Ο George Russell πιστεύει ότι η αναπήδηση των αυτοκινήτων του 2022 θα μετατραπεί από δυσφορία σε ένα «μεγάλο ατύχημα» εάν δεν ληφθούν μέτρα.
Η αναπήδηση, γνωστή ως «porpoising», είναι ένα φαινόμενο που σχετίζεται με την επιστροφή της Formula 1 στην αεροδυναμική με εφέ εδάφους (ground-effect) για τη σεζόν του 2022 και μετά.
Όσο πιο χαμηλά τρέχει μια ομάδα το αυτοκίνητο για κέρδη απόδοσης, τόσο πιο βαθύ μπορεί να γίνει το φαινόμενο της «αναπήδησης». Ωστόσο, η ανώμαλη επιφάνεια της ασφάλτου της Baku City Circuit φαίνεται να ενισχύει το πρόβλημα.
Ο Russell κατέστησε σαφές την άποψή του ότι δεν μπορεί να επιτραπεί να συνεχιστεί η «αναπήδηση» με αυτόν τον τρόπο.
Η Mercedes W13 ήταν ιδιαίτερα επιρρεπής σε αυτό μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν και μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού των 2,2 χιλιομέτρων, η ταλαιπωρία τόσο για τον Russell όσο και για τον Lewis Hamilton ήταν ξεκάθαρη.
Η Mercedes δεν ήταν η μόνη ομάδα που υπέφερε, η F1-75 της Ferrari επίσης αναπηδούσε, ενώ πολύ λίγες ομάδες ήταν εντελώς άνοσες.
Το Motorsport.com αναφέρει ότι το θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των οδηγών στο Μπακού, με επίκεντρο το εάν αυτό είναι κάτι που είναι υπεύθυνες για την επίλυση του οι ομάδες ή εάν πρέπει να παρέμβει η FIA.
Ο Carlos Sainz της Ferrari έχει μιλήσει στο παρελθόν για ανησυχίες για τη μακροχρόνια υγεία του λόγω της αναπήδησης.
Και ο Russell πιστεύει ακράδαντα ότι έχει έρθει η ώρα να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα.
«Νομίζω ότι είναι απλώς θέμα χρόνου να δούμε ένα σημαντικό περιστατικό», ισχυρίστηκε ο οδηγός της Mercedes μετά την πρόκριση στην P5 για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.
«Πολλοί από εμάς μετά βίας μπορούμε να κρατήσουμε το αυτοκίνητο σε ευθεία γραμμή πάνω από αυτές τις αναπηδήσεις. Περνάμε τις δύο τελευταίες στροφές με 300 χιλιόμετρα την ώρα, ακουμπώντας το έδαφος – μπορείτε να δείτε ορατά στην άσφαλτο πόσο κοντά τρέχουν τα αυτοκίνητα στο έδαφος.
«Ακόμη και η Formula 2 είναι στην ίδια θέση, έχουν παρόμοια φιλοσοφία. Και είναι κάπως περιττό με την τεχνολογία που έχουμε σήμερα. Απλώς φαινόταν περιττό να τρέχουμε ένα μονοθέσιο της Formula 1 σε ταχύτητα μεγαλύτερη των 200 μιλίων την ώρα μόλις χιλιοστά από το έδαφος.
«Είναι μια συνταγή για καταστροφή. Οπότε δεν ξέρω πραγματικά τι επιφυλάσσει το μέλλον. Αλλά δεν νομίζω ότι μπορούμε να το διατηρήσουμε αυτό για τρία χρόνια ή για όσο διάστημα επιβάλλονται αυτοί οι κανονισμοί».
Όσο για το πού βρίσκεται η Mercedes σε οποιαδήποτε πιθανή παρέμβαση της FIA, ο Russell είπε ότι οι αλλαγές στους κανόνες θα έβλαπταν την ομάδα του, καθώς προσπαθεί να φέρει το πρωτοποριακό zero-pod της W13 στο επίπεδο των κορυφαίων Red Bull και Ferrari.
Ωστόσο, επανέλαβε ότι η παρούσα κατάσταση είναι «επικίνδυνη».
Σχετικά με το θέμα της αλλαγής των κανονισμών, ο Russell είπε: «Για όσο έχει σημασία, δεν είμαστε τόσο υπέρ αυτού ως ομάδα, επειδή με κάθε αγώνα που κάνουμε, μαθαίνουμε όλο και περισσότερα για το μονοθέσιο. Οποιεσδήποτε αλλαγές θα περιορίσουν αυτή τη μάθηση.
«Πιστεύω ότι οι τρεις πρώτες ομάδες βρίσκονται όλες στην ίδια θέση, η Ferrari και η Red Bull, η Ferrari πιθανώς περισσότερο από τη Red Bull, καθώς μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα ότι δυσκολεύονται πραγματικά με αυτό και κανείς δεν το κάνει για να βελτιώσει τις επιδόσεις, είναι για λόγους ασφαλείας.
«Μπορώ μετά βίας να δω τη ζώνη πέδησης γιατί αναπηδάω τόσο πολύ και περνάς στην τελευταία στροφή, έχεις τοίχους από τις δύο πλευρές σου να κάνεις σχεδόν 200 μίλια την ώρα και το αυτοκίνητο αναπηδά πάνω-κάτω στο πάτωμα.
«Δεν είναι πολύ άνετη θέση να είσαι, οπότε ως ομάδα χρειαζόμαστε λίγη επανεξέταση. Είναι σίγουρα επικίνδυνο».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!