Τα σχέδια της Red Bull και της Porsche για συνεργασία από το 2026, αν και είναι κοινό μυστικό πως ισχύουν, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί, καθώς υπάρχουν αρκετές καθυστερήσεις.
Οι δύο πλευρές αναμένεται να ξεκινήσουν να συνεργάζονται στη νέα εποχή των μονάδων ισχύος, ύστερα και από το πράσινο φως που δόθηκε στη γερμανική φίρμα από το διοικητικό συμβούλιο του VW Group ώστε να διερευνήσει μια πιθανή είσοδο στη F1. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με την Audi.
Η συμφωνία Red Bull – Porsche, θα δει την τελευταία να αποκτά το 50% των δραστηριοτήτων της πρώτης στη F1, όπως επιβεβαιώθηκε και από νομικό έγγραφο που διέρρευσε από το Μαρόκο.
Τα έγγραφα επίσης ανέφεραν πως η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί από τις 4 Αυγούστου, ωστόσο ακόμα δεν έχει δοθεί το πράσινο φως για κάτι τέτοιο. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε στην Ουγγαρία πως η διαδικασία συνεργασίας είναι μακρά, ώστε να φτάσουν στο σημείο να έχουν μια οριστική συμφωνία να ανακοινώσουν.
Το VW Group ήταν σκεπτικό ως προς το να δώσει το ΟΚ πριν δει τους οριστικούς κανονισμούς ενόψει 2026, κάτι που σημαίνει πως αυτοί ακόμα δεν έχουν “κλειδώσει”, άρα η ανακοίνωση των Red Bull και Porsche εξακολουθεί να καθυστερεί. Στους Κόκκινους Ταύρους ήλπιζαν να μπορέσουν να δημοσιοποιήσουν τη συνεργασία από το Αυστριακό Grand Prix, έδρα της Red Bull, πριν από ένα μήνα σχεδόν.
Ορισμένες από τις λεπτομέρειες αφορούν το πόσες ώρες θα μπορεί ένας νέος κατασκευαστής να κάνει δοκιμές στους κινητήρες, όπως επίσης και το τί υλικό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα πιστόνια. Την ώρα που οι παλιότεροι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν με την επιλογή του ατσαλιού, δεδομένης και της προγενέστερης εμπειρίας τους πάνω σε αυτό, η Porsche θέλει να δει να αλλάζει αυτό για χάρη του αλουμινίου.
Η αμφιταλάντευση πάνω σε τέτοια ζητήματα οδήγησε στην ακύρωση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που είχε προγραμματιστεί από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Αρχικά, ήταν προγραμματισμένη για τις 2 Αυγούστου, με τη νέα ημερομηνία να έχει οριστεί για τις 8 του ίδιου μήνα. Δεδομένης μάλιστα και της καλοκαιρινής διακοπής, ενδέχεται τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας να καθυστερήσουν περισσότερο.
Μιλώντας στο Motorsport-Total.com στην Ουγγαρία, ο Helmut Marko, ειδικός σύμβουλος της Red Bull, δήλωσε πως το θέμα είναι “αρκετά απλό”.
Η απόφαση του ΔΣ της VW είναι πως εάν οι τεχνικοί κανονισμοί συμφωνούν με τα κριτήριά τους, τότε θα κινηθούν ώστε να μπουν στη Formula 1″, δήλωσε ο Marko.
“Αυτό αφορά κυρίως το πλαφόν στα κόστη, τη βιωσιμότητα, τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών, τις ισότιμες ευκαιρίες ως νεοεισερχόμενος κατασκευαστής (άρα περισσότερες ώρες δοκιμών στους κινητήρες) και ούτω καθεξής”.
“Αλλά σε καθαρά επίσημους όρους, οι νέοι αυτοί κανονισμοί δεν υπάρχουν ακόμα. Ο πρόεδρος της FIA θα το φέρει προς ψήφιση σύντομα μέσω e-mail. Μόνο τότε τα πράγματα θα μπορέσουν να κυλίσουν και επισήμως”.
Στο παρελθόν, Ferrari και Mercedes φέρονταν να βάζουν βέτο σε όρους που θα ευνοούσαν τους νέους κατασκευαστές, με σκοπό να μην τους δώσουν κάποιο πλεονέκτημα, κάτι που ωστόσο αμφότερες έχουν αρνηθεί.
Ο Marko δήλωσε από τη μεριά του πως οι “εδραιωμένοι παίχτες” της F1 προσπαθούν να “κάνουν το καλύτερο γι’ αυτούς”, καθυστερώντας τις νέες ομάδες από τον διαθέσιμο χρόνο που έχουν να προετοιμαστούν ενόψει 2026.
“You can’t win a race in the first corner…” 👀 #F1pic.twitter.com/Qb1BLlxiBz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 2, 2022
Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, Red Bull και Honda ανακοίνωσαν πως η παροχή τεχνικής υποστήριξης θα συνεχιζόταν μέχρι και το τέλος του 2025. Στο Milton Keynes, η Red Bull ξεκίνησε δικό της τμήμα κινητήρων, τη Red Bull Powertrains ώστε να αναλάβει την πνευματική ιδιοκτησία και το έργο της Honda από το τέλος του 2022.
Η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών σημαίνει πως η Red Bull Powertrains δεν πρόκειται να αποτελέσει κατασκευαστή, μιας και από το 2026 θα είναι η Porsche αυτή που θα επιμελείται των κινητήρων.
“Δουλεύουν για τους κανονισμούς του 2026”, δήλωσε ο Marko σχετικά με το πού εστιάζει πλέον η Red Bull Powertrains. “Εάν έρθει νέος κατασκευαστής, θα μπορέσουν να συνεργαστούν”.
Ο Marko, τέλος, επιβεβαίωσε πως η αδερφή ομάδα της Red Bull, AlphaTauri, θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες με την μητρική ομάδα από το 2026, ανοίγοντας τον δρόμο στην Porsche για προμήθεια μονάδων ισχύων και στη Faenza. Η ιδιοκτησία της AlphaTauri θα παραμείνει κατά 100% στα χέρια της Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!