Η FIA δεν βάζει νερό στο κρασί της όσον αφορά τα εύκαμπτα δάπεδα και σχεδιάζει να επέμβει στο porpoising από το Grand Prix του Βελγίου, παρά την αντίσταση των ομάδων της Formula 1.
Μετά τα παράπονα των οδηγών για τις συνέπειες της υπερβολικής αναπήδησης του αυτοκινήτου στον τομέα της ασφάλειας, το διοικητικό όργανο των αγώνων αυτοκινήτου εισήγαγε μια σειρά μέτρων με στόχο την εξάλειψη του φαινομένου.
Σχεδιάζει να εισαγάγει μία μέτρηση αεροδυναμικής ταλάντωσης (AOM) από το Grand Prix του Βελγίου που δεν θα επιτρέπεται στις ομάδες να υπερβαίνουν.
Επιπλέον, για να διασφαλίσει ότι το AOM ισχύει για όλους τους αγωνιζόμενους εξίσου, η FIA εισάγει επίσης μέτρα που θα απαγορεύσουν τα κόλπα που κάποιες ομάδες θεωρείται ότι έκαναν για να λυγίζουν τα πατώματα και τις σανίδες τους για καλύτερες επιδόσεις.
Ενώ ορισμένες ομάδες καλωσόρισαν την παρέμβαση της FIA, άλλες ενοχλήθηκαν με τις ενέργειές της – και πιστεύουν ότι το διοικητικό όργανο δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα να υπαγορεύει πώς οι ομάδες στήνουν τα αυτοκίνητά τους.
Επιπλέον, έχουν τεθεί ερωτήσεις σχετικά με το εάν η FIA χρειάζεται να λάβει κάποια ενέργεια για το porpoising τώρα πια, καθώς το πρόβλημα δεν ήταν αρνητικός παράγοντας στους πρόσφατους αγώνες.
Το θέμα συζητήθηκε σε μια συνεδρίαση της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής (TAC) της F1 την Πέμπτη, όπου η FIA κατέστησε σαφές ότι η στάση της στο θέμα παρέμεινε αμετάβλητη παρά τις επικρίσεις των όποιων ομάδων.
Σε ανακοίνωσή της, η FIA είπε ότι ήταν απολύτως αποφασιστική ότι το porpoising ήταν ένα «σημαντικό θέμα ασφάλειας», επομένως δεν θα μπορούσε να υπάρξει αλλαγή κατεύθυνσης με τα σχέδιά της.
«Είναι ευθύνη και προνόμιο της FIA να παρέμβει για θέματα ασφάλειας και ο λόγος που οι κανονισμοί επιτρέπουν τη λήψη τέτοιων μέτρων είναι ακριβώς για να επιτρέπεται η λήψη αποφάσεων χωρίς να επηρεάζεται από την ανταγωνιστική θέση στην οποία μπορεί να βρεθεί κάθε ομάδα.» είπε.
Αν και το θέμα της αναπήδησης των αυτοκινήτων δεν ήταν διαδεδομένο στους πρόσφατους αγώνες, η FIA πιστεύει ότι αυτός ο παράγοντας ήταν περισσότερο καθορισμένος από τα χαρακτηριστικά των πιστών – και υπάρχουν πίστες στο ημερολόγιο, όπως η Βουδαπέστη, το Spa και η Σιγκαπούρη, όπου θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο πρόβλημα.
Η FIA φοβάται επίσης ότι, καθώς οι ομάδες συσσωρεύουν βελτιώσεις για τα μονοθέσια τους το 2023, η αυξημένη κάθετη δύναμη θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα την επόμενη χρονιά.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εμμένει σε ένα σχέδιο δύο σημείων σε μια προσπάθεια να απαλλάξει το άθλημα από το πρόβλημα.
Από το Grand Prix του Βελγίου, η FIA επιβεβαίωσε ότι εμμένει σε μια προσέγγιση με δύο άξονες σε μια προσπάθεια να λύσει το ζήτημα.
Το AOM θα γίνει υποχρεωτικό από το Σαββατοκύριακο του Spa, αλλά οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μέτρηση από το γαλλικό GP του επόμενου Σαββατοκύριακου για να το κατανοήσουν καλύτερα.
Επιπλέον, η FIA θα επιβάλει την ακαμψία των μπλοκ ολίσθησης στη σανίδα των αυτοκινήτων, αφού προέκυψε ότι οι ομάδες τα είχαν κάνει έξυπνα μετακινήσιμα για να αποφύγουν τη φθορά.
Θα υπάρξουν επίσης αλλαγές στον τρόπο μέτρησης των σανίδων, για να διασφαλιστεί ότι οι ομάδες δεν χρησιμοποιούν τα μπλοκ ολίσθησης που εξαφανίζονται για να περάσουν τους ελέγχους μετά τον αγώνα, αφού έχουν φθαρεί άλλες περιοχές του δαπέδου.
Επίσης η FIA ανακοίνωσε μια σειρά αλλαγών στους κανονισμούς που θα ισχύουν αρχής γενομένης την σεζόν του 2023, για να προλάβει μελλοντικά θέματα με το porpoising. Αυτές είναι:
-Ανύψωση 25 mm των άκρων του δαπέδου
-Ανύψωση του ενδοδαπέδιου διαχύτη
-Η εισαγωγή πιο αυστηρών δοκιμών πλευρικής παραμόρφωσης δαπέδου
-Η εισαγωγή ενός πιο ακριβούς αισθητήρα που βοηθά στην ποσοτικοποίηση της αεροδυναμικής ταλάντωσης.
Συμφωνήθηκε επίσης ότι θα ληφθούν πιο αυστηρά μέτρα για τυχόν ανατροπές μονοθέσιων της Formula 1 από το 2023 μετά το ατύχημα του Zhou Guanyu στο Silverstone.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!