Μία ανάσα πριν από την έναρξη των ελληνικών πρωταθλημάτων, ομάδες, οδηγοί, μηχανικοί και αυτοκίνητα βρίσκονται στον αέρα, έπειτα από την απόφαση της ΟΜΑΕ να εισάγει συμπληρωματικούς κανονισμούς και νέα μέτρα, τα οποία προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων από σχεδόν 300 μέλη του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού – και συγκεκριμένα τους οδηγούς και συνοδηγούς των ελληνικών αγώνων ράλι.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή – Η ΟΜΑΕ ανακοινώνει την διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι με 4 γύρους σε άσφαλτο και 4 σε χώμα – κάτι το οποίο ευχαρίστησε αρκετούς και έφερε χαμόγελα για το πρόγραμμα διεξαγωγής των αγώνων.
Ωστόσο να προσθέσουμε πως η απουσία αγώνων από την Βόρεια Ελλάδα συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα μας έκανε εντύπωση καθώς περιμέναμε περισσότερους αγώνες.
Και το εύλογο ερώτημα όλων των θεατών, “αυτών που τρέχουν στα βουνά”, είναι “πως γίνεται οι ομάδες και τα πληρώματα να έχουν δυσαρεστηθεί, από την στιγμή που έχουν αρκετούς αγώνες για να παρευρεθούν και να αγωνιστούν; Γιατί να μην θέλουν κάτι τέτοιο;”
Το κόστος των σημερινών αγώνων για όλα τα πληρώματα, είτε με ένα σύγχρονο αγωνιστικό αυτοκίνητο, είτε με ένα παλαιότερης γενιάς, είναι τεράστιο για τα ελληνικά δεδομένα – και στα πάγια έξοδα έρχονται να προστεθούν οι νέοι κανονισμοί από την ΟΜΑΕ, οι οποίοι όχι μόνο επιβάλουν μεγάλα χρηματικά ποσά για τις αλλαγές που απαιτούνται, αλλά έρχονται να δυσκολέψουν την κατάσταση καθώς βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη των πρωταθλημάτων.
15 περίεργες ημέρες
Με το πρόγραμμα αγώνων να έχει ανακοινωθεί και να αφήνει μία θετική αύρα στους θεατές, καθώς οι ελληνικοί αγώνες θα ταξιδέψουν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, ήρθε να προστεθεί το παράβολο των αθλητών προς την ΕΠΑ/ΟΜΑΕ. Με τις αυξήσεις να είναι μεγάλες, ήρθαν οι πρώτες αντιδράσεις. Ίσως δικαιολογημένα κάποιος απλός θεατής να έλεγε ότι η αύξηση των παράβολων θα έφερνε καλύτερους αγώνες και μία χρηματική ανάσα προς τις Λέσχες και τους Ομίλους που εκπροσωπούν τους αθλητές. Αμ δε…
Τις επόμενες ημέρες οι αγωνιζόμενοι ζήτησαν ακρόαση από την ΟΜΑΕ/ΕΠΑ με σκοπό την συζήτηση περί κανονισμών/ προγράμματος αγώνων/ παράβολου. Η ΟΜΑΕ δέχθηκε την ακρόαση με μία πενταμελή ομάδα να εκπροσωπεί τους αθλητές.
Θέματα της συζήτησης ήταν: Ασφάλεια Αγώνων, Επιτροπή Ιστορικών, Τεχνικοί Κανονισμοί, Αύξηση Παραβόλων, Προβολή Αγώνων.
Από εκεί και μετά το χάος
Αυτά που ακολούθησαν τις τελευταίες ημέρες δεν έχουν τελειωμό, με τους αθλητές να συμφωνούν όλοι μαζί και να ζητούν τα αυτονόητα: Να ακούγεται η “φωνή” τους και η άποψη τους είτε προσωπικά είτε από τους Συνδέσμους, Λέσχες, Ομίλους κλπ. Να μην υπάρχουν τεράστια ποσά για παράβολα, αλλά κυρίως να μην υπάρχει απαξίωση προς τα πρόσωπα τους καθώς καθημερινά παλεύουν βάζοντας το χέρι οι ίδιοι στην τσέπη για την επιβίωση των αγώνων ράλι στην Ελλάδα.
Σε όλο αυτό ήρθε να προστεθεί και η απομάκρυνση της κατηγορίας E από τους ελληνικούς αγώνες, αφήνοντας στην άκρη όλα αυτά τα πληρώματα που μας χάρισαν τόσες όμορφες στιγμές και ήταν η ραχοκοκαλιά του grid στους αγώνες.
