Με τον Daniel Ricciardo να επαναλαμβάνει στο Μονακό ακόμα μια κακή εμφάνιση με τη McLaren, οι ομοιότητες με το πού βρισκόταν ο Αυστραλός πέρσι την αντίστοιχη περίοδο είναι ανησυχητικές.
Το 2021, στην προσπάθειά του να βρει τα πατήματά του σε μια νέα ομάδα, ο Ricciardo δέχτηκε γύρο από τον Lando Norris στο Μονακό.
Πίσω στο 2021, το κύριο μέλημα στο Woking ήταν να βρει ο Αυστραλός τον καλό του εαυτό εντός της ομάδας και να συνηθίσει τη ζωή εντός του οργανισμού. Λίγους μήνες μετά, στη Monza, ο Ricciardo επανήλθε εκκωφαντικά, κατακτώντας τη νίκη (την πρώτη της McLaren από το 2012), αποδεικνύοντας πως δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί.
Φέτος, στο Μονακό τα πράγματα φάνταζαν σχεδόν ίδια με πέρσι: 14η θέση στις κατατακτήριες, 13η στον αγώνα και αρκετοί παραλληλισμοί με το 2021, εν μέσω έντονης φημολογίας για το μέλλον του στη McLaren. Πλέον, δεν είναι ένας νέος οδηγός που προσαρμόζεται στην ομάδα του, είναι ένας καταξιωμένος νικητής Grand Prix που αποδίδει χαμηλότερα απ’ το αναμενόμενο.
Ο CEO της McLaren, Zak Brown, έκανε ορισμένα σχόλια πριν από το GP του Μονακό που έβαλαν φωτιά στις φήμες, αναγνωρίζοντας πως ο Αυστραλός με τις εμφανίσεις του δεν ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες της ομάδας του.
Ο οδηγός από τη μεριά του συμφώνησε με τα σχόλια αυτά, τονίζοντας πως κανένας άλλος πέραν του ίδιου δεν ήταν περισσότερο στεναχωρημένος με το πώς έχει ξεκινήσει το 2022. Ξεκαθάρισε ωστόσο πως η συμφωνία του με τη McLaren είναι τριετής, κάτι που βέβαια ο Zak Brown παρέκαμψε στη συνέχεια, αναφέροντας την ύπαρξη “ρητρών” εντός του συμβολαίου που θα μπορούσαν να λύσουν την από κοινού συνεργασία των δύο πλευρών, πριν τη λήξη του συμβολαίου, σε 18 μήνες από τώρα.
Η σύγκριση με τον teammate του φέτος δεν τιμά τον Ricciardo: μια έκτη θέση στην Αυστραλία και μια έκτη θέση στο Sprint της Imola. Την ίδια στιγμή, ο Norris έχει 48 βαθμούς (πάνω από 4 φορές τους βαθμούς του Ricciardo), αποτυγχάνοντας να βαθμολογηθεί μόνο στο Μπαχρέιν, όπου η McLaren έδειχνε εντελώς εκτός ρυθμού.
Ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, είναι πραγματιστής: μετά τον αποκλεισμό του Ricciardo από το Q2 στο Μονακό το Σάββατο, έκανε κάλεσμα στην ομάδα να βάλει το κεφάλι κάτω, να συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα κάθε Σαββατοκύριακο και να δει τι μπορεί να αλλάξει στο μονοθέσιο ώστε να βοηθήσει τον Ricciardo να βρει τον χρόνο που χάνει.
“Ο Daniel είναι προσηλωμένος στην ομάδα, έχει τεράστια εμπειρία”, ανέφερε ο Seidl. “Δεσμευόμαστε να κάνουμε τη συνεργασία μας να πετύχει”.
Ο Ricciardo ως οδηγός ανέκαθεν πετύχαινε μόνο εάν εμπιστευόταν 100% το μονοθέσιό του, κάτι που σε πίστες όπως το Μονακό απαιτείται στο μέγιστο. Γνωρίζει τί χρειάζεται για να κερδίσει κάποιος σε μια τέτοια πίστα. Μετά τον αγώνα σχολίασε πως “δεν ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για εμάς” καθώς “δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι ώστε να κάνουμε τη διαφορά σε σχέση με τους γύρω μας”.
