Μετά τις πρώτες δοκιμές και τα δεδομένα που μπόρεσαν να συλλέξουν οι ομάδες στις “ενδιάμεσες συνθήκες” να είναι αρκετά, έφτασε η ώρα για το δεύτερο κομμάτι δοκιμών πιο αργά το απόγευμα.
Με το καλοκαίρι να έχει μπει για τα καλά στην Ευρώπη, ίδια πορεία ακολουθεί και η Formula 1 με έναν γεμάτο μήνα που ξεκινά στην Βρετανία και την πίστα του Silverstone αυτό το Σαββατοκύριακο! Μεγάλης σημασίας αυτό ο μήνας για την Ferrari, όπως έχουν τονίσει και οι ίδιοι οι “Ιταλοί”, με την ομάδα του Maranellon να έχει ανάγκη ένα μεγάλο comeback για να βρεθεί πιο ζεστά στην μάχη του τίτλου.
Η έναρξη δόθηκε κανονικά στις 18:00 ώρα Ελλάδος. Οι συνθήκες της πίστας, όπως είναι λογικό θα βελτιώνονται με κάθε πέρασμα μονοθεσίου. Άρα οι χρόνοι αναμένεται να πέσουν πολύ μέχρι το τέλος του 2ου κομματιού των δοκιμαστικών εδώ στο Silverstone.
🚥 FP2 GREEN LIGHT 🚥
Here come the drivers! #BritishGP #F1 pic.twitter.com/Lrff0AdXZz
— Formula 1 (@F1) July 1, 2022
Όλοι οι οδηγοί βγήκαν από νωρίς στην πίστα, καθώς οι συνθήκες έδιναν καλή ευκαιρία για δοκιμές για τον αγώνα της Κυριακής, που αναμένεται να είναι στεγνός. Μην ξεχνάμε πως τις προηγούμενες δοκιμές η δράση ήταν ελάχιστη με τη βροχή να χαλάει τα σχέδια των περισσοτέρων ομάδων. Ακόμα και η RedBull που συνήθως «παίρνει το χρόνο της» από τα πρώτα δευτερόλεπτα έχει βγει στην πίστα. Κάθε ομάδα αναγκάστηκε να κάνει το δικό της ξεχωριστό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα όλες οι ομάδες να φοράνε διαφορετικές μεταξύ τους γόμες, κάτι που ουσιαστικά είναι υποχρεωτικό μετά τα πρώτα βρόχινα δοκιμαστικά.
Ο πρώτος γρήγορος χρόνος ήρθε από τον Ocon στο 1:33:081 με την κόκκινη και πιο μαλακή γόμα. Τον χρόνο αυτό κατέβασε για σχεδόν 2 δευτερόλεπτα ο Ολλανδός πρωταθλητής και μάλιστα με τη μέση γόμα. Αντίστοιχα καλούς χρόνους έκανε η Ferrari και με τα δυο μονοθέσια της, δοκιμάζοντας τις νέες της αναβαθμίσεις.
Η ανάγκη για χρόνο δοκιμών, φάνηκε από το γεγονός ότι και οι 20 οδηγοί βρέθηκαν στην πίστα μέσα στα πρώτα 5 λεπτά.
Ο Max παραπονέθηκε από τα πρώτα λεπτά για έναν περίεργο ήχο στο μονοθέσιο του, κάτι που δεν δημιούργησε όμως ανησυχία στην ομάδα για πρόβλημα. Επίσης οι έντονες ριπές ανέμου δυσκόλευαν τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετές έξοδοι από την αγωνιστική γραμμή.
Η Ferrari συνέχισε να δείχνει εξαιρετικά γρήγορη με τον Sainz να καταφέρνει να βρίσκεται οκτώ δέκατα μπροστά από το Leclerc. Κάθε της γύρος ήταν ισορροπημένος και ταυτόχρονα γρήγορος, με τα μονοθέσια προφανώς να δοκιμάζουν τα νέα εξαρτήματα που έφερε εδώ η ιταλική ομάδα. Αυτό επιβεβαιώνεται από την μπογιά με έντονο φωσφοριζέ χρώμα (FlowVis) που βλέπουμε στο πίσω μέρος του μονοθέσιου του Leclerc.
Οι διαφορές από την δεύτερη RedBull ήταν πολύ μεγάλες στα πρώτα σκέλη, κάτι που περιμέναμε να δούμε αν θα αλλάξει μέχρι το τέλος…
Οι διαφορετικές στρατηγικές στα ελαστικά, «θόλωναν» κάπως το τοπίο, καθώς δεν μπορούσε να γίνει άμεση σύγκριση όλων των ομάδων.
Τα «κόκκινα μονοθέσια» συνέχισαν να δείχνουν πιο γρήγορα στην πίστα, ενώ μέχρι τώρα συνήθιζαν στις κρύες συνθήκες να χάνουν λίγη από την ταχύτητα τους… Άραγε θα μπορούν να συνεχίσουν με την ίδια ορμή στις αυριανές κατατακτήριες;
Σημαντικό κομμάτι για τις περισσότερες ομάδες ήταν και αξιολόγηση των αναβαθμίσεων που είχαν φέρει, καθώς η πίστα στη Βρετανία προσφέρει καλές δυνατότητες γι’ αυτό το σκοπό.
