Η FIA θα περιμένει μέχρι το Γαλλικό Grand Prix για να εισάγει σύστημα μέτρησης του λεγόμενου porpoising, που θα προσπαθήσει να μετριάσει τις ανησυχίες που είχαν οι οδηγοί της Formula 1 σχετικά με τα αυτοκίνητα που αναπηδούν. Μάλιστα δίνει περιθώριο δύο αγώνες στις ομάδες για να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, ενόψει της τεχνικής οδηγίας.
Εν όψει του Καναδικού Grand Prix, το διοικητικό σώμα των μηχανοκίνητων αγώνων εξέδωσε μια τεχνική οδηγία (TD) προς τις ομάδες ανακοινώνοντας την πρόθεσή του να συμβάλει στον περιορισμό του φαινομένου της αναπήδησης των μονοθεσίων μετά από παράπονα των οδηγών.
Η FIA ήθελε να δημιουργήσει ένα σύστημα μέτρησης αεροδυναμικής ταλάντωσης (AOM), το οποίο θα βοηθούσε στον καθορισμό ενός ορίου στο οποίο τα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται να αναπηδούν. Μόλις το σύστημα μέτρησης είχε τοποθετηθεί, τότε οποιαδήποτε ομάδα ξεπερνούσε το όριο θα αναγκαζόταν να αυξήσει την απόσταση του πατώματος από το έδαφος, για να μειωθεί το φαινόμενο του porpoising. Επιπρόσθετα, αν κάποια ομάδα αρνιόταν να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις και το μονοθέσιο συνέχιζε να αναπηδά, τότε θα κινδύνευε να αποκλειστεί από το Grand Prix καθώς το αυτοκίνητο θα θεωρούταν «επικίνδυνη κατασκευή»!
Η FIA ξεκίνησε την συλλογή δεδομένων στο Καναδικό Grand Prix, χρησιμοποιώντας ένα επιταχυνσιόμετρο στα αυτοκίνητα για να προσπαθήσει να κατανοήσει καλύτερα πώς συμπεριφέρονταν. Μετά από ανάλυση των δεδομένων από το Montreal και από συζητήσεις με τεχνικούς διευθυντές σχετικά με την κατάσταση, η FIA ενημέρωσε τις ομάδες ότι σχεδιάζει να εισάγει το μετρικό σύστημα στο γαλλικό GP τον επόμενο μήνα. Μία νέα τεχνική οδηγία που έχει εκδοθεί, λέει ότι οι ομάδες έχουν δύο αγώνες μπροστά τους για να αναλύσουν την κατάσταση προτού η FIA επιβάλει τους περιορισμούς της.
Σε δήλωση της FIA αναφέρει: «Έχουμε ορίσει μια μέτρηση βάσει της οποίας το καταγράφουμε – η ενημέρωση έχει σταλεί στις ομάδες για να τους επιτρέψει να πραγματοποιήσουν τη δική τους ανάλυση στα επόμενα δύο Grand Prix για να καταλάβουν ποιες, εάν υπάρχουν, αλλαγές μπορούν να εφαρμοστούν προκειμένου να είναι σύννομες όταν η Τεχνική Οδηγία τεθεί σε ισχύ από το Γαλλικό Grand Prix». Μάλιστα κατέστησαν την προσοχή και στην ξύλινη σανίδα (skid block) που έχουν στο πάτωμα τα μονοθέσια, καπώς η φθορά της μπορεί να επηρεάσει την μέτρηση.
Παράλληλα έχουμε την κατάργηση του δεύτερου στηρίγματος για το πάτωμα των μονοθεσίων.
Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες πτυχές της τεχνικής οδηγίας πριν τον Καναδά, ήταν το πράσινο φως που δόθηκε στις ομάδες να προσθέσουν ένα δεύτερο στήριγμα και να ενισχύσουν το πάτωμά τους. Αυτό προκάλεσε παράπονα από ορισμένες ομάδες ότι επρόκειτο για παραβίαση των πρωτοκόλλων της FIA, καθώς οι τεχνικές οδηγίες δεν έχουν την εξουσία να αλλάξουν τους κανονισμούς.
Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο η Mercedes μπόρεσε τόσο γρήγορα να προσθέσει δεύτερο στήριγμα για τις δοκιμές της Παρασκευής στον Καναδά προκάλεσε ανησυχίες ότι η Γερμανική ομάδα είχε κάποια εκ των προτέρων ειδοποίηση σχετικά με τις προθέσεις της FIA. Η Mercedes αφαίρεσε το δεύτερο στήριγμα για το Σάββατο στον Καναδά, αφού αισθάνθηκε ότι δεν έκανε ένα βήμα προς τα εμπρός σε απόδοση, συν ότι υπήρχε αυξανόμενος κίνδυνος διαμαρτυρίας από αντίπαλες ομάδες.
Κι ενώ υπήρχε η πιθανότητα η FIA να επισπεύσει άμεσα την παραχώρηση του δεύτερου στηρίγματος στους κανονισμούς για τον αγώνα Silverstone αυτού του Σαββατοκύριακου, επέλεξε να μην ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι. Αντίθετα, δεν θα δοθούν πρόσθετες παραχωρήσεις στις ομάδες που θα τις βοηθήσουν στην προσπάθεια να απαλλαγούν από το porpoising που αντιμετωπίζουν.
Παρά τις πολλές διαμαρτυρίες, δεν πιστεύουν όλες οι ομάδες ότι η FIA έπρεπε να παρέμβει και να εμπλακεί στο πρόβλημα εξαρχής. Στην Alfa Romeo έχουν βρει λύση σε μεγάλο βαθμό, κι ο επικεφαλής μηχανολογίας, Xevi Pujolar, δήλωσε: «Αν το θέλαμε, θα μπορούσαμε να έχουμε κι εμείς αναπήδηση.»
«Εξαρτάται πως επιλέγεις να στήσεις το αυτοκίνητο. Αν θέλουμε να αναπηδούμε σαν καγκουρό, θα μπορούσαμε να το κάνουμε και αυτό. Αλλά απλώς επιλέγουμε να μείνουμε μακριά από αυτό: όχι μόνο για την άνεση του οδηγού, αλλά και για να αποφύγουμε την καταστροφή του αυτοκινήτου. Δεν βλέπω καμία επίδραση στην απόδοσή μας με αυτό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!