Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, λέει ότι η ομάδα του Brackley αντιμετωπίζει μια «δύσκολη κατάσταση» σχετικά με το μονοθέσιό της του 2023, καθώς πρέπει να αξιολογήσει προσεκτικά τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μελλοντικού της μονοθέσιου.
Η Mercedes βρίσκεται στη μέση μιας προβληματικής σεζόν, που χαρακτηρίζεται από τα περίπλοκα αεροδυναμικά προβλήματα που έχουν υπονομεύσει τις επιδόσεις της W13. Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα το 2022, κατά τη διάρκεια της οποίας πάλευε να αποκτήσει τον έλεγχο των προβλημάτων της αναπήδησης, η Mercedes απόλαυσε ένα βήμα προς τα εμπρός, με την πρόοδό της να επιτρέπει στην ομάδα να πετύχει διαδοχικούς τερματισμούς στις τρείς πρώτες θέσεις. Η pole position του George Russell στην Ουγγαρία έφερε περαιτέρω την πεποίθηση ότι οι παγκόσμιοι πρωταθλητές θα είχαν ίσως επιστρέψει στην προηγούμενη τους φόρμα. Αλλά το Grand Prix του Βελγίου για την ομάδα των ‘Ασημένιων Βέλων’ σήμαινε ένα βήμα προς τα πίσω και δημιούργησε περισσότερη σύγχυση στις προσπάθειες της ομάδας να κατανοήσει πλήρως το μονοθέσιό της, όχι μόνο για να βελτιώσει τη βραχυπρόθεσμη απόδοσή της αλλά και για να βοηθήσει τη Mercedes να καθορίσει τη μηχανή της για το 2023.
«Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση γιατί προφανώς έχουμε μια συγκεκριμένη ιδέα ενός αυτοκινήτου», εξήγησε ο Wolff, αναφερόμενος στη σχεδιαστική προσέγγιση της Mercedes για το 2023 που βρίσκεται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. «Δεν είναι ότι μπορούμε να πειραματιστούμε πολύ φέτος και απλά να εφαρμόσουμε πράγματα και να τα δοκιμάσουμε. Έτσι, ό,τι κι αν αποφασίσουμε για την επόμενη χρονιά πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά, γιατί σαφώς τα δεδομένα μας δεν μας δίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν συσχετίζονται με την πραγματικότητα. Έχουμε τεράστιες αλλαγές στην απόδοση που δεν μπορούμε πραγματικά να ξεπεράσουμε. Λοιπόν, αυτή τη στιγμή για να λάβουμε μια απόφαση για την επόμενη χρονιά, όποια κι αν είναι αυτή, όπως να αλλάξουμε δραματικά τον σχεδιασμό, πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι αυτή είναι η καλύτερη κατεύθυνση για να πάμε, γιατί σαφώς θα ξεκινήσουμε λίγο πίσω»;
Η W13 της Mercedes χαρακτηρίστηκε από τη φιλοσοφία του μηδενικού sidepod όταν κυκλοφόρησε στη Βαρκελώνη κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν από τη σεζόν. Αλλά ο Wolff δεν είναι σίγουρος ότι η συνολική ιδέα του αυτοκινήτου του πρέπει να οριστεί από αυτό το εντυπωσιακό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό ή εάν το τελευταίο θα πρέπει απαραίτητα να απορριφθεί. «Είναι αρκετά δύσκολο να πούμε ποια είναι η ιδέα», είπε. “Είναι το σασί στο σημερινό του σχήμα; Τι είναι αυτό; Είναι η κατανομή βάρους; Είναι εκεί που μπορείτε να βάλετε τη μηχανική και την αεροδυναμική ισορροπία; Είναι η ιδέα του αμαξώματος; Όλοι αυτοί οι διαφορετικοί πυλώνες του αυτοκινήτου αξιολογούνται και θα μπορούσε να σημαίνει ότι κάποια από αυτά φεύγουν και κάποια από αυτά μένουν. Και αυτό είναι που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή».
Δυστυχώς, οι προσπάθειες της Mercedes να σχεδιάσει μια ξεκάθαρη εικόνα για το πώς πρέπει να προσεγγίσει τη σχεδίασή της για το 2023 δεν βοηθήθηκαν από το μέτρο του ανώτατου budget της F1, καθώς η ομάδα θα μπορούσε απλώς να ξεπεράσει τα προβλήματά της ξοδεύοντας χρήματα. «Κοιτάξτε το σασί…δεν θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε ένα πλαίσιο σε εκείνη τη φάση της σεζόν», είπε ο Wolff. «Είμαστε υπερβολικά υπέρβαροι, το οποίο δεν καταφέραμε πραγματικά να το αντιμετωπίσουμε επειδή δοκιμάζουμε εξαρτήματα στο αυτοκίνητο για να λύσουμε τα διάφορα ζητήματά μας. Επομένως, δεν μπορούμε να το αντέξουμε αυτό, τελεία. Έτσι, αυτό που στόχευε η εισαγωγή του ανώτατου budget πέτυχε απόλυτα τον στόχο του. Είναι αυτό που ήθελαν: να επιτύχουν ότι οι μεγάλες ομάδες δεν μπορούν απλώς να πετάξουν χρήματα σε αυτό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!