Η Porsche Motorsport παρουσίασε επίσημα και ανακοίνωσε τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου αυτοκινήτου GT3 με το οποίο θα συμμετέχει στον παγκόσμιο ανταγωνισμό όπου θα το χρησιμοποιήσουν οι ιδιωτικές ομάδες την επόμενη χρονιά.
Η τελευταία Porsche 911 GT3 R θα βασίζεται στην γενιά 992 του αυτοκινήτου δρόμου Porsche 911. Σύμφωνα με τον Γερμανό κατασκευαστή, τα σημεία κλειδιά του νέου αυτοκινήτου είναι ” η περισσότερη δύναμη, η υπερσύγχρονη αεροδυναμική και η βελτιστοποίηση στην ισορροπία.”
Η Porsche αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του αυτοκινήτου 922 GT3 τον προηγούμενο μήνα στις δοκιμές του Απριλίου στο Spa-Francorchamps, ενώ αυτό το σαββατοκύριακο παρουσίασε το αυτοκίνητο δημόσια για πρώτη φορά στον αγώνα 24 ωρών του Spa.
Τα νέα χαρακτηριστικά του 911 GT3 R παρουσιάζουν έναν μεγαλύτερο κινητήρα από τον προκάτοχο του το 2019, με 4,2 λίτρα χωρητικότητα από τα προηγούμενα 4 λίτρα που χωρούσε το ανανεωμένο πακέτο αναβαθμίσεων του αυτοκινήτου 991.2 όπου τώρα είναι η τελευταία του χρονιά.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση 5% στην χωρητικότητα του κινητήρα, με την Porsche να ελπίζει ότι θα καλύψει τον στόχο “αξιοποίησης μεγαλύτερου αποθέματος για τις διαφορετικές κατηγορίες του BoP.”
Η Porsche δηλώνει ότι έχει βελτιστοποιήσει την ροπή και την καμπύλη ισχύος σε όλο το εύρος των στροφών για να κάνει την μονάδα ισχύος “πιο εφαρμοστή” σε ερασιτέχνες οδηγούς.
Όπως το μοντέλο του 2019 – όπου έχει κερδίσει αρκετά σημαντικούς αγώνες συμπεριλαμβανομένων των 24ωρων αγώνων στο Spa, στο Nürburgring και στην Daytona – ο κινητήρας του νέου αυτοκινήτου είναι στην κορυφή του πίσω μέρους, υδρόψυκτος flat-six boxer με τεχνολογία 4 βαλβίδων και απευθείας έγχυση καυσίμου.
Ωστόσο, ο κινητήρας έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 5,5 μοίρες για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο κενό στον διαχύτη. Επιπλέον, ο εναλλάκτης και ο συμπιεστής του συστήματος ψύξης έχουν μετακινηθεί μπροστά και κάτω στο αυτοκίνητο ώστε να τοποθετηθεί μπροστά από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Το κιβώτιο 6 ταχυτήτων προέρχεται από το τωρινό αυτοκίνητο 911 GT3 Cup, το οποίο είναι επίσης μέρος της γενιάς 992.
#911GT3R – Development of the new #Porsche #GT3 customer racing car began in 2019. Priority was given to further improving the driveability for professionals and so-called gentleman drivers.#WEC #IMSA #FanatecGT #GTWorldChEu #IGTC #DTM #Daytona24 #LeMans24 #Spa24H #24hNBR pic.twitter.com/ARPm4R4zcL
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) July 30, 2022
“Χτυπήσαμε διάνα με τον εξαιρετικά επιτυχημένο προκάτοχο του,” δήλωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Porsche 911 GT3 R Sebastian Golz.
“Συνεπώς, ο πήχης για τον διάδοχο του είναι υψηλός. Η δουλειά μας ήταν πιο μικρή για να κάνουμε την νέα 911 GT3 R ακόμα ταχύτερη – η κατηγοριοποίηση εντός του παράθυρου απόδοσης που ορίζεται από τον κανονισμό BoP ακυρώνει γρήγορα αυτό το πλεονέκτημα.
“Για εμάς, κατά κύριο λόγο ήταν να οδηγούν το αγωνιστικό αυτοκίνητο ταχύτερα για μεγαλύτερο διάστημα.
