Ο Charles Leclerc κέρδισε την pole στο σπίτι του με το 1-2 για τη Ferrari στα προκριματικά για το GP της Formula 1 του 2022 στο Μονακό, το οποίο τελείωσε υπό κόκκινες σημαίες μετά το ατύχημα του Sergio Perez αργά στο Q3.
Ο Leclerc ήταν ταχύτερος του Carlos Sainz πριν από τους τελευταίους γύρους στο Q3, με το 1:11.376 του να είναι ο χρόνος αναφοράς για την pole.
Ο Perez έμοιαζε να είναι η καλύτερη ελπίδα της Red Bull για pole μετά την κορυφή του FP3 και βρισκόμενος μπροστά από τον Max Verstappen σε όλη τη διάρκεια των προκριματικών και ακολούθησε τον Leclerc στις τελευταίες προσπάθειες με τα μαλακά ελαστικά στο τελικό τμήμα.
Ο Leclerc έκανε ένα μωβ τομέα στο πρώτο κομμάτι της τελικής προσπάθειάς του – κατέληξε με τον ταχύτερο χρόνο και στα τρία με βάση τον γύρο του 1:11.376s – ενώ ο Perez δεν μπόρεσε να ξανακάνει το προσωπικό του καλύτερο σε εκείνο το σημείο.
Ενώ ο Leclerc έβγαινε από το τούνελ, ο Perez έχασε το πίσω μέρος της Red Bull του και έριξε το δεξί πίσω μέρος του αυτοκινήτου του στις μπαριέρες στην έξοδο της Portier, λίγα δευτερόλεπτα μετά ήρθε ο Sainz και περιστράφηκε επίσης και χτύπησε την ακινητοποιημένη Red Bull.
Ως εκ τούτου, ο Sainz χτύπησε τον δεξιό μπροστινό τροχό του αυτοκινήτου του Perez και έμεινε επίσης κολλημένος, με τις κόκκινες σημαίες να κυματίζουν και να αποτρέπουν τυχόν καθυστερημένες βελτιώσεις ή αλλαγές θέσης, καθώς απέμενε λιγότερο από ένα λεπτό για το Q3 και καμία πιθανότητα επανεκκίνησης.
Αυτό εδραίωσε τη δεύτερη διαδοχική pole του Leclerc στο Μονακό, με τον καλύτερο χρόνο του Sainz από την έναρξη του Q3 να τον αφήνει 0,225 δευτερόλεπτα πίσω, με τον Perez τρίτο χάρη στο 1:11,629δ του.
Ο Verstappen έτρεξε με ένα σετ μαλακών καθ’ όλη τη διάρκεια καθώς επέλεξε να συνεχίσει να κυνηγάει χρόνο μέχρι να πέσει η σημαία, καταλήγοντας τέταρτος και ανίκανος να βελτιωθεί – μόλις είχε σημειώσει προσωπικό καλύτερο πρώτο τομέα που ήταν 0,1 δευτ. πίσω σε σχέση με τον χρόνο του Leclerc εκεί.
Ο Lando Norris έφτασε στην πέμπτη θέση λίγο πριν ξεκινήσουν τους τελευταίους γύρους τους, με τον George Russell έκτο για τη Mercedes.
Ο Fernando Alonso της Alpine πήρε την έβδομη θέση – αλλά και αυτός είχε μια καθυστερημένη σύγκρουση, καταλήγοντας στις μπαριέρες στη Mirabeau σχεδόν την ίδια στιγμή που ο Perez και ο Sainz συνετρίβησαν πιο κάτω στο δεύτερο τομέα.
Ο Lewis Hamilton τερμάτισε όγδοος, με τους Sebastian Vettel και Esteban Ocon να συμπληρώνουν το top 10.
