάρχει μπαριέρα και προσέχεις ή χτυπάς. Η αμμοπαγίδα είναι επίσης όριο, οπότε δε χρειάζεται καν συζήτηση για τα όρια της πίστας προκειμένου να κριθεί αν είσαι εντός ή εκτός.»
Η αποτελεσματικότητα αυτής της πειραματικής «αμμοπαγίδας» μένει να φανεί.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!