Στην τελευταία περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής ταχύτερος όλων ήταν ο Charles Leclerc με την Ferrari να παραμένει στην κορυφή, αρκετά κοντά στην 2η θέση τερμάτισε ο Norris με την ανανεωμένη McLaren, ενώ την 3αδα έκλεισε ο πρωτοπόρος στο FP1 Carlos Sainz με την άλλη Ferrari.
Ύστερα από μία ‘γεμάτη’ πρώτη περίοδο δοκιμών λίγο πριν το μεσημέρι, οι Ferrari και Red Bull κινήθηκαν πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες ομάδες δοκιμάζοντες τα μαλακά ελαστικά και μεγάλα stints όπου έψαχναν τον ταχύτερο χρόνο. Ταχύτερος ήταν ο Sainz, με τους Verstappen και Leclerc να ακολουθούν.
Οι δύο Mercedes φάνηκαν ταχύτερες ύστερα από τις αναβαθμίσεις που φαίνεται να αποδίδουν καρπούς, ενώ η McLaren με τους Ricciardo και Norris παρουσίασε ένα καλύτερο πρόσωπο.
Η Haas έψαχνε και πάλι το κάτι παραπάνω με το μονοθέσιο του Magnussen να έχει τις νέες αναβαθμίσεις για την Αμερικάνικη ομάδα. Στον αντίποδα και στις τελευταίες θέσεις ηχηρή ήταν η απόφαση για την έξοδο του Vettel από την F1 στο τέλος της σεζόν 2022. Στο αγωνιστικό κομμάτι η AMR22 ήταν πολύ πίσω από τα υπόλοιπα μονοθέσια και δεν κατάφερε κάτι το αξιοσημείωτο παρά τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει.
Ώρα για δράση στο FP2 με τον Valtteri Bottas, αφού ανέλαβε τα ηνία από τον Robert Kubica στην Alfa Romeo μετά το FP1, με τον Πολωνό να δίνει σημαντικά δεδομένα στην ομάδα του.
The Hungarian crowd is all ready for our second practice session of the day 🤩#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/ceT2W5KKjl
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Οι θερμοκρασίες παραμένουν υψηλές με 31°C στον αέρα όπου αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο για τα ελαστικά με την πρόγνωση να δίνει βροχές αύριο αλλά και την Κυριακή.
Πως εξελίχθηκε η δεύτερη περίοδος
Haas και Aston Martin βγήκαν πρώτες στην πίστα θέλοντας να καλύψουν το χαμένο έδαφος από το FP1, με τους Vettel και Stroll να επιστρέφουν στο γκαράζ για κάποιες επιπλέον ρυθμίσεις.
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί φορούσαν την μεσαία γόμα με τον Leclerc να ήταν κάτω από το 1:19 στα πρώτα κιόλας λεπτά. Ο Albon με την Williams χρησιμοποίησε την μαλακή γόμα σε μία διαφορετική στρατηγική, όπως και ο Latifi.
Το κυκλοφοριακό ήταν το πιο σύνηθες, με τους οδηγούς να πηγαίνουν πολύ αργά μετά από έναν γρήγορο γύρο για να ρίξουν τις θερμοκρασίες στα ελαστικά τους. Ο Schumacher 10 λεπτά μετά το ξεκίνημα είχε ένα άτσαλο πέρασμα από τα kerbs.
Στα πρώτα 15 λεπτά οι Norris, Ricciardo και Ocon μπήκαν στα pits καθώς δοκίμασαν κάποιους γύρους με την σκληρή γόμα, όπου κινήθηκαν 2,5 δευτερόλεπτα μακριά από τους πρώτους.
Οι χρόνοι της Ferrari στο ξεκίνημα ήταν ήδη 0,7 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι από αυτούς της Red Bull με την μεσαία γόμα στα πρώτα stints.
Leclerc has dialled in a quick lap and is setting the early pace in FP2#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/dNLVmlaxbL
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Στο 20ο λεπτό της περιόδου ο Albon είχε μία περιστροφή στην 1η στροφή, καταστρέφοντας τα ελαστικά όπου είχε βάλει μόλις ένα γύρο. Την ίδια στιγμή οι δύο Mercedes εμφανίστηκαν στην πίστα με καθαρό πεδίο για να ανέβουν στους χρόνους βάζοντας την μαλακή γόμα.
