Ήταν ένα ονειρεμένο ξεκίνημα για το 2022 για την Gresini Racing καθώς ο Bastianini πήρε μια συναισθηματική νίκη. Η KTM & η Honda ολοκλήρωσαν το βάθρο.
Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά τον τραγικό θάνατο του πολυαγαπημένου Fausto Gresini, ο Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) είχε μία εκπληκτική απόδοση στο Grand Prix του Κατάρ για να διεκδικήσει μια συναισθηματική νίκη υπό τα φώτα. Ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) έκανε μια καταπληκτική προσπάθεια για να σφραγίσει την P2, ο Νοτιοαφρικανός τερμάτισε μόλις 0,3 δευτερόλεπτα μακριά από τη νίκη, με τον Pol Espargaro (Repsol Honda Team) να ολοκληρώνει το βάθρο την πρώτη βραδιά της σεζόν.
Δράμα για τους διεκδικητές του τίτλου, ονειρικό ντεμπούτο 2022 για άλλους
Καθώς η στιγμή που όλοι περιμέναμε έφτασε για την έναρξη της σεζόν, ο Jorge Martin (Pramac Racing) ξεκίνησε άσχημα από την pole position, καθώς ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) άρπαξε την πρωτοπορεία από το εξωτερικό της πρώτης στροφής. Ο teammate του Pol Espargaro μετέπειτα έγινε ο πρώτος του αγώνα, ο Brad Binder έκανε ένα υπέροχο ξεκίνημα για να ανέβει στην P3, με τον Bastianini να στην P4. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) ήταν όγδοος στη μάχη με τον Martin και λίγο μπροστά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020 Joan Mir (Team Suzuki Ecstar). Ο Francesco Bagnaia και ο teammate του στη Ducati Lenovo, Jack Miller, δεν τα πήγαν καλά. Άσχημα μάλιστα. Ήταν και οι δύο εκτός του top 10.
Τέσσερις γύροι και η ίδια σειρά παρέμεινε. Ο Pol Espargaro οδηγεί τους Marc Marquez, Brad Binder, Mir, Bastianini, Aleix Espargaro (Aprilia Racing) και Martin. Ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) πέρασε τον Quartararo στην ευθεία για την P8. Ο Pecco ανέκαμψε στην P10, ο Ιταλός κάθεται πίσω από τον Quartararo με τους κορυφαίους 10 να βρίσκονται στην ίδια ευθεία – οι αναβάτες δεν βρίσκονται ακόμη στο όριο, η φθορά ελαστικών είναι απολύτως καθοριστική.
Αφού μπήκε βαθιά στον 2ο γύρο στη στροφή 1, ο Marc Marquez το έκανε και πάλι στον 6ο γύρο για να επιτρέψει στον Brad Binder να περάσει στην P2. Στον επόμενο γύρο, ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε τη θέση του από τον Bastianini στην πρώτη στροφή, με τους Aleix Espargaro και Mir να μάχονται για την P5 και P6. Μετά από ένα αργό ξεκίνημα, ο Miller μπήκε στο pitlane στο τέλος του 7ου γύρου για να αποσυρθεί από τον αγώνα για να ξεκινήσει η σεζόν του απογοητευτικά.
Ο αγώνας σταθεροποιούνταν στο μπροστινό μέρος με τον ρυθμό να αρχίζει να αυξάνεται μεταξύ των κορυφαίων. Βιαζόμενος να αναπληρώσει χρόνο, ο Bagnaia προσπάθησε να μπει στην εσωτερική του Martin στη στροφή 1 στον 12ο γύρο. Το δράμα, ωστόσο, επρόκειτο να εξελιχθεί. Ο Pecco κλείδωσε το μπροστινό μέρος και έπεσε, παίρνοντας τον Martin μαζί του. Το δίδυμο της Ducati βγήκε εκτός αγώνα, ευτυχώς και οι δύο αναβάτες ήταν εντάξει, αλλά ήταν μια καταστροφική βραδιά για την Ducati με τους Miller, Pecco, Martin και Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) τώρα εκτός του GP του Κατάρ.
Εν τω μεταξύ, με 10 γύρους για το τέλος, ο Pol Espargaro ήταν πλέον 1 δευτερόλεπτο μακριά από τον Brad Binder. Στη συνέχεια, η δεύτερη θέση άλλαξε επειδή ο Bastianini, κουβαλόντας τη σημαία για τη Ducati, πέρασε το αστέρι της KTM στο τρέξιμο για την 1η στροφή. Στη συνέχεια άρχισε να ροκανίζει το προβάδισμα του Pol Espargaro, και με επτά γύρους να απομένουν ήταν στο ένα δευτερόλεπτο. Ήταν 0,6 δευτ. στην αρχή του 17ου γύρου από τους 22 και μόλις 0,189 δευτ. στον 18ο γύρο. Ο Bastianini έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα για να μειώσει το προβάδισμα του Pol Espargaro, καθώς ο Aleix Espargaro πέρασε τον Marc Marquez για την P4.
Με τέσσερις γύρους για το τέλος, ο Bastianini πέρασε τον Pol Espargaro στην ευθεία για να πάρει το προβάδισμα. Ο Pol Espargaro πήγε τότε πολύ ανοιχτά στη στροφή 1, επιτρέποντας στον Brad Binder να περάσει στη δεύτερη θέση. Ο αναβάτης της HRC πήγε από την P1 στην P3 μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα προσπαθώντας να αντισταθεί στο προσπέρασμα από τον Bastianini, καθώς ο τελευταίος είχε προβάδισμα 1,4 δευτερολέπτων με τρεις γύρους να απομένουν.
