Η κόντρα έχει χτυπήσει κόκκινο ανάμεσα σε Porsche και Ferrari για το FIA WEC και όλα αυτά συμβαίνουν 20 ημέρες πριν τον μεγάλο αγώνα στο Le Mans με τις 24 ώρες να μην φτάνουν για τις δύο εργοστασιακές ομάδες ώστε να αναδείξουν εν τέλει ποιος θα βγει νικητής.
Ήταν ο τελευταίος αγώνας της σεζόν 2021 στο Bahrain για το FIA WEC όταν στην κατηγορία GTE-Pro 12 λεπτά πριν το τέλος η Porsche έχασε τον τίτλο οδηγών και κατασκευαστών όταν ο Michael Christensen με το No. 92 βρέθηκε εκτός πίστας μετά την επαφή που δέχθηκε από την AF Corse με το No. 51 του Pier Guidi. Ακολούθησε έντονος προβληματισμός και ένα μπέρδεμα από τους αγωνοδίκες σε συνδυασμό με τον πολύ λίγο εναπομένοντα χρόνο δίνοντας τον τίτλο στην Ferrari.
Η Porsche δεν έμεινε αμέτοχη, με τους ιθύνοντες της ομάδας να καταθέτουν ένσταση προς τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα καθώς και στην FIA. Η ένσταση απορρίφθηκε κατευθείαν και η Porsche λίγες ημέρες μετά κατέφυγε στο αθλητικό δικαστήριο αλλά πήρε πίσω την απόφαση της καθώς δεν ήθελε να συνεχίσει την ιστορία, όπου μόνο κακό θα έκανε στο άθλημα και στο όνομα της.
Μπορεί το συμβάν να έλαβε γρήγορα τέλος όμως οι οδηγοί της Porsche ήρθαν σε αντιπαράθεση με τους οδηγούς της Ferrari μετά το τέλος του αγώνα στο Bahrain. Ο λόγος δεν ήταν τόσο η απόφαση των αγωνοδικών αλλά τα πανηγύρια που έκανε ο Pier Guidi αμέσως μετά τον αγώνα με τον Jani και τον Christensen να αντιδρούν λέγοντας ότι είναι “άδικο” και “προσβλητικό”.
Η κόντρα μεταξύ Ferrari και Porsche παραμένει για τα καλά εδώ και χρόνια καθώς οι δύο κατασκευάστριες μάρκες είναι οι μοναδικές που έχουν παραμείνει στην κατηγορία Pro μετά την έξοδο των Aston Martin, BMW, Ford πριν από χρόνια όπου μας χάρισαν απίστευτες μονομαχίες. Η Corvette είναι η μοναδική μάρκα που έχει μείνει στην GTE και προσπαθεί να ανακάμψει στην συγκεκριμένη κατηγορία καθώς η απουσία της το 2021 της στοίχισε αρκετά και την άφησε πίσω στην εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Όταν δημιουργήθηκε η κατηγορία GTE με την υποκατηγορία Pro να αποτελείται από επαγγελματίες και την υποκατηγορία Am να αποτελείται από ημί-επαγγελματίες και ερασιτέχνες οδηγούς και ομάδες, στόχος ήταν η εξέλιξη των αυτοκινήτων και η ανάδειξη για πολλές μάρκες αφού η LMP1 και τωρινή Hypercar είχαν μείνει κενές από συμμετοχές.
Η FIA όμως μαζί με το WEC δεν κατάφεραν να κρατήσουν όλες αυτές τις μάρκες στο πρωτάθλημα αντοχής, με τις περισσότερες εργοστασιακές ομάδες να καταφεύγουν στην εξέλιξη των αυτοκινήτων GT3 και σε άλλα πρωταθλήματα όπου το κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.
Το 2021 η ACO και η FIA ανακοίνωσαν ότι το WEC θα αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα GTE με GT3, έτσι ώστε να προσελκύσει αρκετές ιδιωτικές ομάδες και να δούμε ξανά τις ένδοξες μάχες του παρελθόντος. Σε αυτό το εγχείρημα θα βοηθήσει και η SRO, με το πρωτάθλημα GT World να έχει προσελκύσει αμέτρητους συμμετέχοντες και επαγγελματίες οδηγούς. Ωστόσο, στα μέσα του 2021 ήρθε η απόφαση από την ACO να παγώσει αυτό το πρόγραμμα με τις παρουσίες των Porsche και Ferrari να παρατείνονται διότι εάν αποχωρήσει μία από τις δύο μάρκες τότε αυτομάτως διαλύεται και η κατηγορία του WEC!
Η σεζόν του 2022 ξεκίνησε από εκεί όπου σταμάτησε η περσινή σεζόν παρά την νίκη της Porsche με το No. 92 των Christensen, Estre όπου είχαν μία πραγματικά άνετη νίκη στο Sebring. Το βάθρο στον πρώτο αγώνα της σεζόν συμπλήρωσε το No. 91 με τους Bruni και Lietz ενώ εκτός βάθρου έμειναν οι δύο Ferraris αντιμετωπίζοντας προβλήματα.
Ο αγώνας στο Sebring έδωσε ξεκάθαρο προβάδισμα στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών για την Porsche αλλά ο κανονισμός BoP χτύπησε την Γερμανική μάρκα με την μείωση στην μέγιστη απόδοσης ισχύος.
Στον 2ο αγώνα της σεζόν στην πίστα του Spa όπου πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η Ferrari επέστρεψε στις νίκες με το No. 51 και τους Pier Guidi, Calado στο τιμόνι της Ferrari 488 GTE Evo κερδίζοντας την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή το No. 92 της Porsche με το βάθρο να συμπληρώνει η δεύτερη Ferrari της AF Corse.
Θα μπορούσε να πει κάποιος εύκολα ότι αυτή η νίκη δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο γιατί η Ferrari παραμένει πίσω στην βαθμολογία και φαίνεται να υστερείται σε απόδοση συγκριτικά με την Ferrari όμως εάν οι δύο Porsches δεν ακουμπούσαν στην πρώτη στροφή του 1ου γύρου ίσως το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό. Να θυμίσουμε ότι πέρυσι η Porsche στους πρώτους αγώνες της σεζόν είχε το απόλυτο όμως η Ferrari κατάφερε και ανέτρεψε το σκηνικό στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.
Έτσι η βαθμολογία μετά από 2 αγώνες φέρνει την Porsche στην κορυφή της βαθμολογίας με το No. 92 και τους Estre, Christensen στο τιμόνι με 57 βαθμούς, στην 2η θέση ακολουθεί το No. 51 με τους Pier Guidi και Calado με 43 βαθμούς ενώ στην μάχη για την 3η θέση μονομαχούν η Corvette με το No. 64, η δεύτερη Ferrari με το No. 52 και η δεύτερη Porsche με το No. 91.
Τέλος ο επόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής διεξάγεται στο Le Mans με τον κλασσικό Γαλλικό αγώνα 24 ωρών, εκεί όπου η βαθμολογία είναι διπλή και τον κανονισμό BoP να παίζει σημαντικό ρόλο. Ο συγκεκριμένος αγώνας μπορεί να αλλάξει ολόκληρο το σκηνικό στην μάχη του τίτλου και ίσως να αποτελεί τον πιο σημαντικό αγώνα της σεζόν. Οι 24 ώρες του Le Mans θα λάβουν μέρος στις 11 και 12 Ιουνίου.
Η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών μετά τον 2ο γύρο του FIA WEC
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!