Ο φετινός πρωταθλητής της F3 και οδηγός της ακαδημίας της Red Bull, Dennis Hauger, μίλησε στο F1fan.gr για τη φετινή του χρονιά αλλά και όσα ελπίζει να καταφέρει στο μέλλον!
Η φετινή σεζόν στη Formula 3 είχε έναν απόλυτο κυρίαρχο, τον Νορβηγό Dennis Hauger. Ο νεαρός οδηγός, μέλος της ακαδημίας νέων οδηγών της Red Bull, αναδείχτηκε πανάξια πρωταθλητής στη μικρή κατηγορία, τελειώνοντας τη σεζόν με 4 νίκες και 5 βάθρα σε σύνολο 7 αγωνιστικών τριημέρων, όντας σταθερά ανταγωνιστικός όλη τη χρονιά, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Το δείγμα γραφής του 18χρονου ωστόσο είχε φανεί καλό ήδη από το 2019, όταν συμμετείχε τόσο στην ιταλική όσο και στη γερμανική F4, τερματίζοντας 1ος και 2ος αντίστοιχα, κάτι που τράβηξε και το ενδιαφέρον της Red Bull και άλλων μεγάλων ομάδων.
Το 2020, ήταν φυσιολογικό να έρθει η αναβάθμιση στη Formula 3 ως οδηγός της Red Bull, με τον Hauger να τρέχει στη Hitech Grand Prix, με τις εμφανίσεις του όμως να μην είναι ανάλογες των όσων είχε δείξει. Μοναδική βαθμολόγηση για τον Hauger ήρθε στην Ουγγαρία και η 17η θέση στο τέλος του 2020 έδειχνε πως είχε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει.
Η φετινή σεζόν ωστόσο ήταν απόδειξη του τί μπορεί να καταφέρει ο ταλαντούχος Νορβηγός. Αλλάζοντας ομάδα, μεταβαίνοντας από τη Hitech στην PREMA, έχοντας βέβαια και έναν παραπάνω χρόνο εμπειριών, ο Hauger έδειξε με το “καλημέρα” ότι θα διεκδικήσει στα ίσα τον τίτλο και την άνοδο στη F2, ήδη από τον πρώτο αγώνα όπου κέρδισε στον Race 3 στην πίστα της Καταλονίας.
Ανάλογη ήταν η συνέχεια του, έχοντας να επιδείξει νίκες και βάθρα σε κάθε σχεδόν αγώνα της φετινής σεζόν, κάτι που τον έχρησε και πρωταθλητή στο τελευταίο αγωνιστικό τριήμερο στο Sochi, και έκανε την ικανοποιημένη Red Bull να ανακοινώσει πως του χρόνου θα βρίσκεται στη Formula 2, ένα σκαλί πιο κοντά στον απόλυτο στόχο της Formula 1.
Ας δούμε όμως τι είχε να δηλώσει ο Hauger στις ερωτήσεις που του κάναμε:
Q: Πως νιώθεις μετά την επιτυχία του 2021; Ήταν μια σεζόν που σε είδε να κερδίζεις 4 φορές και να ανεβαίνεις πολλές ακόμα στο βάθρο, ενώ κέρδισες με αυτή και τη θέση σου στη F2.
A: Προφανώς νιώθω υπέροχα για τη σεζόν επειδή πέτυχα τον στόχο του να κατακτήσω το πρωτάθλημα. Ταυτόχρονα, ξέρω πολύ καλά πως είσαι τόσο καλός όσο αποδίδεις στην πίστα.
Q: Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετώπισες φέτος; Ποιο ήταν το δυσκολότερο μέρος της φετινής πορείας;
Α: Η δυσκολία του 2021 ήταν προφανώς οι πολύ λίγοι αγώνες, συνολικά 7! Έπρεπε να είμαστε καλοί κάθε φορά, την μόνη φορά που αποτύχαμε ήταν το Σαββατοκύριακο στο Spa, το οποίο απέδειξε και πόσο γρήγορα μπορείς να χάσεις πολλούς βαθμούς…
Q: Κοιτώντας πίσω στη φετινή χρονιά, θεωρείς τον εαυτό σου ως καλύτερο οδηγό στους αγώνες ή στις κατατακτήριες; Τι είναι αυτό που σου δίνει το πλεονέκτημα;
Α: Θεωρώ πως μπορώ να χειριστώ το ίδιο καλά τόσο τις κατατακτήριες όσο και τους αγώνες. Εκτός από το Spa, είχαμε καλές κατατακτήριες ενώ λόγω των ανεστραμμένων grid έπρεπε να κάνουμε καλούς αγώνες ώστε να ανέβουμε θέσεις στο grid.
Q: Δεδομένου πως στη F3 υπάρχουν πολλές μάχες μέσα στους τρεις αγώνες ενός τριήμερου, όπου πρέπει να παλέψεις συνεχώς για κάθε θέση που διεκδικείς, θεωρείς πως έχεις πλέον βελτιωθεί αγωνιστικά φέτος;
Α: Σίγουρα, αλλά στο τέλος της μέρας θεωρώ πως πάντοτε μαθαίνεις. Έμαθα πολλά σε κάθε αγώνα kart, στη F4, στη F3 και θα μάθω σίγουρα πολλά στη F2 και ελπίζω και στη F1 κάποια μέρα.