Δύο γύροι για το τέλος. Η διαφορά 1,2δ υπέρ του Bastianini έναντι του Binder, ο Pol Espargaro ήταν 0,7 δευτ. από την KTM, ο Aleix Espargaro απειλούσε τον μικρότερο αδερφό του για την τελευταία θέση στο βάθρο – ο Pol στο μαλακό πίσω ελαστικό, ο Aleix στο μεσαίο.
Προς τον τελευταίο γύρο. Ο Bastianini έχασε άλλο ένα δέκατο από τον Binder στον προτελευταίο γύρο και η διαφορά ήταν στο 1,1 δευτερόλεπτο. Έπεσε σε μόλις 0,6 δευτ. κατευθυνόμενος στον τελικό τομέα, αλλά το ‘Beast’ κρατήθηκε. Ο Ιταλός πάτησε γκάζι στην GP21 πέρα από την τελευταία στροφή και πήρε μια απίστευτη, συναισθηματική νίκη υπό τα φώτα στο Κατάρ, τον τέλειο φόρο τιμής στον εκλιπόντα, σπουδαίο Fausto Gresini και μια ιστορική πρώτη νίκη στην πρώτη κατηγορία.
Η δεύτερη θέση του Brad Binder ήταν μια προειδοποιητική βολή για τους αντιπάλους τους μετά από μια πιο σιωπηλή pre-season με τους χρόνους γύρων για την KTM, και ο Νοτιοαφρικανός, όπως κάνει συχνά, έβγαλε ένα κουνέλι από το καπέλο την Κυριακή. Ο Pol Espargaro, αφού προηγήθηκε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, κράτησε επίσης ένα φανταστικό βάθρο – το δεύτερο του με την HRC.
Ο Aleix Espargaro ήταν 0,8 δευτ. μακριά από το βάθρο στο τέλος, αλλά γίνεται ο αναβάτης της Aprilia που τερματίζει πιο κοντά στη νίκη – στα 2,2 δευτ. Η επιστροφή του Marc Marquez στη δράση στο Κατάρ για πρώτη φορά από το 2019 γιορτάστηκε με μία καλή P5, ένα καλό εναρκτήριο Σαββατοκύριακο για τον οκτώ φορές Πρωταθλητή. Ήταν, ωστόσο, η πρώτη φορά που ο αριθμός 93 τερμάτισε έναν αγώνα MotoGP™ στο Lusail και δεν τερμάτισε ως κορυφαίος με Honda.
Οι δύο Suzuki, εν τω μεταξύ, τερμάτισαν στις χαμηλών τόνων έκτη και έβδομη – ο Mir ήταν ο κορυφαίος εκ του Rins κατά 3,9 δευτερόλεπτα και αμφότεροι αναζητούσαν περισσότερα, παρόλο που εξακολουθούν να επιδεικνύουν κάποια σοβαρά κέρδη τελικής ταχύτητας από το εργοστάσιο της Hamamatsu.
Πού είναι λοιπόν οι Yamaha; Ο Quartararo φαινόταν έτοιμος να πάρει την P8, αλλά ο Johann Zarco (Pramac Racing), στο τρέξιμο προς τη γραμμή, υποβίβασε τον Πρωταθλητή στην P9. Ένα απογοητευτικό ξεκίνημα για τη σεζόν του El Diablo και μια έκπληξη για το εργοστάσιο που κέρδισε δύο νίκες την περασμένη σεζόν στο Κατάρ με τον Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP™) να τελειώνει στην P11.
Ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) χώρισε τις Yamaha στην P10, με τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) να είναι μοναχικός 12ος. Ο Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) κέρδισε τον Andrea Dovizioso (WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team) στις P13 και P14.
Η μάχη για τους τελικούς βαθμούς έφτασε στο τέρμα καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του Moto2™ Remy Gardner (Tech3 KTM Factory Racing) κέρδισε τη μάχη των πρωτάρηδων για την 15η θέση, παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να αγωνίζεται με σπασμένο καρπό από την προετοιμασία της σεζόν. Ο Darryn Binder (Με την ομάδα της Yamaha RNF MotoGP™) πίεσε στον τελευταίο γύρο, αλλά ο Νοτιοαφρικανός βρισκόταν μόλις 0,012 δευτερόλεπτα μακριά από το να σκοράρει στο ντεμπούτο του στην κορυφαία κατηγορία στο τέλος, εντυπωσιάζοντας ωστόσο ως δεύτερος πρωτάρης καθώς μετακινήθηκε από το Moto3™ στο MotoGP™.
Ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP™) και ο Raul Fernandez (Tech3 KTM Factory Racing) φεύγουν από τον 1ο αγώνα με άδεια χέρια και οι Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) και Alex Marquez (LCR Honda Castrol) έπεσαν χωρίς να τραυματιστούν, ξεχωριστά, στη στροφή 1.
Αυτά συνέβησαν στην έναρξη της σεζόν. Τι νύχτα ήταν υπό τα φώτα στο Κατάρ, με έναν νέο νικητή αγώνα MotoGP™ στο grid. Εκπλήξεις και άφθονο δράμα, και το ‘Beast’ απέδωσε εξαίσια. Επόμενη στάση στην Ινδονησία – καθώς η Pertamina Mandalika International Circuit καλωσορίζει τη field πίσω μετά τις χειμερινές δοκιμές εκεί στο Lombok.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!