Οι αποφάσεις της Ferrari όσον αφορά τη στρατηγική έχουν δεχθεί έντονη κριτική το τελευταίο διάστημα, ωστόσο ο Mattia Binotto δεν φαίνεται αρνητικός για τη κατάσταση. Στην πραγματικότητα, υπερασπίζεται με σθένος το τμήμα στρατηγικής του και, ενώ αποδέχεται ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, είναι απολύτως ξεκάθαρος ότι έχει τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις, όπως ο ίδιος χαρακτηριστικά επισημαίνει.
Πρόκειται για μια στάση που μπορεί να εκπλήξει ορισμένους οπαδούς της F1 και ειδικότερα της Ferrari, οι οποίοι έχουν επικρίνει έντονα την ομάδα για μια σειρά κρίσιμων λαθών αυτή τη σεζόν, τα οποία κόστισαν ακριβά στον Charles Leclerc και ο οποίος ελπίζει στο πρωτάθλημα. Στο Μονακό, με τον Leclerc να βρίσκεται στην πρώτη θέση, η Ferrari δεν κατάφερε να ανταποκριθεί εγκαίρως στο βαθμό που η πίστα στέγνωνε μετά την αλλαγή σε slicks από τον Sergio Perez. Στη συνέχεια το επιδείνωσε περαιτέρω με ένα δεύτερο pitstop σε ιδιαίτερα κακή στιγμή, που επέτρεψε στον Max Verstappen να περάσει τον Leclerc.
Στο Grand Prix της Βρετανίας, η αποτυχία της Ferrari να βάλει τον Leclerc στα pit στην τελευταία επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, οδήγησε στην απώλεια θέσεων για να τερματίσει τελικά τέταρτος. Στη συνέχεια, στην Ουγγαρία, η επιλογή της Ferrari να του βάλει σκληρό set ελαστικών, άφησε τον Μονεγάσκο ανίκανο να αμυνθεί απέναντι στον αντίπαλό του Verstappen, σε μια μέρα που το πραγματικό πρόβλημα της ομάδας ήταν στην πραγματικότητα η έλλειψη απόδοσης της F1-75. Δεν θα μπορούσαμε επίσης να ξεχάσουμε, τον τρόπο που εξελίχθηκε η στρατηγική του Carlos Sainz στη Γαλλία, όταν η τηλεόραση έκανε να φανεί ότι οι άνθρωποι από το τμήμα στρατηγικής της Ferrari ήταν μπερδεμένοι και αναποφάσιστοι.
Ο Binotto δέχεται ότι η Ferrari μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα και ότι έχουν πάρει αρκετά μαθήματα, ειδικά από το Μονακό. Ωστόσο, λέει ότι το να κάνεις τα πράγματα καλύτερα απέχει πολύ από το να πιστεύεις ότι η Ferrari έχει ένα θεμελιώδες πρόβλημα με τη στρατηγική της – επειδή, όπως υποστηρίζει, υπάρχουν φορές που έχει κερδίσει την Red Bull κάνοντας καλύτερη δουλειά με τη διαχείριση και τις αποφάσεις όσον αφορά τα ελαστικά στον αγώνα.
“Νομίζω ότι πάντα υπάρχει τρόπος να βελτιωνόμαστε”, δήλωσε σε αποκλειστική συνέντευξη στο Motorsport.com. “Δεν μπορείς να είσαι τέλειος και δεν θα είσαι ποτέ τέλειος. Έτσι, χωρίς αμφιβολία, πρέπει να βελτιωθούμε σε τομείς όπως η αεροτομή, το σασί, τη μονάδα ισχύος, τη στρατηγική ή σε ό,τι άλλο μπορούμε. Αλλά θεωρώ ότι έχω μια εξαιρετική ομάδα στη στρατηγική και δεν αισθάνομαι ότι είναι αδυναμία ή ότι δεν έχουν την κατάλληλη εμπειρία για αυτή τη θέση.
Η σύγκριση με το Abu Dhabi της περασμένης χρονιάς
Ο Binotto λέει ότι είναι σημαντικό, όταν θέλουμε να αξιολογήσουμε σωστά τις αποφάσεις στρατηγικής, να μην τις κρίνουμε αποκλειστικά από το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα. Αντίθετα, αυτό που πρέπει να εξεταστεί είναι αν η σωστή απόφαση ελήφθη με τις πληροφορίες που είχε στη διάθεσή της η ομάδα στο pitwall εκείνη τη στιγμή. Διότι στη F1, υπάρχουν συχνά περιπτώσεις όπου μια απόφαση φαίνεται εκ των υστέρων λανθασμένη, αλλά ήταν απολύτως σωστή εκείνη τη στιγμή. Η απόφαση της Ferrari να κρατήσει τον Leclerc έξω στον αγώνα κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας του Βρετανικού GP είναι μια τέτοια περίπτωση, καθώς αντικατοπτρίζει το σενάριο που αντιμετώπισαν η Mercedes και ο Lewis Hamilton στο περσινό Grand Prix του Abu Dhabi.
Αν μπουν στα pit, τότε οι πίσω τους μπορούν να μείνουν έξω. Αυτό σημαίνει ότι χάνουν θέση στην πίστα και στη συνέχεια, αν δεν ανακάμψουν, μοιάζει σαν να θυσίασαν την πρωτιά για το τίποτα. Αν μείνουν έξω, τότε οι πίσω τους μπαίνουν στα pit για φρέσκια γόμα. Τότε, αν χάσουν στην πορεία προς τη καρό σημαία, φαίνεται ότι έκαναν λάθος που δεν άλλαξαν ελαστικά, επισημαίνει ο Binotto.
Το σενάριο για τον Hamilton στο Abu Dhabi και τον Leclerc στο Silverstone καθώς και οι επιλογές που έκαναν οι δύο ομάδες για να κρατήσουν τους οδηγούς τους εκτός, ήταν πανομοιότυπες. Και για τον Binotto, τελικά, ήταν σωστές παρόλο που και στις δύο περιπτώσεις κόστισε στους οδηγούς τη νίκη.
“Εξωτερικά αν το δει κανείς, ναι, ο Max κέρδισε το πρωτάθλημα. Αλλά ο Max θα έκανε πάντα το αντίθετο. Αν ήταν μπροστά στην περίπτωση που είχε σταματήσει ο Hamilton, τότε πώς θα τερμάτιζε τον αγώνα; Δεν γνωρίζουμε, είναι η αλήθεια. Αν, λοιπόν, στο Silverstone, ο Charles έμπαινε μέσα και ο Lewis έμενε έξω με φρέσκα ελαστικά, πώς θα είχε τελειώσει ο αγώνας; Πάλι, δεν μπορούμε να το απαντήσουμε, σημειώνει.
Ο Binotto κλείνει τονίζοντας, ότι οι περιπτώσεις στο Monaco, στο Silverstone και στη Γαλλία, δεν είναι λάθη στρατηγικής, γιατί θεωρεί πως έλαβαν τις σωστές αποφάσεις βάσει των δεδομένων που είχαν. “Σε καμιά περίπτωση, η ομάδα στρατηγικής μας δεν παρουσιάζει αδυναμία, απλά κάποιες φορές δεν έχουν τύχη”, επισημαίνει.
Διαβάστε ακόμη: Damοn Hill: Πότε αποσύρεται ο Alonso;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!