Στη Mercedes δηλώνουν πως εξετάζουν το ενδεχόμενο αλλαγής σχεδιαστικής φιλοσοφίας στο μονοθέσιό τους, για κάτι που θα θυμίζει περισσότερο την RB18.
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της F1 για το 2022 έχουν απομακρύνει τη Mercedes από την κυριαρχική θέση της περιόδου 2014-2021, με την ομάδα του Brackley να υστερεί εμφανώς από τις Ferrari και Red Bull και να μην έχει κερδίσει μέχρι στιγμής κάποιον αγώνα.
Υιοθετώντας μια zero-pod φιλοσοφία, όπου ουσιαστικά εξαφάνισε τα sidepod της W13 για ένα πιο compact σχεδιασμό, το μονοθέσιο της Mercedes είναι και το πιο επιρρεπές σε porpoising, κάτι που στερεί σε ρυθμό.
Αν και στους τελευταίους αγώνες υπάρχουν και θετικά στοιχεία, με το μονοθέσιο να δέχεται ένα γερό lifting αναβαθμίσεων προς τη σωστή κατεύθυνση, αυτό που εξακολουθεί να ισχύει είναι πως η W13 ακόμα δεν μπορεί να κερδίσει αγώνες.
Με τις αναβαθμίσεις στο Silverstone να είναι ένα σαφές βήμα προόδου για τη Mercedes, δεν υπήρχε ο ρυθμός για κάτι παραπάνω από την τρίτη θέση του Lewis Hamilton.
Έτσι, στο Brackley δηλώνουν ανοιχτοί σε μια αναθεώρηση του σχεδιασμού για κάτι πιο κοντινό στους αντιπάλους της, Red Bull και Ferrari. Ο τεχνικός διευθυντής όμως, Mike Elliott, σχολίαζε πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στα sidepods (ή πιο σωστά την έλλειψη αυτών), αλλά στο πάτωμα.
“Θεωρώ πως το σώμα του μονοθεσίου, αυτό που διαφέρει εμφανώς πολύ από τους άλλους, δεν είναι ο διαφοροποιητικός παράγοντας”, δήλωσε στο Motorsport.com ο Elliott.
“Είναι οι λεπτομέρειες στον σχεδιασμό του πατώματος (το πρόβλημα)”.
“Αξιολογήσαμε κάποιες φιλοσοφίες προς την κατεύθυνση αυτή. Δεν πρόκειται να πω προς ποιον δρόμο οδεύουμε, αλλά θα δούμε και τη λύση της Red Bull”.
“Θεωρώ πως θα ήταν χαζό να μην είμαστε ταπεινοί σχετικά με τις επιλογές που κάναμε και να μην πιστεύουμε πως ίσως το έχουμε δει λάθος και να μην κοιτάξουμε και τί οι άλλοι έχουν κάνει”.
“Και δεν πρόκειται μόνο για το concept της Red Bull. Θα κοιτάξουμε όλα τα concept στο grid για να δούμε τί είναι ενδιαφέρον και γιατί”.
“THROUGH GOES HAMILTONNNN”
That double overtake 👏 Even though we couldn’t hold onto the position… bravo, Lewis. What a move! 🔥pic.twitter.com/rPMH8qC5H6
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 4, 2022
Το 2022, η Formula 1 επανέφερε το ground effect για την παραγωγή κάθετης δύναμης στα μονοθέσιο, κάτι που σημαίνει πως το πάτωμα και οι στροβιλισμοί που παράγει αποτελούν σημαντικό παράγοντα ενδιαφέροντος.
“Θεωρώ πως είναι αρκετά προφανές, κοιτώντας το μονοθέσιο, κάναμε αρκετά μεγάλες αλλαγές στη Βαρκελώνη στον τρόπο με τον οποίο προσπαθούσαμε να αξιοποιήσουμε την αεροδυναμική”, πρόσθεσε ο Elliott.
“Κάνοντας αυτό, κάναμε κάποια καλά κέρδη στο κομμάτι των αναπηδήσεων. Αλλά το πετύχαμε πιθανώς περιορίζοντας μέρος της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου (δηλ. σήκωμα του μονοθεσίου από το έδαφος και απώλεια ισχύος του ground effect)”.
“Η αναβάθμιση αυτή είχε να κάνει με το να βρούμε τη χαμένη κάθετη δύναμη και να βρούμε χρόνο στο γυρολόγιο. Και στόχος είναι να το πετύχουμε αυτό χωρίς να περιορίσουμε το κομμάτι των αναπηδήσεων ή κάποιο άλλο σκέλος που θα μπορούσε να μας επηρεάσει αρνητικά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!