Η FIA και η ACO επιβεβαίωσαν το μέλλον των κατηγοριών GT και την ανασυγκρότηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, ανακοινώνοντας μόνο την Pro-Am ως κατηγορία στην οποία θα πραγματοποιήσουν το ντεμπούτο τους το 2024 τα αυτοκίνητα GT3 με διαφορετικές τροποποιήσεις.
Το όνομα της κατηγορίας με βάση τα GT3, δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμη, θα γίνει η νέα κορωνίδα παραγωγής που θα στηρίζει το WEC, αντικαθιστώντας την GTE η οποία θα σταματήσει να υφίσταστε στο τέλος της σεζόν και μόνο η GTE-Am θα υπάρχει.
Η αλλαγή από την GTE στην GT3 αρχικά είχε ανακοινωθεί πέρυσι στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans αν και επιπλέον λεπτομέρειες δεν είχαν επισημοποιηθεί μέχρι την Παρασκευή.
Μεταξύ των ανακοινώσεων κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου η ACO συμπεριλάμβανε και ένα πακέτο για τα αυτοκίνητα GT3 με ονομασία ‘GT3 Premium’ και την χρήση ελαστικών με εμπορικό χορηγό για την κατηγορία.
Σύμφωνα με την Commission της Commission και τον πρόεδρο Richard Mille, το πακέτο, το οποίο στοχεύει να δώσει μία “ιδιαίτερη ματιά” σε κάθε μοντέλο GT3, το οποίο θα κοστίζει μεταξύ €50,000-100,000, θα είναι αυστηρά μόνο για αεροδυναμικές αλλαγές.
Τα πακέτα, τα οποία θα είναι υποχρεωτικά για κάθε κατασκευαστή GT3 που επιθυμεί να συμμετέχει στην κατηγορία, θα είναι εύκολα αναστρέψιμα, επιτρέποντας στις ομάδες να μεταπηδήσουν μεταξύ των προδιαγραφών του FIA GT3 και των προδιαγραφών του WEC.
“Η βάση είναι η GT3 αλλά θέλουμε μερικές αναβαθμίσεις όσο αναφορά την εμφάνιση,” δήλωσε ο Mille. “Θα είναι ένα πακέτο που θα ταιριάζει με το μεγαλύτερο όριο κόστους.
“Ο στόχος είναι να είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στη μείωση του κόστους.
“Το χρειαζόμαστε πραγματικά, σήμερα, ακόμη και εάν μιλάμε για τα ουσιώδεις, στην GTE σήμερα έχουμε πολλούς εύπορους ερασιτέχνες. Αλλά δεν είναι ο λόγος να αντιμετωπίσεις το κόστος στο μέλλον.
“Έχουμε μειώσει το κόστος δραματικά στην Hypercar. Νομίζω ότι η επιτυχία είναι εκεί γιατί έχουμε αποδείξει ότι με λογικά ποσά προϋπολογισμού μπορείς να αγωνιστείς στο WEC και στο Le Mans.
“Στην GT3 είναι ακριβώς η ίδια προσέγγιση. Αλλά φυσικά πρέπει να είναι απόλυτα αφιερωμένο στους ερασιτέχνες. Δεν θέλουμε καμία εργοστασιακή ή επίσημη συμμετοχή.
“Είναι ενταγμένο σε αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο. Η δυνατότητα των κατασκευαστών να πουλήσουν αυτοκίνητα σε ιδιωτικές ομάδες.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!