Ήταν το γαλλικό GP η χαριστική “βολή” στις ελπίδες του Charles Leclerc και της Ferrari για τη διεκδίκηση των φετινών τίτλων;Το παραπάνω ερώτημα αιωρείται έντονα στις συζητήσεις μετά το τέλος του αγώνα στο Paul Ricard, ενός αγώνα που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον Leclerc, αλλά είχε εντέλει ατυχή κατάληξη.
Με την Ferrari να κάνει το σωστό και να δίνει εντολή στον Sainz να βοηθήσει τον Leclerc στη διεκδίκηση της pole position το Σάββατο, ο Μονεγάσκος εκκίνησε από την πρώτη θέση και διατηρήθηκε εκεί στο ξεκίνημα του αγώνα, αντέχοντας στην πίεση του Max Verstappen, με την Red Bull να δείχνει για ακόμη μία φορά την υπεροχή της στις ευθείες – με το Paul Ricard να διαθέτει ουσιαστικά τρεις τέτοιες.
Παρά την υψηλότερη τελική του ταχύτητα, ο Verstappen δεν μπορούσε να περάσει τον Leclerc, επιλέγοντας να μπει πρώτος στα pits για αλλαγή ελαστικών, με τον Leclerc να μένει στην πίστα και να συνεχίζει να πιέζει. Όμως, όπως αποδείχθηκε, ο οδηγός της Ferrari πίεσε υπέρ του δέοντος, με αποτέλεσμα να χάσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και να καταλήξει στις μπαριέρες – κάτι που δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί, δεδομένης της πολύ υψηλής θερμοκρασίας και της φθοράς των ελαστικών.
Η έξοδος του Μονεγάσκου προκάλεσε στη συνέχεια την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που ανάγκασε τον Sainz να μπει στα pits για να προσαρμόσει τη στρατηγική του, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω μη ασφαλούς αποδέσμευσης. Εν ολίγοις, μέσα σε έναν γύρο η Scuderia δέχθηκε διπλό πλήγμα στις προσπάθειές της για ένα καλό αποτέλεσμα.
Με τον Leclerc να αναλαμβάνει την ευθύνη για το λάθος του (οι υποψίες για πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού διαψεύστηκαν), η ψυχρή αλήθεια είναι ότι ο Verstappen κατευθύνεται στη Βουδαπέστη με ένα προβάδισμα 63 βαθμών έναντι του Leclerc, ενώ η Red Bull έχει 82 βαθμούς παραπάνω από την Ferrari στη μάχη των κατασκευαστών.
Και αυτό έρχεται σε μία περίοδο που τα πράγματα έδειχναν να πηγαίνουν υπέρ της Scuderia, η οποία προερχόταν από δύο συνεχόμενες νίκες σε Βρετανία και Αυστρία, ενώ η SF-75 δείχνει να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα σε απόλυτη ταχύτητα έναντι της RB18. Αυτό φαίνεται να είναι και το μεγάλο πρόβλημα φέτος για την ιταλική ομάδα – εν ολίγοις, τη στιγμή που τα πράγματα δείχνουν να κυλούν ομαλά, ακριβώς τότε συμβαίνει κάτι που την επαναφέρει σε ρόλο outsider.
Χαρακτηριστικά, αυτήν ήταν η τρίτη φορά φέτος που ο Leclerc εγκατέλειψε όντας πρώτος (μετά την Ισπανία και το Μπακού), χάνοντας έτσι 75 βαθμούς, ενώ και οι ατυχίες του Sainz, σε συνδυασμό με τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου, δημιουργούν μία εικόνα κυριαρχίας της Red Bull στη σεζόν, η οποία έχει οκτώ νίκες έναντι τεσσάρων της ιταλικής εταιρίας.
Όπως παραδέχθηκε και ο Verstappen, η διαφορά στη βαθμολογία υπέρ του δεν λέει όλη την αλήθεια, καθώς η πραγματική διαφορά μεταξύ των μονοθεσίων είναι πολύ μικρότερη. Αλλά στη γλώσσα των αριθμών, αυτό δεν παίζει κανέναν ρόλο.
Με 10 αγώνες να απομένουν για τη λήξη του πρωταθλήματος, θεωρητικά τίποτα δεν έχει τελειώσει. Όμως η γενικότερη εικόνα δείχνει ότι για διάφορους λόγους η Ferrari δεν μπορεί ούτε φέτος να διατηρήσει μία σταθερή πορεία στη μάχη για τον τίτλο. Σε αντίθεση με την Red Bull, η οποία συνήθως παίρνει το μέγιστο δυνατό σε κάθε αγώνα, ακόμη και όταν δεν έχει το πιο γρήγορο μονοθέσιο.
Καθώς σε πολλούς το λάθος του Leclerc ξύπνησε μνήμες…. Vettel για την Ferrari, πλέον ο Leclerc και η Scuderia επιβάλλεται να δώσουν το 110% στους εναπομείναντες αγώνες, ενώ και ο Sainz θα πρέπει να στερήσει βαθμούς από τον Verstappen. Τα πράγματα δεν είναι λοιπόν εύκολα, αλλά τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο.
Το κυριότερο είναι η ιταλική ομάδα να καταφέρει να επιδείξει επιτέλους σταθερότητα σε μία μάχη τίτλου, κάτι που έχει να κάνει πάνω από μία δεκαετία. Και η σταθερότητα περιέχει τόσο την απόδοση εντός πίστας, όσο και τη σωστή επιλογή στρατηγικής, την αξιοπιστία αλλά και τη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων.
Διαφορετικά, ίσως η πορεία των φετινών τίτλων να είναι ήδη προδιαγεγραμμένη….
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!