Η McLaren μπορεί να ανατρέξει σε μέρος της δουλειάς που έκανε πέρσι ώστε να εγκλιματίσει καλύτερα τον Ricciardo με την MCL36 και να βελτιώσει τις εμφανίσεις του. Πάνω σε αυτό όμως γίνεται ένας ανελέητος αγώνας δρόμου καθώς εάν σε 5-6 αγώνες στο μέλλον ο Αυστραλός συνεχίσει να δυσκολεύεται, την ώρα που η silly season θα έχει ξεκινήσει για τα καλά, τόσο ο ίδιος όσο και η McLaren θα μπλέξουν σε φήμες και “παντρέματα”. Ακόμα και με το συμβόλαιο σε ισχύ, οι εικασίες και οι περισπασμοί που μπορούν να υπάρξουν λόγω της περιόδου αυτής είναι κάτι που αμφότεροι θέλουν να αποφύγουν.
Οι δυσκολίες του Ricciardo σημαίνουν ακόμα ένα για τη McLaren: θα πρέπει κάποια πράγματα να αναλύονται περισσότερο και να ρίχνουν λάδι στη φωτιά της σχέσης ανάμεσα στις δύο πλευρές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το radio από το ατύχημα του Ricciardo στις ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό.
Εκεί, ο Tom Stallard, μηχανικός του Αυστραλού ρώτησε εάν το μονοθέσιο ήταν ΟΚ, με τον Ricciardo να απαντά “Εμμ, εντάξει είμαι εγώ. Το μονοθέσιο δεν είναι”. Αν και η συζήτηση δεν ήταν μόνο αυτή, το συγκεκριμένο clip διαδόθηκε γρήγορα στα social media, με τον Ricciardo να βάζει ως απάντηση το ακρωνύμιο FEA (F*** em all) στο κράνος του, κάτι που δήλωσε πως έκανε και για να τονώσει το ηθικό του.
Thanks for the love. 🧡 We’ll keep at it! 👊 @DanielRicciardo #MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/wpZXemvW9W
— McLaren (@McLarenF1) May 29, 2022
Η McLaren ήθελε διακαώς τον Ricciardo ήδη από το 2018, όταν ο Αυστραλός δεν δέχτηκε την ανανέωση της Red Bull και εν τέλει έγινε οδηγός της Renault. Οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν εν τέλει το 2021, και αν και έχουν πανηγυρίσει μαζί μια νίκη, δεν μπορεί αυτό να σταθεί αρκετό για να κρύψει τα προβλήματα που υπάρχουν. Ο Ricciardo ήρθε ως ο καταλύτης που θα κάνει τη διαφορά και θα φέρει τη McLaren σε νικητήριες οδούς στη F1. Ειδικά φέτος, βρίσκεται πολύ μακριά από τον στόχο αυτό.
Οι ικανότητες του Ricciardo είναι γνωστές και υπεράνω αμφιβολίες. Πέρσι, με ένα μονοθέσιο που εν τέλει τερμάτισε 4ο στους Κατασκευαστές, ο Αυστραλός ηγήθηκε του 1-2 της McLaren στη Monza, υποβοηθούμενος από την καλοκαιρινή διακοπή όπου και επέστρεψε γεμάτος κίνητρο και ενέργεια.
Φέτος, ο χρόνος δεν επαρκεί ώστε η McLaren να περιμένει μέχρι την τριπλέτα Spa-Zandvoort-Monza για να ξεδιπλώσει ο Ricciardo τις ανάλογες οδηγικές του ικανότητες. Στη McLaren θέλουν να κάνουν τη σχέση τους να δουλέψει. Αλλά εάν τα πράγματα δεν δείξουν σύντομα πως βελτιώνονται, η υπομονή που δείχνουν τα υψηλά ιστάμενα κεφάλια στο Woking (αναπόφευκτα) θα εξαντληθεί”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!