Ο Francesco Bagnaia έφτασε στην pole position στο Motul TT Assen, καταρρίπτοντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου της πίστας καθώς θέλει να δώσει νέα πνοή στην μάχη για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP™. Ο αναβάτης της Ducati Lenovo Team σημείωσε 1:31.504 θέτοντας το καινούριο σημείο αναφοράς στο TT Circuit Assen. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) τερμάτισε δεύτερος και ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) ήταν επίσης σε ρυθμό ρεκόρ γύρου πριν πέσει, καθώς κατέκτησε την τελευταία θέση στην πρώτη σειρά. Αυτή είναι 4η pole position για τον Ιταλό στους τελευταίους 6 αγώνες.
Q1
Παρά την απειλή της βροχής στον ορίζοντα και μερικές ψιχάλες να εμφανίζονται στο 3ο sector, οι δύο μοτοσυκλέτες της Red Bull KTM Factory Racing πέτυχαν άνετη πρόκριση στο Q2, καθώς απειλήθηκαν ελάχιστα από τους υπόλοιπους αγωνιζομένους. Οι DiGiannantonio και Marini προσπάθησαν να διεκδικήσουν μία θέση στην επόμενη διαδικασία, όμως ειδικά στα sectors 3 και 4 οι Oliveira και Brad Binder ήταν άπιαστοι. Ο Enea Bastianini αγωνίστηκε καθόλη την διάρκεια με άγνωστο μηχανικό πρόβλημα που τον κράτησε πίσω στην 16η θέση, και καλείται να βγάλει λαγούς από το καπέλο του στον αυριανό αγώνα. Ο Joan Mir συνέχισε τις πολύ μέτριες εμφανίσεις σε κατατακτήριες δοκιμές, ξεκινώντας από την 14η θέση.
Ο Andrea Dovizioso (WithU Yamaha RNF MotoGP™) κατέλαβε τη 17η θέση, μπροστά από τους Stefan Bradl (Repsol Honda Team), Remy Gardner (Tech3 KTM Factory Racing) και Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP™) στην 20η θέση. Ο Alex Marquez (LCR Honda Castrol) ολοκληρώνει την 7η σειρά, με το υπόλοιπο grid να αποτελείται από τον δοκιμαστή αναβάτη της Aprilia Racing, Lorenzo Savadori, από τον Raul Fernandez (Tech3 KTM Factory Racing) και τον Darryn Binder (WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team).
Q2
Η βροχή εν τέλει έμεινε στις απειλές, και δεν έκανε αισθητή την παρουσία της στην 2η περίοδο κατακτήριων δοκιμών στο Assen, παρόλα αυτά οι αναβάτες φρόντισαν να κάνουν αμέσως ταχύτερους γύρους για να προλάβουν αυτό το ενδεχόμενο. Σαν αποτέλεσμα, τόσο ο Martin όσο και ο Quartararo έσπασαν το απόλυτο ρεκόρ πίστας στους πρώτους γρήγορους γύρους τους, ο πρώτος με 1:31.708 και ο δεύτερος μόλις 0,010 δευτερόλεπτα πιο αργός. Στο τέλος της πρώτης διαδρομής, το δίδυμο κορυφής δεν είχε αλλάξει και ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ήταν τρίτος με 0,311 δευτερόλεπτα μακριά, με τον Quartararo να χάνει τα φρένα στην στροφή 1, αλλά να διατηρεί την YZR-M1 του όρθια.
Ο Bagnaia δεν έχασε καθόλου χρόνο και βγήκε στην πίστα 6 λεπτά πριν μηδενίσει το χρονόμετρο. Με καθαρή πίστα μπροστά του κι ένα νέο πίσω ελαστικό μαλακής σύνθεσης, έγραψε το εκπληκτικό 1:31.504 στον πρώτο γρήγορο γύρο της δεύτερης διαδρομής του. Την ίδια ώρα ο Martin είχε μια πτώση στην De Strubben (στροφή 5), που του στέρησε την δυνατότητα να κυνηγήσει κάτι καλύτερο, με τον Quartararo να το εκμεταλλεύεται και να γράφει 1:31.620. Μάλιστα ο «El Diablo», πίεσε για την pole position με συνεχόμενους γρήγορους γύρους, και παραλίγο να πέσει επίσης στην De Strubben, χαρίζοντας μας όμως ένα εντυπωσιακό highlight.
Ο Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) σημείωσε έναν φοβερό χρόνο στο 1:31.796 που τον τοποθετεί στην 4η θέση, ενώ ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing) κατέκτησε την 5η θέση με 1:31.868. Αυτό ήταν μόλις 0,364 δευτερόλεπτα μακριά από την pole, με τον Espargaro να αντιδρά άσχημα κι εσφαλμένα προς τον Jack Miller, καθώς η κίτρινη σημαία από την πτώση του Αυστραλού του έκοψε τον γρήγορο γύρο. Ο Miller, ο οποίος θα κατατασσόταν 6ος στο 1:32.124, είχε μία ακόμα στιγμή με την έτερη Aprilia όταν στην προσπάθεια του να επανέλθει στην πίστα μετά την πτώση, μπήκε στην αγωνιστική γραμμή την στιγμή που περνούσε ο ιπτάμενος Maverick Vinales.
Ο Johann Zarco (Prima Pramac Racing) κατέλαβε την 7η θέση με 1:32.175, ενώ στην 3η σειρά θα βρεθούν μαζί οι Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) και Alex Rins (Team Suzuki Ecstar). Ο Brad Binder θα κατακτούσε τελικά τη 10η θέση στο grid, μπροστά από τον Viñales και τον Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) που είναι η πρώτη από τις Honda.
Ο αυριανός αγώνας είναι κρίσιμος για τον poleman, καθώς μια νίκη θα του δώσει την απαραίτητη ψυχολογική ώθηση για την συνέχεια, μετά τις 4 εγκαταλείψεις στους τελευταίους 5 αγώνες. Παρά το ρεκόρ γύρου η διάταξη της πίστας ευνοεί τις Yamaha και Aprilia σε ρυθμό αγώνα, ενώ ο Bagnaia πρέπει να λύσει και τον γρίφο με τις εξαιρετικές εκκινήσεις του Quartararo φέτος. Ο Γάλλος θα προσπαθήσει να περάσει στην 1η στροφή, όπως έκανε και στα 2 τελευταία Grand Prix, ώστε να χτίσει και να υπερασπιστεί μια διαφορά ικανή να του δώσει την νίκη. Δύσκολα τα πράγματα για τον 2ο στην γενική κατάταξη Aleix Espargaro, καθώς θα είναι περιτριγυρισμένος από Ducati κατά την εκκίνηση. Σημειώστε την στροφή 5 ως σημείο που μπορεί να δώσει πτώσεις, καθώς είναι αριστερή μετά από συνεχόμενες δεξιές και το ελαστικό έχει κρυώσει κάπως, όπως και τις 7-8, καθώς ακολουθούν το σημείο επίτευξης μέγιστης τελικής ταχύτητας και απαιτούν ικανό φρενάρισμα.
Η προθέρμανση είναι στις 11.00 ώρα Ελλάδος, και τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν λίγο μετά τις 15.00
Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα του Q2:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!