Ο Lewis Hamilton συνέκρινε τη W13 με την MP4-24 της McLaren πίσω στο 2009, το μονοθέσιο που ο Βρετανός χαρακτήρισε ως το χειρότερο που έχει οδηγήσει στην καριέρα του.
Η McLaren το 2009 είχε ξεκινήσει τη χρονιά με τον χειρότερο τρόπο, με το Πρωτάθλημα εκείνη τη σεζόν να καταλήγει στην Brawn GP η οποία εκμεταλλεύτηκε το παραθυράκι του διπλού διαχύτη στους νέους κανονισμούς, ενώ και η Red Bull βρήκε την ευκαιρία της να ανελιχθεί στην ομάδα-πρωταγωνιστή που είναι μέχρι και σήμερα.
Στο πρώτο μισό του 2009, ο Hamilton είχε πετύχει μονάχα μια τέταρτη, μια έκτη και μια έβδομη θέση, τερματίζοντας κυρίως εκτός βαθμών.
Ωστόσο, η ομάδα του Woking δούλεψε πολύ για να βελτιώσει το μονοθέσιο τότε, με τον Hamilton να ανακάμπτει και να παίρνει δύο νίκες σε Ουγγαρία και Σιγκαπούρη, ενώ κατέκτησε και τέσσερις pole συνολικά.
Ο Hamilton χρησιμοποίησε το παράδειγμα της MP4-24 για να δείξει το πώς μια ομάδα μπορεί να ανατρέψει την κακή απόδοση ενός μονοθεσίου εντός μιας σεζόν.
“Υπάρχει κόσμος που παρακολουθεί και λέει πως ποτέ δεν είχα ένα τόσο κακό μονοθέσιο”, δήλωσε μετά τη 14η θέση του χθεσινού Sprint ο Βρετανός.
“Και μπορώ να σας βεβαιώσω πως είχα (κακό μονοθέσιο). Αυτό του 2009 ήταν πολύ, πολύ εκτός ρυθμού και ήταν το χειρότερο μονοθέσιο που έχω οδηγήσει”.
“Το τωρινό (η W13) δεν απέχει πολύ απ’ την εμπειρία αυτή, αλλά θεωρώ πως έχει και πολλές προοπτικές”.
“Όπως έγινε και με εκείνο (την MP4-24), το βελτιώσαμε τελικά και επανήλθε στις πρώτες θέσεις και στις μάχες. Και τρέφω την απόλυτη εμπιστοσύνη πως η ομάδα μου μπορεί να τα καταφέρει και τώρα”.
Εξηγώντας αναλυτικά τί πήγε στραβά το 2009, ο Hamilton σχολίασε πως η McLaren είχε υποτιμήσει το πόση κάθετη δύναμη θα έπρεπε να ανακτήσει μετά την αλλαγή κανονισμών που υπήρξε.
“Το σενάριο το 2009 ήταν μια εντελώς νέα γενιά μονοθεσίων, στην τρίτη μου σεζόν στη Formula 1”.
“Και θυμάμαι που γύρισα στο εργοστάσιο τον Φεβρουάριο ή τον Ιανουάριο και θυμάμαι τον επικεφαλής αεροδυναμικής και τα ανώτερα στελέχη να λένε ‘Έχουμε ήδη πετύχει τον στόχο μας (για την αεροδυναμική)’. Οι νέοι κανονισμοί έλεγαν πως θα είχαμε περίπου 50% λιγότερη κάθετη δύναμη το 2009, έτσι σχεδίασαν μονοθέσιο με 50% λιγότερη κάθετη δύναμη”.
“Και θυμάμαι τον Φεβρουάριο πως λέγαμε ότι πετύχαμε τον στόχο μας και σκεφτόμουν πως αυτό δεν ακούγεται και τόσο σωστό”.
“Αλλά δεν είχα την ίδια εμπειρία τότε. Και στη συνέχεια πήγαμε στις πρώτες δοκιμές και συνειδητοποιήσαμε πως οι άλλοι είχαν περίπου την ίδια κάθετη δύναμη με την περασμένη χρονιά”.
“Και στην ομάδα λέγαμε πως θα έπρεπε πλέον να ανακτήσουμε όλη τη χαμένη κάθετη δύναμη. Και το απόλυτο εργαλείο για αυτό ήταν ο διπλός διαχύτης. Και εκεί καταλήξαμε”.
Best snaps from Sprint Saturday 📸 pic.twitter.com/k8U3xEcUfd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 23, 2022
Ο Hamilton εξήγησε πως η Mercedes δεν έχει κάνει τα ίδια λάθη με την W13, με τον δελφινισμό να πιάνει εξαπίνης την ομάδα.
“Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά επειδή στην ομάδα δεν θεωρούσαν πως οι στόχοι είχαν επιτευχθεί. Δεν γνωρίζαμε που θα βρίσκονται όλοι οι υπόλοιποι. Έχουν φέρει αρκετές καινοτομίες στο κομμάτι του σχεδιασμού. Και η αεροσήραγγά μας έδινε ενδείξεις για αρκετά μεγάλη κάθετη δύναμη”.
“Και δυστυχώς, όταν πατήσαμε πίστα δεν διαπιστώσαμε κάτι τέτοιο…Δεν υπήρχαν αναταράξεις του μονοθεσίου στην αεροσήραγγα, για παράδειγμα. Και πέσαμε πάνω στο φαινόμενο αυτό”.
“Η εμπειρία αυτή είναι πολύ πιο δύσκολο να επιδιορθωθεί απ’ ότι υπολογίζαμε. Αλλά, όπως είπα, ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει δυνατότερο. Και θα βρούμε τη λύση σε αυτό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο”.
Η Mercedes καλείται να απαντήσει στο σημερινό αγώνα μετά και τη χθεσινή κακή παρουσία στο Sprint, που βρήκε τους Russell και Hamilton να εκκινούν από την 11η και 14η θέση αντίστοιχα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!