“Αυτό απαιτεί αντοχή και για αυτό εμείς επικεντρωνόμαστε κυρίως στην βελτίωση των ικανοτήτων στην οδήγηση.
“Αυτό αντικατοπτρίζει τον νέο κινητήρα 4,2 λίτρων και την χρήση του μεγαλύτερου εύρους των στροφών στον κινητήρα, της μεγαλύτερης σταθερότητας και της υπερσύγχρονης αεροδυναμικής και την χαμηλότερη άσκηση φορτίου στα πίσω ελαστικά, όπου όλα αυτά δίνουν την δυνατότητα για μεγαλύτερη διάρκεια.”
Η Porsche 911 GT3 R του 2023 θα περιλαμβάνει “τροποποιημένα” εξαρτήματα στην ανάρτηση σχεδιασμένα ώστε να υπάρχει περισσότερη ακρίβεια στην οδήγηση και μείωση στην φθορά των ελαστικών. Ο μπροστινός άξονας έχει διπλή κάτοψη (διχάλα) ενώ ο πίσω άξονας έχει ένα πολυσύνδετο σχεδιασμό, όπως συνέβαινε και στην περίπτωση των εξαρτημάτων του 2019.
Υπάρχει μία μικρή αύξηση στο μεταξόνιο από τα 2,459 στα 2,507 mm λόγο της μετατόπισης των πίσω τροχών πιο πίσω.
Το νέο αεροδυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου παρουσιάζει υπερυψωμένο το κάτω μέρος του σώματος και έναν διαχύτη στο πίσω μέρος, ενώ η Porsche παρουσίασε ένα στήριγμα σαν “λαιμό κύκνου” για την πίσω αεροτομή. Παρόμοια σχέδια στην πίσω αεροτομή είχαμε δει στην δεύτερη έκδοση του Evo II της Audi R8 LMS GT3 αλλά και στην Ferrari 296 GT3 που θα κάνει ντεμπούτο την επόμενη χρονιά.
Μέσα στο cockpit, η θέση του οδηγού έχει μεταφερθεί πιο κοντά στο κέντρο για καλύτερη εργονομία με το roll cage να υπάρχει τριγύρω και με την FIA πρόσφατα να βελτιώνει την προστασία της πλευρικής σύγκρουσης.
Το τιμόνι συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων όπου προέρχεται από τα άλλα αγωνιστικά της Porsche, καθώς υπάρχει και μία οθόνη 10.3 ιντσών από την 911 GT3 Cup και το GTE με τις προδιαγραφές της 911 RSR-19.
Οι ιδιωτικές ομάδες της Porsche θα μπορούν να αγωνιστούν με το νέο αυτοκίνητο GT3 σε μία μεγάλη γκάμα πρωταθλημάτων στους παγκόσμιους αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA και τις 24 ώρες του Le Mans όπου θα έχει ως βάση τα αυτοκίνητα GT3 από το 2024.
“Η νέα 911 GT3 R πρέπει να χωρέσει σε ένα μεγάλο ζευγάρι παπούτσια,” σχολίασε ο Michael Dreiser, υπεύθυνος πωλήσεων της Porsche Motorsport.
“Ο προκάτοχος του έχει κερδίσει τα πάντα που υπήρχαν για να νικήσει στην σκηνή των GT3 σε τέσσερις σεζόν από το 2019.
“Οι ξεχωριστές επιτυχίες περιλαμβάνουν συνολικές νίκες στους 24ωρους αγώνες στο Nürburgring και επίσης εδώ στο Spa- Francorchamps.
“Έχοντας τρέξει από ιδιώτες, ο προκάτοχος του έχει πετύχει νίκες στις αντίστοιχες κατηγορίες του 24ωρου αγώνα στην Daytona και στις 12 ώρες του Sebring. Επιπλέον, το αυτοκίνητο έχει κατακτήσει πολλούς τίτλους σε διεθνή πρωταθλήματα GT3 αγώνων sprint και πρωταθλήματα αγώνων αντοχής.”
Η Porsche έχει βάλει τιμή πώλησης τα 511.000€ μαζί με ΦΠΑ για τους υποψήφιους το 2023, όπου αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του αργότερα μέσα στην χρονιά, αφού πρώτα πρέπει να περάσει το homologation.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!