Q: Και μπροστά σου βρίσκεται πλέον η μεγαλύτερη πρόκληση, αυτή της Formula 2…Πώς οραματίζεσαι την πρώτη σου χρονιά εκεί; Θα μπεις με νοοτροπίας φουλ επίθεσης ή θα προτιμήσεις να εγκλιματιστείς πρώτα και στη συνέχεια να δώσεις ώθηση;
Α: Θεωρώ πως θα την προσεγγίσω όπως κάθε σεζόν σε μια νέα κατηγορία στην καριέρα μου μέχρι στιγμής: γύρο με τον γύρο, αγώνα με τον αγώνα. Σίγουρα υπάρχει και στο προσκήνιο η νοοτροπία της φουλ επίθεσης, αλλά πρέπει να είσαι ήρεμος και ταπεινός, υπάρχουν πολλά να μάθεις, ειδικά με τα ελαστικά στη F2.
Q: Επίσης, θα υπάρξουν και κάποιες διαφορετικές πίστες για σένα φέτος, όπου δεν έχεις τρέξει κατά το παρελθόν. Πως θα προσεγγίσεις τους αγώνες αυτούς;
A: Πολλά παίζονται στην προσεκτική προετοιμασία με την ομάδα, το να παρακολουθήσω βίντεο από προηγούμενους αγώνες, να κάνω προπόνηση στον προσομοιωτή και ανάλυση δεδομένων. Το κλειδί σε όλα αυτά είναι η προετοιμασία πριν πατήσεις σε νέα πίστα.
Q: Είσαι μέρος ενός πολύ επιτυχημένου αλλά απαιτητικού προγράμματος νέων οδηγών (της Red Bull). Θεωρείς πως αυτό σου ανοίγει τις πόρτες για μια πιθανή μελλοντική κίνηση στη F1, δεδομένου ότι η οικογένεια της Red Bull έχει 4 θέσεις εκεί;
A: Για να φτάσεις σήμερα στη F1, θα πρέπει να είσαι μέρος μιας ακαδημίας εκτός εάν προέρχεται από πολύ πλούσια οικογένεια και θέλεις να αγοράσεις τη θέση σου στη F1. Προσωπικά, εστιάζω στο να τα πάω όσο καλύτερα μπορώ, να κάνω τον καλύτερο δυνατό γύρο κάθε φορά που βγαίνω στην πίστα, και να κάνω όσο καλύτερους αγώνες μπορώ στο πρωτάθλημα. Εάν τα πάω καλά και δείξω καλές επιδόσεις, οι πόρτες θα ανοίξουν.
Q: Είναι φυσιολογικό να υπάρχει πίεση συχνά στους αγώνες, ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες όπου η αγωνιστική φύση του οδηγού διαπλάθεται και το grid αποτελείται από πολλούς οδηγούς με τις ίδιες φιλοδοξίες. Πως διαχειρίζεται την πίεση ώστε να αποδίδεις καλά, όπως απέδειξες και φέτος;
A: Ξεκίνησα να τρέχω στα kart από τα 8 και ήδη από τον πρώτο αυτό αγώνα έμαθα την πίεση. Προσπαθώ απλά να εστιάσω στο τί πρέπει εγώ να κάνω και απλά τρέχω τον δικό μου αγώνα. Θεωρώ πως όταν ξεκινάς να σκέφτεσαι τους άλλους οδηγούς και το πρωτάθλημα, ασκείς στον εαυτό που πολλή αχρείαστη πίεση.
Q: Η χώρα σου (Νορβηγία) έχει μια εξαιρετική παράδοση σε οδηγούς αγώνων, αν και κανείς εξ’ αυτών δεν έτρεξε ποτέ στη Formula 1. Πως θα ήταν να είσαι ο πρώτος Νορβηγός που έτρεξε ποτέ στη F1 στο μέλλον;
Α: Η Formula 1 είναι προφανώς ο απόλυτος στόχος κάθε νέου οδηγού. Εάν φτάσω στη F1 τότε προφανώς θα υπάρξει πολύ ενδιαφέρον στη Νορβηγία.
Q: Και τέλος, έχεις κάποιον οδηγό που να λειτουργεί ως πρότυπο, ως είδωλο για σένα;
Α: Ο πατέρας μου είναι πρότυπο για μένα, έτρεχε σε πολλά rally όταν ήταν νέος. Στη F1, τα είδωλά μου είναι ο Michael Schumacher και ο Sebastian Vettel.
Αν και παραμένει ακόμα αβέβαιο το ποια θα στεγάσει τον Νορβηγό στη Formula 2 του χρόνου, (το 2021, οι νεαροί οδηγοί της Red Bull βρέθηκαν στις Carlin και Hitech GP), ο Hauger έχει το ταλέντο και την πρώτη ύλη ώστε να αποδείξει την αξία του σε ένα ακόμα πιο απαιτητικό πρωτάθλημα, στον προθάλαμο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, της Formula 1!
Ως F1fan.gr του ευχόμαστε κάθε επιτυχία στις προσπάθειές του και περιμένουμε να τον δούμε σε λίγα χρόνια στην κορυφαία κατηγορία!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!