Η Red Bull κέρδισε με 1-2 στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με τον Max Verstappen να προηγείται του Sergio Perez, καθώς μία προς μία και οι δύο Ferrari αποσύρθηκαν.
Ο Verstappen και ο Perez πάλεψαν με τη Ferrari στην πίστα του Μπακού, αναιρώντας γρήγορα την pole position του Charles Leclerc.
Αλλά ενώ φαινόταν ότι ο Μονεγάσκος οδηγός επρόκειτο να αντεπιτεθεί, περνώντας στην P1 μετά το pit stop του Verstappen, ο αγώνας του τελείωσε μαζί με τον κινητήρα της Ferrari.
Ο Carlos Sainz αποσύρθηκε νωρίτερα στον αγώνα με υδραυλικό πρόβλημα, ενώ ο Zhou Guanyu είχε άλλη μια βλάβη με κινητήρα της Ferrari με τον Kevin Magnussen να προσθέτει και τη δική του μονάδα ισχύος στη λίστα.
Η Red Bull μπόρεσε να συνεχίσει σχετικά εύκολα μετά από αυτό, ή τουλάχιστον όσο πιο εύκολα μπορεί κανείς σε μια πίστα δρόμου, με τον Verstappen να παίρνει την πέμπτη του νίκη αυτή τη σεζόν μπροστά από τον Perez.
Ο George Russell ανέβηκε μαζί τους στο βάθρο, με τον οδηγό της Mercedes να συνεχίζει την πορεία του με αποτελέσματα εντός της πρώτης πεντάδας.
Το ξεκίνημα από την pole position δεν πήγε και τόσο καλά για τον Leclerc, καθώς τον προσπέρασε ο Perez στην πρώτη στροφή, ο Μονεγάσκος οδηγός στη συνέχεια έπρεπε να καλύψει τη θέση του από τον Verstappen με τον Sainz τέταρτο. Ο Russell κράτησε τους υπόλοιπους πίσω στον πρώτο γύρο όντας μπροστά από τους Pierre Gasly, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel.
Ο αγώνας του Nicholas Latifi είχε τελειώσει πριν ξεκινήσει, καθώς έλαβε ποινή stop-go 10 δευτερολέπτων για παράβαση στο grid, καθώς οι μηχανικοί του στην Williams τον έσπρωξαν πίσω αφού ξεπέρασε το σημάδι για τη θέση του στο grid.
Από την αρχή, οι Red Bulls φάνηκαν να έχουν τον καλύτερο ρυθμό αγώνα, ο Verstappen ήταν 15 χλμ/ώρα πιο γρήγορος στην ευθεία από τον Leclerc. «Η Red Bull δείχνει γρήγορη», είπε ο Sainz. Ο Perez έβαλε λίγο χώρο μεταξύ του και της Ferrari που τον κυνηγούσε, το πλεονέκτημά του ήταν πάνω από δύο δευτερόλεπτα καθώς ο Verstappen, παρόλο που είχε DRS, πάλευε να κλείσει τα λίγα τελευταία μέτρα στον Leclerc. Του είπαν να κάνει υπομονή.
Πιο πίσω ο Hamilton κυνήγησε τον Gasly ενώ ο Daniel Ricciardo έκανε τη ζωή του team-mate του Lando Norris δύσκολη καθώς βρισκόταν στο κιβώτιο ταχυτήτων του. «Αν αυτός είναι ο ρυθμός του, έχω περισσότερο», είπε ο Αυστραλός για να ακούσει το να κρατήσει τη θέση του, μένοντας πίσω ένα δευτερόλεπτο.
Το Virtual Safety Car βγήκε στον ένατο γύρο όταν ο Sainz, αναφέροντας ότι «κάτι χάλασε» σταμάτησε τη Ferrari του στη στροφή 7 στη περιοχή απορροής. Η Scuderia φώναξε στα pit την άλλη Ferrari από τη δεύτερη θέση, αλλά ήταν μια μεγάλη στάση 4δ. Οι Red Bulls έμειναν εκτός με τους Russell, Gasly, Hamilton και Vettel να σταματούν. Το διπλό stack της Mercedes επέτρεψε στον Vettel να περάσει τον Hamilton.
Η πίστα ήταν και πάλι πράσινη στον 11ο γύρο με τον Perez να προηγείται κατά δύο δευτερόλεπτα έναντι του Verstappen, τον Leclerc τρίτο μπροστά από τους Russell, Fernando Alonso, Norris, Ricciardo, Gasly, Esteban Ocon και Vettel. Ο Vettel έκανε την προσπάθεια να περάσει τον Ocon με DRS αλλά είχε ως αποτέλεσμα ο οδηγός της Aston Martin να κλειδώσει και να βγει στην περιοχή απορροής.
