Με την Formula 1 να επιστρέφει αυτό το τριήμερο με τον πρώτο της αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους στην Imola, υπάρχει μία έντονη ανησυχία στις ομάδες για το πώς θα ανταποκριθούν τα νέα μονοθέσια σε μία πίστα που τα kerbs είναι πολύ πιο “επιθετικά” σε σχέση με τους αγώνες που προηγήθηκαν φέτος.
Με την πίστα της Imola να ευνοεί παραδοσιακά τους οδηγούς που έκαναν την καλύτερη δυνατή χρήση των kerbs – καθώς έχει αποδειχθεί ότι κερδίζεται πολύς χρόνος σε αυτόν τον τομέα, με τους οδηγούς να προσπαθούν να “ισιώσουν” όσο γίνεται την πίστα – οι ομάδες θεωρούν ότι μία τέτοια προσέγγιση δεν θα είναι τόσο εφικτή φέτος, καθώς τα νέα μονοθέσια είναι πιο επιρρεπή σε ζημιές.
Για να γίνουμε πιο ακριβείς, τα νέα μονοθέσια βρίσκονται πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς λόγω του ground effect, κάτι που σημαίνει ότι οποιαδήποτε επαφή του κάτω μέρους τους με τα kerbs μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά στο πάτωμα – και άρα να διαταράξει σημαντικά την παραγωγή κάθετης δύναμης από αυτό.
Επιπλέον, καμία ομάδα δεν είναι πρόθυμη να αυξήσει το ύψος των μονοθεσίων της για να περνούν αυτά καλύτερα από τα kerbs, καθώς αυτό θα συνεπαγόταν μείωση της απόδοσής τους σε όλα τα κομμάτια της πίστας. Έτσι, είναι προφανές ότι όλοι προσπαθούν να βρουν τον καλύτερο δυνατό συμβιβασμό ώστε να μην χάνουν πολύ χρόνο.
Ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων της πίστας για την Alfa Romeo, Xevi Pujolar, επεσήμανε ότι οι οδηγοί θα πρέπει αν είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα kerbs, καθώς οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν στα μονοθέσια είναι μεγάλες.
“Σίγουρα είναι κάτι που λαμβάνουμε υπόψη μας”, είπε, αναφερόμενος στο ζήτημα των kerbs.
“Μπορεί να αποτελέσει έναν περιοριστικό παράγοντα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να ρυθμίσεις το μονοθέσιο και πόση πίστα μπορείς να χρησιμοποιήσεις, σημαίνει ότι πρέπει να είσαι προσεκτικός σε κάποια σημεία. Αυτό θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο αυτό το Σαββατοκύριακο”.
Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, ο οποίος όμως τόνισε ότι ελπίζει πως δεν θα υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα για το μονοθέσιό του, και ότι θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δυναμική του.
“Τα μονοθέσια είναι χαμηλότερα και είναι επίσης πιο άκαμπτα, επομένως η οδήγηση στα kerbs είναι λίγο πιο δύσκολη από ό,τι ήταν παλιά με τα προηγούμενα μονοθέσια. Θα δούμε, ελπίζω ότι όποιες προκλήσεις κι αν έχουν τα νέα μονοθέσια, θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όσον αφορά την οδήγηση. Και πάλι, νομίζω ότι το μονοθέσιό μας είναι παντού πολύ δυνατό, οπότε λογικά θα είναι εντάξει”, είπε ο Δανός.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!