Η FIA αντέδρασε στα παράπονα πολλών οδηγών της Formula 1 για το θέμα του “porpoising”, ανακοινώνοντας τη λήψη μέτρων με σκοπό να μην τίθεται ζήτημα ασφαλείας ή κίνδυνος τραυματισμού για τους αυτούς.
Καθώς το πρόβλημα του “porpoising” – δηλαδή η απότομη ανάκτηση και απώλεια κάθετης δύναμης στις ευθείες λόγω του ground effect – ταλαιπωρεί από το ξεκίνημα της χρονιάς τις περισσότερες ομάδες αλλά και οδηγούς, η FIA αποφάσισε να μη μείνει αμέτοχη, ιδιαίτερα μετά τον αγώνα του Μπακού, όπου η μεγάλη ευθεία της πίστας διόγκωσε το πρόβλημα, με πολλούς οδηγούς να παραπονιούνται για πόνους στην πλάτη τους.
Αν και δεν θα γίνει κάτι άμεσα από τον αγώνα στον Καναδά, η FIA γνωστοποίησε τις κατευθύνσεις στις οποίες πρόκειται να κινηθεί, με στόχο κυρίως την προστασία της υγείας των πιλότων, συλλέγοντας δεδομένα που θα χρησιμοποιηθούν για να βρεθούν λύσεις τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα.
“Μετά τον όγδοο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, κατά τον οποίο το φαινόμενο των αεροδυναμικών ταλαντώσεων (“porpoising”) της νέας γενιάς των μονοθέσιων F1 και η επίδραση αυτού στη φυσική κατάσταση των οδηγών ήταν ορατή τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά τον αγώνα, η FIA, ως το διοικητικό όργανο του αθλήματος, αποφάσισε ότι, για λόγους ασφαλείας, είναι απαραίτητο να παρέμβει για να απαιτήσει από τις ομάδες να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές ώστε να μειωθεί ή να εξαλειφθεί αυτό το φαινόμενο”, γράφει η ανακοίνωση της FIA.
“Σε ένα άθλημα στο οποίο οι αγωνιζόμενοι οδηγούν συνήθως με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα, θεωρείται ότι όλη η συγκέντρωση του οδηγού πρέπει να επικεντρώνεται στην οδήγηση, και ότι η υπερβολική κόπωση ή ο πόνος που βιώνει ένας οδηγός θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες, οδηγώντας σε απώλεια συγκέντρωσης”.
“Επιπλέον, η FIA έχει ανησυχίες σχετικά με τις άμεσες σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των οδηγών, αρκετοί από τους οποίους ανέφεραν πόνο στην πλάτη μετά από τους πρόσφατους αγώνες”, συμπληρώνει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.
Η τεχνική οδηγία που εκδόθηκε από την FIA αναφέρει ότι θα ληφθούν μέτρα που θα περιλαμβάνουν πιο προσεκτικό έλεγχο του πατώματος των μονοθεσίων και των εξαρτημάτων αυτού, ώστε να ελέγχεται το ποσοστό φθοράς, ενώ θα καθοριστεί και μία μαθηματική φόρμουλα ώστε να υπολογίζεται ένα όριο το οποίο θα θεωρείται ως αποδεκτό για τη δύναμη που δέχονται οι οδηγοί λόγω του φαινομένου στο σώμα τους, το οποίο δεν θα πρέπει να παραβιάζεται.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!