Όταν εισήχθησαν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί στην αρχή του 2022, τόσο ο Ross Brawn όσο και ο Stefano Domenicali, ηγετικά στελέχη της Formula 1, προέβλεψαν ότι ορισμένες από τις ομάδες θα προσπαθούσαν να βρουν παραθυράκια για να εκμεταλλευτούν. Φαίνεται ότι αυτό πιθανόν να έχει συμβεί και με τους νέους κανονισμούς, και σχετίζεται το πάτωμα και την ξύλινη σανίδα των μονοθέσιων.
Η Ferrari και η Red Bull έχουν δυσκολευτεί πολύ λιγότερο από τη Mercedes αυτή τη σεζόν όσον αφορά το «porpoising» και την αναπήδηση, με τα Ασημένια Βέλη να χάνουν πολύ χρόνο σε κάθε γύρο ως αποτέλεσμα. Έφτασε στο σημείο που δημιουργήθηκε ανησυχία για την ασφάλεια του Sir Lewis Hamilton και του George Russell, κι έτσι η FIA ανέλαβε δράση ενόψει του Καναδικού Grand Prix.
Εισήγαγαν μια τεχνική οδηγία που έφερε μια μέτρηση με την οποία μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν ποιες ομάδες αναπηδούν υπερβολικά. Οποιαδήποτε ομάδα αντιμετωπίζει επικίνδυνα επίπεδα ταλάντωσης, από το Γαλλικό Grand Prix, θα κληθεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος των μονοθέσιων της, κάτι που ενδεχομένως να κοστίσει αρκετά σε αεροδυναμική και να αντικατοπτριστεί στους χρόνους των πιλότων.
Προκειμένου να τεθεί ένα όριο, οι διοικητικοί ιθύνοντες της FIA πραγματοποίησαν μετρήσεις στα αυτοκίνητα στο Montreal, για να καθορίσει ποια ταλαντώνονται περισσότερο και ποιο επίπεδο είναι αποδεκτό προτού καταστούν μη ασφαλή για αγώνα.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, δύο καθορισμένες περιοχές της ξύλινης σανίδας – καθώς και το ίδιο το δάπεδο – δεν επιτρέπεται να λυγίζουν περισσότερο από 2 mm υπό μια δεδομένη ποσότητα πίεσης. Αυτό είναι σύμφωνα με το 3.15.8 των τεχνικών κανονισμών, αλλά το πίσω μέρος της σανίδας γύρω από την περιοχή του καθίσματος του οδηγού δεν συζητείται άμεσα.
Η Ferrari και η Red Bull, σύμφωνα με πληροφορίες, το χρησιμοποιούν προς όφελός τους, παρέχοντας ουσιαστικά περισσότερη σταθερότητα στην σανίδα για τους οδηγούς τους, εκτρέποντας την συγκεκριμένη περιοχή περισσότερο από 2 mm, επιτρέποντάς τους να διασχίζουν ευθείες και στροφές με λιγότερες αναπηδήσεις. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αυστηρά παράνομο, επειδή οι κανονισμοί δεν το απαγορεύουν τεχνικά.
Αυτό δεν θα επιτρέπεται από το Γαλλικό Grand Prix όταν εφαρμοστεί η οδηγία, και το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, μίλησε για την έκπληξή του που χρησιμοποιήθηκε αυτή η τεχνική.
«Κανείς δεν είχε ιδέα μέχρι να το παρουσιάσει η FIA στην τελευταία Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή», είπε ο Αυστριακός σε συνέντευξή του στο Race. «Πράγμα που ήταν μια μεγάλη έκπληξη για όλες τις ομάδες, γιατί αυτό που υπάρχει στους κανονισμούς και ποιος ήταν ο σκοπός των κανονισμών, είναι αρκετά ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα γιατί αυτό θα μπορούσε να εκτρέπεται περισσότερο από αυτό που υπάρχει στους κανονισμούς. Όχι τόσο έκπληξη, όσο σοκ!»
Ο μηχανικός Andrew Shovlin πρόσθεσε ότι, λόγω του γεγονότος ότι οι δύο κορυφαίες ομάδες θα πρέπει να αλλάξουν τη διάταξη των σανίδων τους σε λίγες εβδομάδες, τα Ασημένια Βέλη ενδέχεται να μπουν ξανά στο παιχνίδι διεκδίκησης των νικών. «Όταν ήρθε στο φως, συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες που ίσως δεν έχουμε αρπάξει ή εκμεταλλευτεί», πρόσθεσε. «Έτσι, δεν θα μας επηρεάσει στον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου μας. Μπορεί κάλλιστα να επηρεάζει τους ανταγωνιστές μας και λόγω αυτού να πλησιάσουμε λίγο πιο κοντά.»
Το αφεντικό της Red Bull, Christian Horner, επιβεβαίωσε στον Καναδά ότι θα έπρεπε να είχε γίνει μια διαδικασία «διαβούλευσης» πριν από την εισαγωγή της νέας οδηγίας, ενώ ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, όσον αφορά την επιρροή της οδηγίας προς τους κανονισμούς, την χαρακτήρισε ως «μη εφαρμόσιμη».
Η αίσθηση στο στρατόπεδο της Red Bull είναι ότι, έχοντας κατανοήσει τους κανονισμούς και κατασκευάζοντας ένα καλύτερο μονοθέσιο, η FIA κάνει τη δουλειά της Mercedes για αυτούς, κρατώντας τους προπορεύοντες πίσω.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οδήγησε σε μια «ένθερμη» συζήτηση μεταξύ του Wolff και του Binotto στο Montreal, καθώς τα αφεντικά των ομάδων διαφωνούσαν όσον αφορά την ισορροπία μεταξύ απόδοσης και ασφάλειας, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: θα είναι συναρπαστικό να δούμε πώς θα αποδίδουν η Ferrari και η Red Bull αν και όταν οι σανίδες τους χρίζουν προσαρμογής στο Γαλλικό Grand Prix.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!