Ο επικεφαλής μηχανικός της Mercedes, Andrew Shovlin, δηλώνει ότι η ομάδα έχει ξεπεράσει τα προβλήματα με τις αναπηδήσεις που είχαν με την W13.
Οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2022 ήταν από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της Formula 1, με τα μονοθέσια να περνούν σε αεροδυναμική φιλοσοφία ground-effect, σχεδιασμός που είχε σκοπό να μειώσει την ποσότητα ακάθαρτου αέρα που δημιουργούσαν και να επιτρέψει έτσι στους οδηγούς να ακολουθούν ο ένας τον άλλο χωρίς να χάνουν πολύ σε απόδοση.
Αλλά με την αλλαγή σε ground-effect αεροδυναμικές ήρθε και ένα πρόβλημα υπό τη μορφή φαινομένου αναπήδησης ή porpoising, από το οποίο έπασχαν πολλά μονοθέσια τους πρώτους μήνες της σεζόν.
Για τη Mercedes, αυτό το πρόβλημα παρέμεινε για αρκετούς αγώνες, με την ομάδα να πιστεύει ότι επηρέαζε την απόδοσή τους, καθώς ο μόνος τρόπος που είχαν να μειώσουν τις αναπηδήσεις ήταν να αυξήσουν την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, που συνεπάγεται πτώση κάθετης δύναμης.
Η κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή και διαδεδομένη στο Μπακού που πολλοί οδηγοί ζήτησαν από την FIA να επέμβει, καταλήγοντας σε τεχνικές οδηγίες που θα ισχύουν από το επερχόμενο Grand Prix Βελγίου και περαιτέρω αλλαγές στα πατώματα να αναμένονται για το 2023.
Αλλά στους τελευταίους αγώνες πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα το θέμα των αναπηδήσεων αναφέρεται όλο και πιο σπάνια.
Ο Shovlin από την πλευρά του υποστηρίζει ότι η W13 δεν έχει πια τέτοιο πρόβλημα.
«Οι αναπηδήσεις δεν αποτελούν πρόβλημα καθόλου πλέον,» δήλωσε στο Auto Motor und Sport.
Με τις αναπηδήσεις υπό έλεγχο πλέον, η Mercedes υποστηρίζει ότι η ομάδα έχει ξεπεράσει τη στασιμότητά της και μπορεί να εστιάσει στην πρόοδό της, με το Grand Prix Ουγγαρίας να είναι ένα πολύ θετικό σημάδι καθώς ο George Russell κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του και η Mercedes την πρώτη της σεζόν.
«Έχουμε ακόμα μερικούς άσους στο μανίκι μας, όχι κάτι εντυπωσιακό αλλά πράγματα που θα μας πάνε μπροστά,» ανέφερε εκπρόσωπος της Mercedes, επίσης στο Auto Motor und Sport.
«Δεν κάνουμε κύκλους πλέον αλλά κινούμαστε διαρκώς μπροστά. Το ίδιο ισχύει και για το στήσιμο.»
Και τώρα η Mercedes έχει μια χρυσή ευκαιρία να κερδίσει έδαφος.
Αν και η ομάδα σπάνια είχε το πιο γρήγορο μονοθέσιο αυτήν τη σεζόν, αν το είχε ποτέ, οι στρατηγικές τους αποφάσεις έχουν αποδειχθεί πολύ καλές και η W13 έχει με τη σειρά της αποδειχθεί αξιόπιστη, κάτι που δεν ισχύει για τη Ferrari και που φαίνεται να έχει ανοίξει το δρόμο για τη Mercedes.
Αν και η Ferrari F1-75 είναι σταθερά ανταγωνιστική απέναντι στην RB18 της Red Bull, συχνά ακόμα και ανώτερη, η προβληματική αξιοπιστία και οι κακές στρατηγικές έχουν περιορίσει τη Scuderia, που σημαίνει ότι αντί να μάχονται με τις Red Bull βλέπουν τις Mercedes να πλησιάζουν, όντας μόλις 30 βαθμούς πίσω.
Ο Lewis Hamilton της Mercedes προσπέρασε τον Carlos Sainz της Ferrari χάρη σε ανώτερο ρυθμό αγώνα στην Ουγγαρία, οπότε με την W13 να μην αναπηδά πλέον και την ομάδα ελεύθερη να επιδοθεί αποκλειστικά σε βελτίωση της απόδοσης, η δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι σαφώς επιτεύξιμος στόχος.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!