Η έξοδος του Lando Norris από την τελευταία στροφή ήταν έντονο πατώντας επάνω από τα kerbs, με τον Hamilton να είχε και αυτός έντονα περάσματα στον γρήγορο γύρο του.
Οι οδηγοί περίπου στα μισά της περιόδου έβαλαν την μαλακή γόμα με τον Leclerc να περνάει στην κορυφή των χρόνων, και τους Norris και Alonso να είναι στο 2-3.
Hamilton και Russell δούλευαν συνεχώς με τον πρώτο να έχει πολλές φορές προβλήματα με το κυκλοφοριακό. Οι δύο McLaren ήταν πιο ψηλά την ίδια στιγμή στο 2-5 με τις διαφορές να ήταν πολύ μικρές.
*Μία μικρή παρατήρηση που την είδαμε και στο FP1: Ο Russell όπως και άλλοι οδηγοί πολλές φορές διαμαρτυρήθηκαν για το έντονο μπλοκάρισμα που είχαν στην στροφή 1. Ο Russell ανέφερε ότι δεν μπορούσε να στρίψει στον γρήγορο γύρο που είχε με την Mercedes με αποτέλεσμα να καταστρέψει τα ελαστικό του.
Ο Latifi στις τελευταίες θέσεις κινούταν με την μαλακή γόμα από το ξεκίνημα της περιόδου, με τον teammates του να βάζει την σκληρή γόμα αφού κατέστρεψε το προηγούμενο σετ μαλακής γόμας μετά το έντονο φρενάρισμα.
Από την McLaren την ίδια στιγμή έδωσαν εντολή στον Norris να προσέχει τα kerbs ώστε να μην χτυπήσει το πάτωμα του μονοθέσιου.
*Δεύτερη μικρή παρατήρηση: Την ίδια ακριβώς φθορά που είχε ο Russell και o Albon μετά τα έντονα μπλοκαρίσματα, την είχε και ο Sainz ύστερα από ένα έντονο μπλοκάρισμα σε έναν γρήγορο γύρο. Η μαλακή γόμα θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις κατατακτήριες και στον αγώνα αλλά ο συνδυασμός με το έντονο πάτημα από τα kerbs και το φρενάρισμα την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή θα δείξει ποιος θα κινηθεί αλάνθαστα.
A big lock-up caused Albon's Turn 1 troubles 🔍#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/BDcpgMHehd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Οι διαφορές δεν ήταν πολύ μεγάλες στους πρωτοπόρους με 0,5 δευτερόλεπτα να χωρίζουν τον Leclerc από την 5η θέση. 10 λεπτά πριν το τέλος όλοι οι οδηγοί εμφανίστηκαν στην πίστα με την μαλακή γόμα για να κινηθούν σε ένα τελευταίο και γρήγορο stint.
Η McLaren έδειξε τρομερή βελτίωση και εάν συνεχίσει σε αυτόν τον ρυθμό θα παλέψει σίγουρα για το βάθρο στον αγώνα της Κυριακής. Ο Norris ήταν 0,2 δευτερόλεπτα πιο αργός τον Leclerc, με τον teammates του Norris να είναι πολύ κοντά στις πρώτες θέσεις στα 0,4 δευτερόλεπτα διαφορά.
Μεγάλη διαφορά σε σχέση με το FP1 είχαμε και για τους Vettel, Alonso. Ο Max Verstappen ύστερα από μερικούς γρήγορους γύρους με την μαλακή γόμα έβαλε την μεσαία γόμα για να πραγματοποιήσει ένα stint 9 γύρων.
Μετά από μία ώρα δράσης στην κορυφή των χρόνων συνέχισε η Ferrari με τον Leclerc αυτή την φορά στο 1:18.445, 2ος και με πολύ καλό ρυθμό τερμάτισε ο Norris στα 0,217 δ. διαφορά και την 3αδα συμπλήρωσε ο Sainz. Στην 4η θέση και στα 0,2 δ. ήταν ο Verstappen και στην 5η θέση είδαμε τον αρκετά βελτιωμένο Ricciardo με την McLaren.
Αρκετά πίσω έμεινε η Mercedes και με τους δύο οδηγούς, ύστερα από αρκετά προβλήματα ισορροπίας που είχαν με το μονοθέσιο τους.
*Αύριο ακολουθούν οι τρίτες ελεύθερες δοκιμές (14:00) και οι κατατακτήριες (17:00) Ώρα Ελλάδος
Τα αποτελέσματα του FP2
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!