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2022 και οι περισσότερες προκηρύξεις αφήνουν εκτός σχεδόν τα 2/3 του grid, προκαλώντας το ρίσκο να βλέπουμε ελληνικούς αγώνες Ράλι με ελάχιστες συμμετοχές…
Εντέλει, πολλά μπορούν να ειπωθούν για την κατάσταση στους ελληνικούς αγώνες – πράγματα που μας στεναχωρούν και δεν βοηθούν ώστε να βρεθούν λύσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση του σπορ στην χώρα μας…
Εν κατακλείδι…
Με λίγα λόγια και για να καταλάβει ο θεατής, ο οικογενειάρχης, “ο τρελός που θα τρέξει στα βουνά” για να δει το αγωνιστικό να περνάει από μπροστά του.
Από την στιγμή που το βασικό μας άθλημα ως Ελλάδα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι οι αγώνες Ράλι, πρέπει να το προστατέψουμε και να το πάμε ένα βήμα μπροστά.
Από την στιγμή που οι ΟΜΑΕ/ΕΠΑ δεν μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς, συνοδηγούς, ομάδες – είτε οικονομικά είτε με χορηγούς είτε κάπως αλλιώς – τότε δεν θα υπάρχουν αγώνες ράλι.
Πολλές ομάδες, οδηγοί και απλοί καθημερινοί άνθρωποι πληρώνουν τεράστια ποσά από την τσέπη τους για να βρεθούν σε αγώνες κάθε σαββατοκύριακο χωρίς να έχουν πάρει πίσω ούτε ένα ευρώ.
Και θα πει κάποιος: “Πως γίνεται αυτό, αφού εγώ βλέπω στην τηλεόραση όλα αυτά τα αγωνιστικά στο εξωτερικό και στην Ελλάδα να τρέχουν και να είναι πάνω από 30 οδηγοί σε αγώνες, έχουν λεφτά αυτοί.”
Για να φιλοξενήσεις αγώνα Formula 1 πρέπει να έχεις και πίστα, για να φτιάξεις πίστα Formula 1 πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά. Πρέπει να πάρεις άδεια για να κτίσεις, να φτιάξεις paddock, να φτιάξεις κερκίδες, να φιλοξενήσεις αγώνες GT, Porsche Supercup, MotoGP και στην κορυφή βρίσκεται η Formula 1.
Όπως στην Formula 1, στους αγώνες ράλι στην Ελλάδα δεν γίνεται να έχεις αγωνιστικά προδιαγραφών 2022 όταν δεν μπορείς να τα υποστηρίξεις. Υποστηρίζεις αυτά που έχεις και δεν τα πετάς στην άκρη σαν παλιοσίδερα. Για να πάμε στο επόμενο βήμα με αγωνιστικά αυτοκίνητα νέας γενιάς πρέπει να βάλουμε γερές βάσεις και να στηρίξουμε αυτούς που πασχίζουν καθημερινά, πληρώματα, ομάδες κλπ.
Και θα έρθει ο φίλος που θα κάνει τις ερωτήσεις: “Μα καλά για να πας στο WRC ή να φέρεις τέτοιου είδους αγωνιστικά θέλεις χορηγούς και διαφήμιση”. Δίκαιο έχει, αλλά όλα αυτά τα έξοδα για διαφήμιση και το ρίσκο που θα πάρει κάποιος για μία τέτοια καμπάνια θα δώσει κίνητρο και θα φέρει χορηγούς για τις ομάδες; ή για την τσέπη της ΟΜΑΕ και της κάθε ΟΜΑΕ…
Δυστυχώς το μονοπάτι είναι δύσκολο και ελπίζουμε ότι οι ιθύνοντες θα βοηθήσουν τους οδηγούς και όλες τις ομάδες για να επικρατήσει η λογική.
Τέλος το F1fan.gr είχε ανακοινώσει πως θα παρευρίσκεται στους Ελληνικούς αγώνες Ράλι και πως θα σας μεταφέρει την δράση μέσα από τον φακό και τα άρθρα του. Φυσικά και θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τους Έλληνες οδηγούς, αλλά από την πλευρά μας θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να προστατευθούν αυτοί που παλεύουν αφιλοκερδώς για να βρεθούν στο cockpit κάθε Κυριακή.
Υ.Γ. Στόχος μας ήταν οι συνεντεύξεις, τα αφιερώματα, τα νέα αυτοκίνητα, οι νέοι οδηγοί και άλλα πολλά πριν από την έναρξη της χρονιάς, όμως όλα αυτά έχουν επισκιαστεί από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.
*Το κείμενο είναι του αρθρογράφου Γιάννη Κλούρη
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!