Η Ferrari και η Mercedes αρνούνται μια κουβέντα που γίνεται στα paddock ότι οι σημερινοί κατασκευαστές της Formula 1 έχουν καθυστερήσει τους κανονισμούς του 2026 επί σκοπού για να κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη για την Porsche και την Audi.
Τα δύο brand του VW Group βρίσκονται στα πρόθυρα της επίσημης επιβεβαίωσης των συμμετοχών τους στη F1, με την Porsche να ενώνει τις δυνάμεις της με το έργο Red Bull Powertrains και την Audi να κατασκευάζει τον δικό της κινητήρα και να σχεδιάζει να εξαγοράσει τη Sauber.
Ωστόσο, καμία εταιρεία δεν θέλει να αναλάβει επίσημη δέσμευση έως ότου συμφωνηθούν και δημοσιευτούν οι οριστικοί κανόνες του 2026 από τη FIA.
Η Porsche είχε σκοπό να κάνει μια ανακοίνωση στην έδρα της Red Bull στην Αυστρία αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά ο κατασκευαστής της Στουτγάρδης έπρεπε να αναβάλει τα σχέδιά του εν αναμονή περαιτέρω προόδου στους κανόνες.
Τα βασικά σημεία συζήτησης για το 2026 περιλαμβάνουν παραχωρήσεις για νεοεισερχόμενους σε τομείς όπως η επιπλέον χρήση δυναμό σε σχέση με τις καθιερωμένες ομάδες.
Ορισμένες πηγές από τα paddock έχουν προτείνει ότι οι σημερινοί κατασκευαστές δεν βιάζονται να επικυρώσουν τους κανόνες, καθώς οποιαδήποτε καθυστέρηση κάνει τη ζωή πιο δύσκολη για την Porsche και την Audi, δίνοντάς τους λιγότερο χρόνο για προετοιμασία.
Ωστόσο, τόσο ο Mattia Binotto της Ferrari όσο και το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, τόνισαν τη συμφωνία τους να εγκαταλείψουν το MGU-H – μια βασική απαίτηση της Porsche/Audi για το 2026 – ως ένδειξη του τρόπου με τον οποίο είναι πρόθυμοι να ενθαρρύνουν τους νεοεισερχόμενους.
«Είμαστε πολύ θετικοί με το γεγονός ότι η Audi και η Porsche εντάσσονται στην F1», είπε ο Binotto όταν ρωτήθηκε σχετικά με την πρόταση ότι οι σημερινοί κατασκευαστές καθυστερούν τους κανονισμούς.»
«Είμαστε πολύ θετικοί γιατί είναι υπέροχο για την F1, είναι υπέροχο να έχουμε περισσότερους κατασκευαστές. Και είναι υπέροχο να έχουμε τον VW Group στην επιχείρησή μας και στο αγωνιστικό μας πρωτάθλημα F1.»
«Έτσι νομίζω ότι κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να προσπαθήσουμε να προσαρμοστούμε για να βεβαιωθούμε ότι ήταν ευχαριστημένοι. Αφαιρέσαμε το MGU – H, το κάναμε μόνο για να προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν στην F1 και πιστεύουμε ότι για εμάς η αφαίρεση του H είναι κάτι που δεν είναι ίσως η καλύτερη επιλογή.» Τόνισε ο Ιταλός προϊστάμενος της Ferrari.
«Είναι ένας συμβιβασμός γιατί είναι μια τεχνολογία που γνωρίζουμε αρκετά καλά. Είναι μια τεχνολογία πολύ υψηλής απόδοσης, η οποία είναι εξαιρετική για τη F1. Επομένως, νομίζω ότι συνολικά και πάλι, είμαστε πολύ θετικοί και εποικοδομητικοί. Λοιπόν τώρα, γιατί αργεί τόσο πολύ; Επειδή είναι ο χρόνος που απαιτείται για να γίνουν αυτά τα πράγματα σωστά. Και απλά δεν είμαστε έτοιμοι αυτή τη στιγμή. Όχι μόνο εμείς ως σημερινοί κατασκευαστές, αλλά η FIA, γιατί είναι αυτοί που ηγούνται των συζητήσεων.»
«Και επίσης νομίζω ότι για την Audi και την Porsche, οι τρέχοντες κανονισμοί δεν είναι ακόμη έτοιμοι. Υπάρχουν ακόμα ανοιχτά σημεία. Και αυτά τα ανοιχτά σημεία πρέπει απλώς να αντιμετωπιστούν, να συζητηθούν και να συμφωνηθούν.», είπε κλείνοντας ο Binotto.
Ο Toto Wolff συντάχθηκε με τον Ιταλό ομόλογό του, και μάλιστα επέμεινε ότι η Mercedes θέλει επίσης να δει ένα τελικό σύνολο κανόνων, προσθέτοντας: «Αντίθετα, δεν θέλουμε να καθυστερήσουμε αυτούς τους κανονισμούς, αλλά θέλουμε να τους έχουμε σε εφαρμογή», είπε ο Αυστριακός.
«Έχουμε δώσει το H, το οποίο ήταν ένα τεράστιο πράγμα για να καλωσορίσει τους νεοφερμένους. Και τέλος πάντων, μας είχαν πει ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα είχαμε την επιβεβαίωση ότι θα ενταχθούν στο σπορ. Αυτή η επιβεβαίωση δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα, δεν έχω ξέρω γιατί.»
Ο Wolff θεωρεί ότι οι νεοεισερχόμενοι είναι πολύ επικεντρωμένοι στην τελική επιβεβαίωση των κανόνων: «Αυτό είναι ένα περιβάλλον όπου οι κανονισμοί θα αλλάζουν συνεχώς, επομένως δεν μπορείτε να το κάνετε να εξαρτάται από τους κανονισμούς.»
«Έχουμε κάνει μεγάλα βήματα προς αυτούς. Και μετά ας κάνουμε αυτά τα τελευταία βήματα σχετικά με τους κανονισμούς. Είναι περισσότερο λεπτομέρεια και δεν έχει σημασία αν συζητάμε πάνω – κάτω για 50 ώρες δυναμικής λειτουργίας για έναν νεοφερμένο.»
«Αλλά θα θέλαμε να τους έχουμε ως μέρος του θεάματος. Κάθονται στο τραπέζι και διαπραγματεύονται αυτούς τους κανονισμούς από καιρό, αλλά δεν έχουν δεσμευτεί ακόμα.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!