Alex Albon keeping a low profile in FP2 😁#BritishGP #F1 pic.twitter.com/fEw3FK0A59
— Formula 1 (@F1) July 1, 2022
Αν εξαιρεθεί ο Hamilton, ο οποίος είχε καταφέρει με την 5η θέση να βρίσκεται λίγο κάτω από το δευτερόλεπτο, πίσω από την 6η θέση οι διαφορές ήταν πολύ μεγάλες. Μάλιστα ομάδες όπως η Alpine φορούσαν και την κόκκινη γόμα. Καταλαβαίνουμε δηλαδή πως η Ferrari αυτή στιγμή είχε δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό.
Κοντά στα 30 λεπτά από το πρώτο πράσινο φως, η κατάσταση της πίστας άρχισε να βελτιώνεται αισθητά, με αποτέλεσμα οι χρόνοι να πέφτουν. Ενδεικτικό είναι ότι οι Magnussen και Norris κατάφεραν να κάνουν διαδοχικά γρηγορότερα περάσματα όλων στο πρώτο sector. Σε αυτό βοήθησε βέβαια και η μαλακότερη γόμα που φορούσαν. Έτσι ο Βρετανός κατάφερε να ανέβει προσωρινά στην κορυφή με το χρόνο του να είναι στο 1:29:118!
Βέβαια, όταν η Ferrari φόρεσε την κόκκινη, οι χρόνοι κατέβηκαν σημαντικά. Συγκεκριμένα, ο Sainz κατάφερε να κατεβάσει ένα δέκατο με την πρώτη του προσπάθεια, έχοντας σε κάποια στροφή έξοδο από την πίστα. Καταλαβαίνουμε δηλαδή πως υπήρχε σημαντικός χώρος για βελτίωση.
Οι χρόνοι είχαν μείνει για κάποια λεπτά στάσιμοι και ο Leclerc έκανε την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, χωρίς βέβαια να καταφέρνει καλή επίδοση. Αυτό ίσως έχει να κάνει με τις δοκιμές του στησίματος που έκανε εκείνη τη στιγμή η ιταλική ομάδα.
Ο χρόνος του Norris συνέχισε να μένει ψηλά, με τον Βρετανό να φαίνεται ότι έχει κάνει έναν πολύ καλό γύρο που τον είχε φέρει δίκαια στην 2η θέση, λίγο πίσω από τον Sainz της Ferrari.
Χωρίς πολλούς γύρους συνέχιζε η RedBull, που δεν πίεσε για ένα γρήγορο γύρο και είχε μείνει αρκετά πίσω στην κατάταξη. Αντίθετα ψηλά συνέχιζαν να βρίσκονται οι Russell και Alonso. Αντίθετη πορεία είχαν οι δύο Haas, οι οποίες βρίσκονταν πολύ χαμηλά στην κατάταξη ακόμα και με τη μαλακή γόμα. Η αμερικανική ομάδα δεν έχει φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις από την αρχή της σεζόν, κάτι που φαίνεται να της κοστίζει εδώ αρκετά.
Η πίστα είχε αδειάσει σημαντικά τα τελευταία 15 λεπτά, κάτι που έδωσε στον πρωταθλητή Max Verstappen την δυνατότητα να δοκιμάσει ανενόχλητος έναν γρήγορο γύρο. Αυτό τον έφερε όμως μόνο στην 3η θέση, δύο δέκατα από την πρώτη θέση. Ταυτόχρονα, ο πιο διάσημος οδηγός στη Βρετανία, Lewis Hamilton, κατάφερε με έναν πολύ δυνατό γύρο να βρεθεί στο ενάμιση δέκατο από τον πρώτο άπιαστο Sainz!
Σε μία ακόμη προσπάθεια του ο Μεξικανός της RedBull βρέθηκε πάνω από οκτώ δέκατα από την κορυφή. Η αυστριακή ομάδα φαίνεται να μην έχει «βολευτεί» ακόμα πλήρως στην ιστορική πίστα, γεγονός που υποδεικνύει πως θα έχουν αρκετή δουλειά να κάνουν ενόψει των αυριανών κατατακτήριων.
Μία κακή είδηση υπήρχε για τον Sebastian Vettel στα τελευταία λεπτά του Ρ2, όταν η ομάδα του φάνηκε να βρήκε μία ρωγμή στο πάτωμα του, κάτι που πιθανόν θα φέρει πολλή δουλειά στο μονοθέσιο…
Στα τελευταία λεπτά επίσης πολλές ομάδες αφιέρωσαν τους γύρους τους για προσομοίωση αγώνα, δεδομένα που χρειάζονται πολύ για την Κυριακή!
Η τελική κατάταξη βρήκε πρώτο τον Sainz, με τους Hamilton και Norris να ακολουθούν λίγο πίσω του. Στην τέταρτη θέση ανέβηκε στο τέλος ο Verstappem, με τους Leclerc και Alonso στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα. Τις θέσεις 7 και 8 κατέκτησαν οι Perez και Russell αντίστοιχα, με τον Ricciardo να ανεβαίνει ένατος. Τέλος, την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Stroll με την μοναδική Aston Martin στην πρώτη δεκάδα!
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
FP2 CLASSIFICATION
1. Sainz
2. Hamilton
3. Norris #BritishGP #F1 pic.twitter.com/22sWCoPk07— Formula 1 (@F1) July 1, 2022
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!