Ο Leclerc ηγήθηκε στο Q2, το οποίο χαρακτηρίστηκε από μια ανησυχητική στιγμή για τον οδηγό της Ferrari καθώς έχασε την κλήση του να επισκεφτεί τον έλεγχο βάρους της FIA με κάτι περισσότερο από πέντε λεπτά για το Q2 να απομένουν.
Ευτυχώς για τον Leclerc, σταμάτησε στο pitlane πριν επιστρέψει στο γκαράζ του και έτσι μπορούσε να ωθηθεί προς τα πίσω από τους μηχανικούς του για να τον ζυγίσουν – το αποτέλεσμα του οποίου θα σημαίνει ότι δεν θα τιμωρηθεί με αθλητική ποινή, καθώς η επιστροφή στα πιτ της Ferrari κινδύνευε με αποκλεισμό κατάταξης.
Στο τέλος του Q2, ο Yuki Tsunoda απέτυχε να βελτιωθεί και αποκλείστηκε στην 11η θέση.
Ο Valtteri Bottas πήδηξε από τη 15η στη 12η στην τελευταία του προσπάθεια, με τους Kevin Magnussen και Mick Schumacher επίσης να κάνουν τους ταχύτερους χρόνους τους στη περίοδο στην τελευταία τους προσπάθεια.
Κατέληξαν στην 13η και 15η θέση, ανάμεσα τους ο Daniel Ricciardo της McLaren, ο οποίος σημείωσε επίσης ένα προσωπικό καλύτερο στο τέλος του Q2, αλλά δεν μπορούσε να τα πάει καλύτερα από τη 14η θέση.
Στο Q1, στο οποίο ο Leclerc ήταν επίσης ταχύτερος, ο Tsunoda χτύπησε την μπαριέρα με τον εμπρός αριστερό τροχό του και έσπασε τη ζάντα με λίγο πάνω από δύο λεπτά να απομένουν, με τις κόκκινες σημαίες να κυματίζουν ως αποτέλεσμα.
Αυτό οδήγησε σε μια τεράστια ουρά στο τέλος του pitlane, καθώς οι οδηγοί κάτω από την πρώτη πεντάδα εκείνη τη στιγμή έσπευσαν έξω για να προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν έναν τελευταίο γύρο, με την εξέλιξη της πίστας να είναι σημαντικός παράγοντας για το ποιος προχώρησε πέρα από το Q1 καθώς η άσφαλτος στρώνονταν με λάστιχο και οι οδηγοί αύξαναν την αυτοπεποίθησή τους.
Αλλά τα κενά που αναδύθηκαν μεταξύ των αυτοκινήτων στη σειρά από το pitlane σήμαινε ότι αρκετοί οδηγοί έχασαν την ευκαιρία να ξεκινήσουν τον τελευταίο τους γύρο, με τους Pierre Gasly και Zhou Guanyu να αποκλείονται στη 17η και την 20η θέση ως αποτέλεσμα.
Ο Alex Albon είχε οδηγήσει τα μονοθέσια που έκαναν ουρά στο τέλος του pitlane και κατάφερε να σημειώσει το προσωπικό του καλύτερο χρόνο με τον τελευταίο του γύρο, αλλά στη συνέχεια έπεσε πίσω καθώς άλλοι μετέπειτα βρήκαν χρόνο.
Αυτό συνέβη ιδιαίτερα με τον Tsunoda και τους δύο οδηγούς της McLaren, οι οποίοι πέρασαν όλοι από τη ζώνη πτώσης με τους τελευταίους γύρους τους στο Q1 για να αφήσουν τον Albon 16ο και έξω.
Ο Lance Stroll δεν μπόρεσε να σημειώσει καλύτερο χρόνο στο τελευταίο του γύρο στο Q1 και έμεινε εκτός, ουρλιάζοντας στο ραδιόφωνο της ομάδας του, στη 18η θέση, μπροστά από τον Nicholas Latifi, ο οποίος φύλαξε το καλύτερό του για το τέλος, αλλά δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από την 19η.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!