Ο 15 φορές νικητής αγώνων MotoGP Andrea Dovizioso, που αποσύρεται, παραδέχεται ότι «πραγματικά δεν περίμενε» να συναντήσει τις δυσκολίες που έχει στο να προσαρμοστεί στην μοτοσυκλέτα της Yamaha ΜοτοGP.
Λίγο πριν το Βρετανικό Grand Prix νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Dovizioso ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από το MotoGP μετά τον αγώνα του Σεπτεμβρίου στο San Marino. Ο 3 φορές διεκδικητής του πρωταθλήματος επέστρεψε στο MotoGP με πλήρη απασχόληση με την ομάδα της Petronas SRT – η οποία μετατράπηκε στην RNF Racing – από τον αγώνα του San Marino της προηγούμενης χρονιάς, έχοντας κάνει ένα διάλειμμα μετά την αποχώρησή του από την Ducati στο τέλος του 2020. Από τότε όμως έχει πετύχει μόνο 22 βαθμούς και έχει δυσκολευτεί να προσαρμόσει το στυλ οδήγησής του σε αυτό που περιγράφει «ακραία χαρακτηριστικά» της Yamaha. Έχοντας πετύχει 6 βάθρα οδηγώντας μοτοσυκλέτα Yamaha το 2012 για τους αγώνες Tech3, ο Dovizioso δήλωσε ότι οι δυσκολίες που συνάντησε όλη την χρονιά ήταν ένα σοκ.
“Πραγματικά δεν περίμενα να βρω αυτό το χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας γιατί είχα εμπειρία με Yamaha” δήλωσε στο Motorsport.com σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Silverstone. “Έτσι δεν βρήκα μια τελείως διαφορετική μοτοσυκλέτα. Αλλά η ουσία είναι ότι το πρωτάθλημα άλλαξε, οι κανόνες άλλαξαν, η μοτοσυκλέτα άλλαξε, οι αντίπαλοι άλλαξαν και αυτό που βρήκα είναι εξαιρετικά μοναδικό. Και αυτή η κατάσταση που βιώνουμε τώρα στο MotoGP, αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ ακραίο. Ακόμα και με τον τρόπο που οδηγεί ο Fabio [Quartararo] μπορεί κανείς να είσαι τόσο ανταγωνιστικός. Επομένως, δεν περίμενα αυτό το ακραίο χαρακτηριστικό”.
Σε αντίθεση με τις δυσκολίες του Dovizioso, ο τωρινός παγκόσμιος πρωταθλητής και νυν ηγέτης σε βαθμούς Fabio Quartararo, έχει ήδη πετύχει 3 νίκες με την Μ1. Σε μια συνέντευξη το 2021 στο Motorsport.com ο Quartararo μίλησε για το πως έπρεπε να οδηγεί την Yamaha με ένα στυλ «όχι φυσικό για αυτόν», με τον Γάλλο να είναι ικανός να χρησιμοποιεί το δυνατό μπροστινό κομμάτι της Μ1 για να καλύψει άλλες αδυναμίες.
Έχοντας οδηγήσει μια Ducati για οκτώ χρόνια πριν από την αλλαγή σε Yamaha, ο Dovizioso πιστεύει ότι στην τρέχουσα εποχή του MotoGP είναι «αδύνατον» να αλλάξει εντελώς το στυλ οδήγησης του για να ταιριάζει σε μια μοτοσυκλέτα. “Το να αλλάξεις τον τρόπο οδήγησης είναι αδύνατον”, εξήγησε. “Κανείς δεν μπορεί να το κάνει. Μπορείς να προσαρμοστείς λίγο στα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Κάθε αναβάτης στο ανώτερο επίπεδο μπορεί να προσαρμοστεί λίγο, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει εντελώς το DNA του τρόπου οδήγησης, γιατί είναι πολύ ακραίο το επίπεδο – όλοι είναι τόσο γρήγοροι. Έτσι, αν προσπαθήσεις να κάνεις ένα ανταγωνιστικό στυλ οδήγησης ή τρόπο να προσεγγίσεις την πίστα σαν ένας αντίπαλος που είναι πραγματικά καλός, δεν θα είσαι ποτέ καλός σαν αυτόν. Μπορείς να είσαι κοντά, αλλά ποτέ να μην είσαι καλός. Είσαι καλός σε ορισμένους τομείς, όλοι έχουν κάτι καλό, οπότε με μερικές μοτοσυκλέτες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερο εκείνο ή λιγότερο το άλλο, αλλά δεν μπορείτε να το αλλάξετε εντελώς”.
Από το Grand Pix του Aragon και μετά o Dovizioso θα αντικατασταθεί από τον 3 φορές νικητή του MotoGP και οδηγό δοκιμών της Yamaha, Cal Crutchlow.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!