Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA δεν θα επιτρέψει στις ομάδες να κάνουν μία και μοναδική εμφάνιση κατά την διάρκεια της σεζόν 2022 καθώς διαχειρίζεται τις προκλήσεις που θα προκύψουν από τις δυνατότητες του grid.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του WEC Frederic Lequien είπε στους δημοσιογράφους ότι οι 39 συμμετοχές είναι το “μέγιστο που μπορούμε να κάνουμε” λαμβάνοντας υπόψη τους λογιστικούς παράγοντες, και ότι τυχόν περισσότερα αυτοκίνητα θα προκαλούσαν σημαντικά προβλήματα.
Οι συμμετοχές αγώνα ανά αγώνα επιτρεπόταν τις προηγούμενες χρονιές. Πέρυσι οι Corvette Racing και G-Drive Racing – και οι δύο τώρα με πλήρεις συμμετοχή – και η PR1 Motorsports συμμετείχαν στον αγώνα 6 ωρών του Spa ως προετοιμασία για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans.
Υπήρχαν επίσης σύντομες εμφανίσεις από τις Rinaldi Racing, Risi Competizione και Inception Racing στην Monza για τον ίδιο λόγο.
Ο κανόνας που επηρεάζει τα επιπλέον αυτοκίνητα θα ισχύει μόνο για το WEC, αν και ο χώρος του grid είναι επίσης περιορισμένος στο Le Mans, δεδομένου ότι όλες οι συμμετοχές για την πλήρη συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις.
“Για τις 24 ώρες του Le Mans η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική επειδή υπάρχει μία επιτροπή επιλογών για τον αγώνα 24 ώρες του Le Mans,” δήλωσε ο Lequien.
“Έχουμε 60 θέσεις, 39 για το WEC. Υπάρχουν κάποιες συμμετοχές από το ELMS και το Asian Le Mans. Αυτό σημαίνει ότι εμείς έχουμε ένα πού μικρό αριθμό συμμετοχών διαθέσιμο στην αγορά και η επιτροπή επιλογών θα αποφασίσει το ποιος θα πάρει αυτές τις θέσεις.
“Στο WEC, επιβεβαιώνω εγώ ο ίδιος ότι δεν θα λάβουμε κάποιες επιπλέον συμμετοχές αγώνα με αγώνα.”
Το μεγαλύτερο grid σε συμμετοχές σε ολόκληρη την σεζόν στην ιστορία του WEC είναι έτοιμο να δημιουργήσει κάποια πίεση στα pit lanes, ιδιαίτερα στην πίστα Fuji Speedway όπου ο αριθμός των συμμετοχών σταθερά υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων pit garage.
Ο Lequien παραδέχτηκε ότι το πρωτάθλημα αξιολογεί ειδικά μέτρα για τον αγώνα στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβάνοντας την εγκατάσταση προσωρινών γκαράζ.
Μία άλλη επιλογή είναι για κάποια αυτοκίνητα από την ίδια ομάδα να μοιράζονται ένα pit box και μία αντλία καυσίμου.
Το WEC είχε σκεφτεί να εισάγει έναν κανονισμό σύμφωνα με τον οποίο όλες οι ομάδες στην κατηγορία GTE-Am θα έπρεπε να συμμετέχουν με δύο αυτοκίνητα και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν ένα ενιαίο pit box και σύστημα ανεφοδιασμού καυσίμου κατά την διάρκεια των σαββατοκύριακων, ωστόσο αυτό απορρίφθηκε με πλειοψηφία 80% όταν ψήφισαν οι ομάδες.
“Το Fuji αναμένεται να είναι ένας από τους πιο ζόρικους γύρους της σεζόν με 39 αυτοκίνητα,” είπε ο Lequien.
“Πρώτα θα ήθελα να επισημάνω ότι έχουμε 39 αυτοκίνητα για αυτή την σεζόν, αλλά εννοείται πως δεν μπορούν να είναι 39 αυτοκίνητα την ίδια στιγμή στην πίστα.
“Δεν είμαστε τρελοί και είχα μία αρκετά προσωπική συζήτηση {με τον πρόεδρο της ACO} Pierre Fillon, τους ανθρώπους γύρο από εμένα και όλες τις ομάδες.
“Θα ήταν τόσο εύκολο να τους αποδεχτείς όλους. Αλλά δεν είναι καλό για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIA. Άρα το 39 είναι λογικό.
“Ακόμα και στο Fuji συζητήσαμε με μερικές ομάδες στις κατηγορίες GTE και LMP2 όπου αυτές θα πρέπει να μοιραστούν το γκαράζ, ίσως σε κάποιες πίστες, αλλά θα το διαχειριστούμε με πολύ καλό τρόπο.
“Δεν θα καταστρέψουμε κάτι για να έχουμε περισσότερες συμμετοχές. Οι τριάντα εννέα συμμετοχές αντιστοιχούν στο μέγιστο που μπορούμε να κάνουμε με πολύ καλές λογιστικές και αγωνιστικές ρυθμίσεις. Περισσότερες από αυτό είναι αδύνατον.
“Εν τω μεταξύ, δεν θα δεχθούμε ορισμένα αυτοκίνητα μόνο για έναν αγώνα, επιπλέον συμμετοχές για έναν αγώνα. Δεν μπορούμε να το κάνουμε.”
Ο αριθμός των αιτήσεων συμμετοχής που έλαβε η επιτροπή επιλογής του WEC ξεπέρασε τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων στο grid, αν και ο Lequien δεν σχολίασε πόσες συμμετοχές απορρίφθηκαν.
“Με απόλυτη διαφάνεια, δεν ήταν μία εύκολη δουλειά,” δήλωσε αυτός.
“Χωρίς να φαίνομαι αλαζόνας, θα έλεγα ότι είναι ένα καλό πρόβλημα. Πήραμε την απόφαση να επιλέξουμε 39 αυτοκίνητα για να διατηρήσουμε ένα εύλογο αριθμό συμμετοχών από άποψη αγωνιστικών, λογιστικών και πολλών διαφορετικών παραγόντων.
“Ναι, λάβαμε περισσότερες από 39 συμμετοχές, αλλά αποφασίσαμε να μην μιλήσουμε για αυτό.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!