Ο υπεύθυνος των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Honda, Masashi Yamamoto, τόνισε ότι ελπίζει πως θα ξαναδούμε την ιαπωνική εταιρία στην Formula 1 στο μέλλον – όταν ο συνθήκες και οι συγκυρίες το επιτρέψουν και πάλι.
Η ιαπωνική εταιρία αποχώρησε επίσημα από το σπορ στα τέλη της περασμένης χρονιάς, έχοντας καταφέρει να κατακτήσει τον τίτλο των οδηγών με τον Max Verstappen και την Red Bull. Αυτό ήταν το ιδανικό επισφράγισμα των προσπαθειών της Honda τα τελευταία επτά χρόνια.
Προσπαθειών που στο ξεκίνημα έδειχναν μάταιες, καθώς η τριετής συνύπαρξη με την McLaren όχι μόνο δεν έφερε τα απαιτούμενα αποτελέσματα, αλλά ήταν τόσο κακή που παραλίγο η Honda να αποχωρήσει από την F1 πολύ νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Όλα όμως άρχισαν να παίρνουν τον δρόμο τους το 2018, όταν η συνεργασία με την Toro Rosso οδήγησε στην μετέπειτα συνεργασία με την Red Bull, η οποία αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένη.
Παρά τις επιτυχίες, κρίθηκε από τα ανώτερα κλιμάκια της Honda ότι η εταιρία πρέπει να στρέψει όλες τις τις δυνάμεις στον τομέα των αυτοκινήτων παραγωγής, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η αποχώρησή της από την F1 στα τέλη του 2021 – συνεχίζοντας όμως να δίνει τους κινητήρες της σε Red Bull και AlphaTauri, αν και αυτοί θα βρίσκονται υπό την επωνυμία της Red Bull Powertrains.
Μιλώντας για το ενδεχόμενο επιστροφής της Honda στο σπορ, ο Yamamoto τόνισε τις μεγάλες του ελπίδες ότι κάτι τέτοιο θα πραγματοποιηθεί, αναφερόμενος στο γεγονός ότι κάτι τέτοιο έχει συμβεί και στο παρελθόν με την Honda και την Formula 1.
“Προσωπικά ελπίζω και περιμένω ότι η Honda θα επιστρέψει στη Formula 1”, είπε ο Ιάπωνας στο επίσημο site του πρωταθλήματος, F1.com.
“Εξαρτάται από το αν οι νέοι άνθρωποι μέσα στη Honda που είναι παθιασμένοι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό καταφέρουν να πείσουν τα ανώτερα στελέχη να επιστρέψουν. Αλλά η ιστορία επαναλαμβάνεται, οπότε ελπίζω να συμβεί”, τόνισε.
Επιπλέον, ο Ιάπωνας μίλησε με υπερηφάνεια για την παρουσία της Honda στο σπορ, αναφερόμενος στις δυσκολίες και τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν για να έρθουν οι επιτυχίες.
“Αν και έπρεπε να αντιμετωπίσουμε υλικοτεχνικές δυσκολίες, εν μέρει λόγω της πανδημίας του Covid-19 στην τελευταία μας σεζόν, παλέψαμε με πολύ δυνατούς αντιπάλους και βρεθήκαμε στην κορυφή του κόσμου της Formula 1”, είπε.
“Αυτό οφείλεται σε όλη τη σκληρή δουλειά από όλους τους μηχανικούς και τους τεχνικούς μας, όχι μόνο αυτούς στην πίστα. Δεν τα παράτησαν ποτέ, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές, και έκαναν πολλά τεχνολογικά άλματα στην πορεία. Καταφέραμε να αποδείξουμε την εγκυρότητα και την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας μας και τις ικανότητες του εργατικού μας δυναμικού”.
“Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε αυτά τα αποτελέσματα χωρίς τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν οι σπουδαίοι συνεργάτες μας, η Red Bull Racing, με την οποία κατακτήσαμε τον τίτλο και επίσης η Scuderia AlphaTauri, η οποία μας υποδέχτηκε με ανοιχτό μυαλό, επιτρέποντάς μας να προχωρήσουμε μαζί μετά από τρία δύσκολα χρόνια”.
“Δεν πρέπει να ξεχνάμε τη McLaren, με την οποία ξεκίνησε αυτήν η περίοδος το 2015, αλλά και όλους τους οδηγούς που δούλεψαν μαζί μας, καταβάλλοντας πάντα τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων.
“Μπορούμε να πούμε ότι αυτό το έργο στέφθηκε τελικά με επιτυχία καθώς φεύγουμε από το άθλημα έχοντας βοηθήσει τον Max Verstappen να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών”, συμπλήρωσε ο Yamamoto.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!