Ξεκινώντας την σεζόν 2023, το νέο prototype LMDh από την Porsche θα παλέψει για την νίκη στους καλύτερους αγώνες αντοχής παγκοσμίως όπου μεταξύ αυτών είναι το Le Mans, η Daytona και το Sebring.
Το μονοθέσιο θα λάβει μέρος τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA όσο και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar υπό την ονομασία της Porsche Penske Motorsport.
Αυτή την στιγμή το εντατικό πρόγραμμα δοκιμών για την προετοιμασία ενόψει του αγωνιστικού ντεμπούτου τον Ιανουάριο του 2023 έχει ξεκινήσει. Αυτή η πρεμιέρα θα λάβει μέρος στον παραδοσιακά εναρκτήριο γύρο του IMSA με τον 24ωρο αγώνα της Daytona.
Στην επιλογή του κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα συμπληρώσουν τα βασικά υβριδικά στοιχεία, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, η Porsche επέλεξε μία μονάδα μεγάλης χωρητικότητας διπλού V8-turbo. Ο πανίσχυρος κινητήρας είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα, όπου αυτό σημαίνει μείωση των εκπομπών CO2. Στον αγώνα, η μέγιστη ισχύς του υβριδικό συστήματος μετάδοσης κίνησης θα φτάνει περίπου τα 500 kW (680 PS).
“Η επιλογή του κινητήρα για το prototype LMDh μας χάλασε, επειδή η γκάμα των προϊόντων μας προσφέρει πολλά υποσχόμενες βασικές μονάδες ισχύος,” εξήγησε ο Thomas Laudenbach, αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport.
“Αποφασίσαμε τον V8-biturbo, ο οποίος πιστεύουμε ότι προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό χαρακτηριστικών απόδοσης, βάρους και κόστους. Η εκκίνηση του ενεργού προγράμματος δοκιμών ήταν ένα σημαντικό βήμα για το πρόγραμμα.”
Ο Urs Kuratle, γενικός υπεύθυνος του προγράμματος LMDh της Porsche Motorsport δήλωσε: “Τα αποκαλυπτήρια του αγωνιστικού μονοθέσιου LMDh ήταν η πρώτη παρουσία σε πίστα για την Porsche Penske Motorsport. Η ομάδα δούλεψε μαζί σωστά από την αρχή. Αυτά δείχνουν ένα υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού σε όλους τους τομείς.
“Μετά από όλα αυτά, οι προ απαιτούμενες λειτουργίες για την ασφαλή λειτουργία ενός υβριδικού μονοθέσιου είναι πολύ υψηλές. Στις επόμενες προσπάθειες θα επικεντρωθούμε πιο βαθιά στις απαιτούμενες διεργασίες και επεμβάσεις.
“Κατά την διάρκεια των πρώτων ημερών σε δοκιμές στο Weissach, ο V8-biturbo μας εντυπωσίασε εμάς από κάθε άποψη. Είμαστε σίγουροι ότι επιλέξαμε ακριβώς την σωστή μονάδα ισχύος.
Οι κανονισμοί του κινητήρα μας δίνουν μία μεγάλη ελευθερία
Οι κανονισμοί του κινητήρα για τα μονοθέσια της κατηγορίας LMDh μας δίνουν μία μεγάλη ελευθερία όσον αφορά τα κυβικά, τον σχεδιασμό και των αριθμών των κυλίνδρων.
Οι μέγιστες στροφές είναι οι 10,000 rpm, με τον μετρητή ήχου να φτάνει στα 110 decibels. Ο κινητήρας πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 180 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος παροχής αέρα και το σύστημα της εξάτμισης καθώς και των περιφερειακών εξαρτημάτων ψύξης.
Εάν χρησιμοποιηθεί, αυτό το βάρος περιλαμβάνει επίσης το/τα σύστημα/συστήματα turbo συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ψύξης αέρα.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η μέγιστη ισχύς κυμαίνεται μεταξύ 480 και 520 kW (653 έως 707 PS). Αυτό το εύρος επιτρέπει επίσης προσαρμογές στις παραμέτρους του κανονισμού BoP (Κανονισμός Ισορροπίας και Απόδοσης).
Η καμπύλη της ροπής σαφώς και είναι καθορισμένη. Υπό συνθήκες αγώνα, ο συνδυασμός της μέγιστης απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι συνολικά στα 500 kW (680 PS) στους ενδιάμεσους άξονες.
Τα βασικά εξαρτήματα για την ανάκτηση, την αποθήκευση και την παράδοση της ηλεκτρικής ενέργειας θα γίνουν από την Williams Advanced Engineering (η μπαταρία), την Bosch (το κύκλωμα του κινητήρα και τα ηλεκτρονικά ελέγχου) και την Xtrac (το κιβώτιο ταχυτήτων).
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!