Η καριέρα του Lewis Hamilton στην Formula 1 είναι γεμάτη από επιτυχίες σε πολλά επίπεδα, γι’ αυτό και το γεγονός ότι δεν έχει καταφέρει να πανηγυρίσει κάποια νίκη στους τελευταίους 10 αγώνες, αποτελεί μεγάλη έκπληξη.
Σε περίπτωση που ο Lewis Hamilton δεν επικρατήσει στο Silverstone το Σαββατοκύριακο αυτό, θα μείνει για 11ο συνεχόμενο Grand Prix χωρίς νίκη, και θα σημειώσει ένα προσωπικό αρνητικό ρεκόρ. Για έναν οδηγό που έχει πάρει πρώτος την καρό σημαία στο 34.7% των αγώνων που έχει συμμετάσχει, το ποσοστό νικών του πέφτει αν δεν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου για 3 συνεχόμενες φορές, γεγονός από μόνο του συγκλονιστικό.
Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδέχτηκε ότι έχει παίξει τον ρόλο του πειραματόζωου στις πολλές δοκιμές που πραγματοποιεί η ομάδα του, που αναζητά τρόπους να επιστέψει στην κορυφή, και να βγει από το μαύρο τούνελ στο οποίο μοιάζει να βρίσκεται στο ξεκίνημα της νέας εποχής της F1. Ο Hamilton έχει μείνει άλλες 3(4 με την τωρινή) φορές στο παρελθόν χωρίς νίκη σε 10 συνεχόμενους αγώνες, αντιμετωπίζοντας σε κάθε μία από αυτές σημαντικές δυσκολίες. Παρακάτω, παρουσιάζουμε τα αρνητικά αυτά σερί του Hamilton.
ΒΡΑΖΙΛΙΑ 2008-ΓΕΡΜΑΝΙΑ 2009
Σε έναν αγώνα που έσπασε καρδιές και θα μνημονεύεται για πολλά χρόνια, ο Hamilton πανηγύρισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, το 2008, χάρη στην 5η θέση, την οποία απέσπασε από τον Timo Glock στην τελευταία στροφή του αγώνα στη Βραζιλία. Η επόμενη χρονιά, ωστόσο είδε την McLaren να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Ο Βρετανός είχε το νούμερο 1 στο αυτοκίνητο του αλλά η McLaren MP4-24 ήταν ανάξια για έναν τέτοιο τίτλο, κυρίως στο πρώτο μισό της σεζόν. Όπως και φέτος, το 2009 είχαν γίνει μεγάλες τροποποιήσεις στους κανονισμούς και τα μονοθέσια είχαν μεγάλες διαφορές στην κατασκευή τους σε σχέση με εκείνα του 2008.
O Jenson Button και η Brawn GP(που στη συνέχεια έγινε Mercedes) ξεπέρασαν κάθε εμπόδιο και κέρδισαν τους 6 από τους πρώτους 7 αγώνες με την Red Bull να ακολουθεί στην 2η θέση. Την ίδια ώρα, ο Hamilton μετά βίας έπαιρνε βαθμούς φτάνοντας μάλιστα στο Ουγγρικό Grand Prix με 5 συνεχόμενες παρουσίες εκτός της βαθμολογούμενης 8αδας. Ως αποτέλεσμα η νίκη του στο Hungaroring ήταν μεγάλη έκπληξη. Hamilton και Kovalainen βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής, με τον Βρετανό να τερματίζει 4ος στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Η εκκίνηση από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ήταν αρκετή για να επιτρέψει στον νεαρό, τότε, πιλότο να κόψει πρώτος το νήμα, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο poleman Fernando Alonso(ένα καταστροφικό pit-stop τον ανάγκασε να εγκαταλείψει).
ΒΡΑΖΙΛΙΑ 2012-ΓΕΡΜΑΝΙΑ 2013
Ο Hamilton επέλεξε να φύγει από τη McLaren στο τέλος του 2012, σε μια κίνηση που εξέπληξε τους φιλάθλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και πολλοί εξ αυτών μάλιστα δεν δίστασαν να την χλευάσουν. Ο Jeremy Clarkson σε ένα επεισόδιο του Top Gear, με καλεσμένο τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2008, παρομοίασε την μετακίνηση αυτή με εκείνη από τη Manchester United στη West Ham σε ποδοσφαιρικούς όρους. Η προφητεία του Clarkson φάνηκε να επαληθεύεται στο πρώτο μισό του 2013, με τη Mercedes να μην μπορεί να απειλήσει την κυριαρχία της Red Bull και να μάχεται για τον άτυπο τίτλο του “best of the rest”, έχοντας τερματίσει τρεις φορές στο βάθρο πριν τον αγώνα στη Βουδαπέστη. Το Hungaroring, ωστόσο αποδείχτηκε για ακόμα μια φορά ειδικότητα του Ηamilton ,με τον Βρετανό να φτάνει εύκολα στη νίκη, εκκινώντας από την πρώτη θέση.
ΒΕΛΓΙΟ 2013-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ 2014
Η μοναδική νίκη του Hamilton το 2013, ήρθε στην Ουγγαρία, κάτι που σήμαινε ότι ο Βρετανός δημιούργησε νέο σπάνιο, για εκείνον, αρνητικό σερί όσο προχωρούσε η προσαρμογή του στη Mercedes. Κατετάγη 4ος στη βαθμολογία των οδηγών, τερματίζοντας στο βάθρο στο Βέλγιο και στις 5 πρώτες θέσεις σχεδόν σε κάθε αγώνα στο δεύτερο μισό της σεζόν. Η είσοδος στην υβριδική εποχή, που ακολούθησε ήταν η αρχή της κυριαρχίας της Γερμανικής ομάδας, η οποία απέδειξε ότι η επιλογή του Hamilton να αγωνιστεί με τα χρώματα της, δεν ήταν μια μετακίνηση στη West Ham. Ο Βρετανός πανηγύρισε 11 νίκες το 2014 και δεκάδες ακόμα τα επόμενα χρόνια, με την νέα αλλαγή στους κανονισμούς να είναι πολύ πιο συμφέρουσα για εκείνον από ότι αυτή του 2009.
ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ 2021-ΚΑΝΑΔΑΣ 2022*
Φτάνουμε στο 2021, όπου ο Lewis Hamilton χάνει με οδυνηρό τρόπο την ευκαιρία να γίνει ο πρώτος οδηγός στην ιστορία με 8 παγκόσμιους τίτλους, τερματίζοντας 2ος στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Ύστερα, μια νέα μεγάλη αλλαγή κανονισμών έρχεται στη Formula 1 με τις Red Bull και Ferrari να δείχνουν πιο έτοιμες από τη Mercedes. Η W13 αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με το φαινόμενο του porpoising και των αναπηδήσεων, με τον Hamilton να βιώνει μάλιστα φρικτούς σωματικούς πόνους, οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στην απογοήτευση που νιώθει για το γεγονός ότι η ομάδα του δεν έχει καταφέρει ακόμα να πρωταγωνιστήσει μέσα στο 2022.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!
Author: Θεοχάρης Λουλάκης
Η ενασχόληση μου με τη F1 ξεκίνησε το 2006 όταν ακόμα ήμουν 6 ετών. Η εικόνα του Michael Schumacher να οδηγεί το κόκκινο μονοθέσιο της Ferrari με έκανε να ερωτευτώ το άθλημα.