Ο Verstappen όμως έκανε καλύτερη δουλειά στο προσπέρασμα καθώς πήρε το προβάδισμα από τον Perez στην στροφή 1 στον 15ο γύρο. “Χωρίς μάχη” ήταν η εντολή, αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι ο Perez δεν είχε καμία απάντηση στον ρυθμό του Verstappen, με τον Ολλανδό να βάζει 2,3δ μεταξύ τους σε έναν μόνο γύρο. Ο Perez έκανε pit, ένα μακρύ pit stop στα 5,7δ, και βγήκε στην P3 και μόλις μέτρα μπροστά από τον Russell.
Πίσω από τους ηγέτες, ο Norris και ο Ricciardo κυνήγησαν τον Alonso αλλά δεν μπόρεσαν να κάνουν ένα προσπέρασμα, το δίδυμο της McLaren τελικά βρήκε καθαρό αέρα όταν ο Alonso πήγε στα pit. Ο Hamilton πήρε την 10η από τον Ocon στην στροφή 3 και ο Magnussen πέρασε τον Valtteri Bottas για την 14η.
Το προβάδισμα άλλαξε χέρια όταν ο Verstappen πήγε στα pit, επέστρεψε στην P1 λίγους γύρους αργότερα, καθώς τα δεινά της Ferrari πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, ο κινητήρας του Leclerc παρέδωσε πνεύμα στον 21ο γύρο. «Πρόβλημα, πρόβλημα, πρόβλημα». Τρεις γύρους αργότερα η Ferrari υπέστη άλλη μια αστοχία κινητήρα, αυτή τη φορά για τον Zhou Guanyu.
Οι ανησυχίες του Ricciardo για τη στρατηγική της McLaren έγιναν αντιληπτές όταν έχασε μια θέση από τον Gasly και μετά από τον Hamilton, ο Vettel έκανε τελικά μια καθαρή προσπέραση στον Ocon, ο Alonso πέρασε επίσης τον Γάλλο και ο Norris, έχοντας κάνει pit, βούτηξε στην εσωτερική του Alex Albon πριν πάρει τη 13η θέση από το Stroll. Κλείνοντας τη διαφορά από τον επόμενο στόχο του, τον Gasly, ο Hamilton ανέφερε ότι η πλάτη του τον «πεθαίνει».
Η προσπάθεια του Magnussen τελείωσε στον 33ο γύρο, ο Δανός αν ανέφερε «κινητήρας» καθώς σταματούσε στο πλάι της πίστας. Το VSC είδε τον Verstappen στα pits, και τον Perez να ακολουθεί. Ο Russell πήγε στα pit από τρίτος, ο Gasly έμεινε εκτός και ο Hamilton στα pit. Ο Ricciardo σταμάτησε επίσης, η πρώτη του στάση στον αγώνα με την πρώτη δεκάδα όταν η πίστα έγινε πράσινη στον 35ο γύρο να έχιε ως εξής: Verstappen, Perez, Russell, Gasly, Tsunoda, Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo και Norris.
Ο Hamilton πέρασε τον Tsunoda για την πέμπτη θέση με τον αγώνα του Ιάπωνα οδηγού να απειλείται όταν η πτέρυγα DRS του έσπασε στη μέση. Του έδειξαν τη μαύρη και πορτοκαλί σημαία στον γύρο 38 και έκανε pit έναν γύρο αργότερα, το πλήρωμα του εφάρμοσε μονωτική ταινία για να κρατήσει τη πτέρυγα του και είπαν στον οδηγό τους να μη χρησιμοποιεί το DRS πλέον.
Προχωρώντας στους τελευταίους γύρους, καθώς το πλεονέκτημα του Verstappen έναντι του team-mate του ήταν σχεδόν 16 δευτερόλεπτα, είχε μια συζήτηση με την ομάδα του για το πόσο αργά μπορούσε να πάει ενώ να μπορούσε να κρατήσει ζεστά τα ελαστικά του. Υπήρχε κάποια ανησυχία όμως, καθώς του είπαν επίσης να μην χρησιμοποιεί το DRS, όχι ότι φαινόταν ότι θα το χρειαζόταν. Ο Perez με τη σειρά του ήταν 20δ μπροστά από τον Russell που ήταν 17δ μπροστά από τον Gasly, ο τελευταίος απειλήθηκε από τον Hamilton που έκανε την κίνησή του στον 44ο γύρο για να περάσει στη θέση τέταρτη.
Ο Verstappen έφτασε στη νίκη, αναμφισβήτητα η ευκολότερη του αυτή τη σεζόν, περνώντας τη γραμμή 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez για να γίνει ο έκτος διαφορετικός νικητής στο Μπακού. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έφτασε στους 150 βαθμούς, 21 μπροστά από τον team-mate του με τον Leclerc να πέφτει στην P3, 34 βαθμούς πίσω.
Ο Russell ήταν τρίτος καθώς πήρε το 3ο βάθρο του μπροστά από τους Hamilton, Gasly και Vettel. Οι Alonso, Ricciardo, Norris και Ocon ολοκλήρωσαν τους βαθμούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!