Το πρώην αφεντικό της Ferrari, Cesare Fiorio, δήλωσε ότι ο Mattia Binotto έχει μπροστά του μια απαιτητική πρόκληση, να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες της Ferrari.
Ο Fiorio, ο οποίος ήταν το αφεντικό στη Scuderia Ferrari από το 1989 και επέβλεπε την αποτυχημένη προσπάθεια για τον τίτλο του Alain Prost το 1990, απολύθηκε από την ομάδα τους πρώτους μήνες του 1991.
Έχοντας βιώσει την εμπειρία του να αναλάβει το τιμόνι της πιο διάσημης ομάδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο 83χρονος πλέον είπε ότι η θέση του Binotto δεν θα έπρεπε να απειλείται παρά την «κατάρρευση» της σεζόν 2022 της Ferrari.
Ο Fiorio επεσήμανε ότι η Scuderia έχει γίνει ξανά μια σοβαρή ομάδα υπό την επίβλεψη του Binotto, αλλά υπάρχουν κομμάτια που πρέπει να αντιμετωπίσει.
«Βασικά, πρέπει να παραδεχτείς ότι ο Mattia Binotto έχει κάνει τη Ferrari μια ομάδα που μπορεί να κερδίσει κάθε αγώνα. Ο Binotto ήταν σπουδαίος μηχανικός, πρώτα ως ειδικός κινητήρων, μετά ως τεχνικός διευθυντής, αλλά η δουλειά του σήμερα είναι πολύ διαφορετική.
«Κάτι δεν πάει καλά στη Ferrari, γίνονται λάθη. Ο Binotto πρέπει να φτάσει στο κάτω μέρος – αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση τώρα».
Με την F1-75 ανάμεσα στα ταχύτερα μονοθέσια, αν όχι το πιο γρήγορο μονοθέσιο στο grid στην F1 2022, η αξιοπιστία και η στρατηγική είναι που παρεμπόδισαν την απόδοση της ομάδας στο πρωτάθλημα. Δεδομένης της έλλειψης εμπειρίας κατάκτησης πρωταθλήματος τα τελευταία 15 χρόνια, ο Fiorio είπε ότι ο Binotto χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να κάνει διορθώσεις.
«Ο Mattia πρέπει τώρα να βρει λύσεις ώστε η ομάδα να λειτουργεί καλύτερα», είπε. «Στη σημερινή Formula 1, όλα πρέπει να λειτουργούν σχεδόν τέλεια για να κερδίσεις. Αυτό ήταν διαφορετικό στη Ferrari την εποχή του [Jean] Todt και [Michael] Schumacher. Η Ferrari είχε μερικές φορές ένα τόσο ανώτερο μονοθέσιο που το ένα ή το άλλο λάθος μπορούσε να κρυφτεί. Αυτό δεν είναι πλέον δυνατό σήμερα»
Ένας τομέας στον οποίο η Scuderia δεν υστερεί κατά τον Fiorio είναι οι πιλότοι. Ο Ιταλός είπε ότι τόσο ο Charles Leclerc όσο και ο Carlos Sainz είναι ικανοί να παραδώσουν τίτλους στο Maranello.
«Δεν φταίνε οι οδηγοί», είπε.
«Η Ferrari έχει δύο σπουδαίους οδηγούς. Για μένα, και οι δύο είναι μεταξύ των πέντε κορυφαίων της Formula 1. Ο Leclerc είναι απίστευτα γρήγορος στις κατατακτήριες και ο Sainz είναι ένας υπέροχος οδηγός. Και οι δύο είναι αρκετά καλοί για να κερδίσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Ferrari. Δεν θα άλλαζα ποτέ τίποτα σχετικά με τη σύνθεση των οδηγών».
Η Ferrari δεν μπόρεσε με την στρατηγική της να νικήσει τη Red Bull στο Grand Prix της Ουγγαρίας, με την ομάδα να επιλέγει να φέρει τον Leclerc ως απάντηση σε μια απόπειρα για undercut από τον Max Verstappen. Με την αλλαγή σε σκληρά ελαστικά, η Ferrari ναι μεν διατήρησε τη θέση του στην πίστα, αλλά δεν είχε ρυθμό να κρατήσει πίσω τον Verstappen.
Γι’ αυτό, ο Fiorio πιστεύει ότι οι υπολογισμοί που γίνονται από τα ηλεκτρονικά μέσα πρέπει να μπαίνουν σε χαμηλότερη προτεραιότητα από την τεχνογνωσία του πραγματικού προσωπικού στα pit.
«Νομίζω ότι οι σύγχρονες εγκαταστάσεις όπως ένα απομακρυσμένο κέντρο διοίκησης είναι παράλογες», είπε.
«Αυτή η αίθουσα στο εργοστάσιο αγωνιστικών αυτοκινήτων, όπου οι ειδικοί υποτίθεται ότι υποστηρίζουν την ομάδα επί τόπου, κάνει τα πάντα πιο περίπλοκα.
«Οι αποφάσεις που λαμβάνονται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και κάνουν τη διαφορά μεταξύ νίκης και ήττας πρέπει να βασίζονται στο ένστικτο και την εμπειρία των επαγγελματιών στο έδαφος και όχι σε δεκάδες χιλιάδες υπολογισμούς.
«Αλλά, από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν ποτέ οι γνώστες που κάθονται αναπαυτικά στον καναπέ του σπιτιού και που δεν υφίστανται πίεση στην πίστα».
Η προοπτική του Fiorio είναι εκπληκτικά ήρεμη
Δεδομένης της γενικής κριτικής των ιταλικών Μέσων ενημέρωσης στην εμφάνιση της Ferrari στους πρόσφατους αγώνες, η βραχύβια εμπειρία του Fiorio ως αφεντικό της ομάδας μετράει σαφώς πολύ στην αξιολόγησή του για το πού βρίσκεται η ομάδα αυτή τη στιγμή.
Σε αντίθεση με τη Mercedes και τη Red Bull, οι οποίες ήταν πλήρως λειτουργικά αιχμηρές μετά από έναν απίστευτο αγώνα τίτλου το 2021, διατήρησαν αυτή την ευκρίνεια μέχρι το 2022 και έχουν εκμεταλλευτεί τις αδυναμίες της Ferrari.
Αλλά, όπως λέει και η παροιμία, «η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα».
Η Ferrari δεν έχει αγωνιστεί για τίτλο πειστικά από το 2017/2018. Υπήρξε άφθονη αναταραχή στο Maranello από εκείνες τις μέρες και φέτος ήταν η πρώτη εικόνα των αλλαγών που έγιναν.
Η ομάδα, γενικά, έχει προχωρήσει μπροστά και, όπως τόνισε ο Fiorio, πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στον Binotto να κάνει τις αλλαγές που θεωρεί απαραίτητες καθώς αποκαλύπτονται οι αδυναμίες. Όπως είπε, «αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση τώρα»…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!