Ο Ryo Hirakawa δήλωσε πως αισθάνεται “έτοιμος για την πρόκληση” όπου θα οδηγήσει για την Toyota Gazoo Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής για πρώτη φορά την φετινή χρονιά.
Ο Hirakawa είναι η μοναδική επιπλέον προσθήκη στο βασικό πλήρωμα 6 οδηγών της Toyota για την σεζόν 2022 του WEC, με τον πρωταθλητή στα Super GT το 2017 και τον τρεις φορές διεκδικητή του πρωταθλήματος να αντικαταστεί τον Kazuki Nakajima – όπου τώρα είναι αντιπρόεδρος της ομάδας – στο No. 8 και την Toyota GR010 Hybrid.
Η Toyota συμπεριλάμβανε τον Hirakawa και στις τρεις από τις ιδιωτικές δοκιμές πέρυσι καθώς αξιολόγησαν τον 27 χρονών για την αγωνιστική θέση. Η πρώτη προσπάθεια έγινε στο Portimao τον Ιούνιο, ακολούθησαν οι δοκιμές στην Βαρκελώνη τον Σεπτέμβριο και στο Μπαχρέιν τον Νοέμβριο αφότου καθορίστηκε ο τίτλος του WEC.
Ο Hirakawa, ο οποίος οδηγούσε προηγουμένως την Toyota GR Supra GT500 στην Ιαπωνία, παραδέχτηκε ότι χρειάστηκε λίγος χρόνος για αυτόν ώστε να αισθάνεται απόλυτα άνετος πίσω από το τιμόνι του υβριδικού LMH, αλλά αυτός νιώθει έτοιμος τώρα να αντιμετωπίσει όλα τα αγωνιστικά σενάρια.
“Το μονοθέσιο νιώθω ότι είναι λίγο παρόμοιο με το αυτοκίνητο μου στα Super GT από άποψη βάρους και κάθετης δύναμης, αλλά αυτό έχει το υβριδικό σύστημα το οποίο έχει μεγάλη διαφορά,” δήλωσε ο Ιάπωνας οδηγός.
“Αρχικά έπρεπε να προσαρμόσω το στυλ οδήγησης μου για να ταιριάζει με το μονοθέσιο, έπειτα η μεγάλη διαφορά ήταν οι διάφορες επιλογές για να βελτιώσεις την ισορροπία και την απόδοση του μονοθέσιου όταν οδηγείς.
“Στο ξεκίνημα αυτό ήταν δύσκολο να το καταλάβω και δεν ήξερα πραγματικά από που να ξεκινήσω.
“Αλλά η ομάδα με βοήθησε αρκετά και στις τελευταίες δοκιμές ένιωθα πολύ πιο άνετα με τις επιλογές μου, και η απόδοση μου βελτιώθηκε. Αυτό ήταν ένα σημαντικό βήμα.”
Ρωτήθηκε εάν αυτός νιώθει πως χρειάζεται περισσότερο χρόνο πριν από τον εναρκτήριο αγώνα 1000 Miles στο Sebring στα μέσα Μαρτίου, λέγοντας ο Hirakawa: “Χαίρομαι που υπάρχουν κάποιες δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν γιατί αυτές θα με βοηθήσουν να συνεχίσω να προσαρμόζομαι με την GR010.
“Είμαι σίγουρος ότι θα βελτιώσω από αγώνα σε αγώνα, κάποια στοιχεία στην οδήγηση μου, όπως το κυκλοφοριακό στην πίστα και την διαχείριση των ελαστικών, που μπορούν να βελτιωθούν μόνο στις συνθήκες του αγώνα.
“Γενικά αισθάνομαι έτοιμος για την πρόκληση και ανυπομονώ να αγωνιστώ με το αυτοκίνητο για πρώτη φορά.”
Ο Hirakawa περιέγραψε το κάλεσμα της Toyota για το πλήρωμα του WEC ως “μεγάλη τιμή” καθώς θα μπει στην θέση όπου προηγουμένως κατείχε ο τρεις φορές νικητής του αγώνα 24 ώρες του Le Mans Nakajima.
Η Toyota με βάση όλα τα δεδομένα που είχε για τον Hirakawa τον προώθησε σε οδηγό για όλη την σεζόν πριν από τον αγώνα 6 ωρών του Μπαχρέιν, ενώ ο Nakajima ανακοίνωσε το τέλος της μακροχρόνιας καριέρας του με αυτόν τον κατασκευαστή λίγο μετά το τέλος του αγώνα.
Αυτός θα είναι στην ίδια ομάδα με τους Sebastien Buemi και Brendon Hartley στο No. 8 της Toyota ενώ οι Kamui Kobayashi, Mike Conway και Jose Maria Lopez θα παραμείνουν στο No. 7.
Εκτός από τις τρεις δοκιμές με το Hypercar του περασμένου έτους, ο Hirakawa συμμετείχε στις σεζόν 2016 και 2017 στο European Le Mans Series και στην κατηγορία LMP2, μια εμπειρία που πιστεύει ότι θα τον βοηθήσει στην προετοιμασία του για μια αναμενόμενη επιστροφή του στους διεθνείς αγώνες αγωνιστικών αυτοκινήτων.
“Είναι μεγάλη τιμή για εμένα που επιλέχθηκα από την Toyota για αυτό τον ρόλο,” δήλωσε αυτός.
“Το να ακολουθήσω τα βήματα του Kazuki, ο οποίος ήταν ένας από τους ήρωές μου καθώς μεγάλωνα, είναι κάτι το οποίο δεν μπορούσα να το φανταστώ. Ο Kamui και ο Kazuki είναι θρύλοι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Ιαπωνίας, οπότε ήταν πάντα τιμή για εμένα να αγωνιστώ μαζί τους στην Super Formula.
“Τώρα θα συμμετέχω μαζί τους στην ίδια ομάδα του WEC και αυτό είναι φανταστικό για εμένα. Είναι ακόμα καλύτερο επειδή θα έχω την ευκαιρία να μάθω και από τους δύο, να βελτιωθώ και ελπίζω να σημειώσουμε τις ίδιες επιτυχίες.
“Το να αγωνιστώ στο Le Mans και να παλέψω για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν πάντα ένα από τα όνειρα μου.
“Για αυτό αγωνίστηκα στην LMP2 μερικά χρόνια πριν – για να μάθω σχετικά με το στυλ των αγωνιστικών αυτοκινήτων της ACO και να βελτιώσω τον εαυτό μου ως οδηγό δοκιμάζοντας καινούργια πράγματα.
“Αυτές οι εμπειρίες ήταν ήδη πολύ χρήσιμες κατά την διάρκεια των δοκιμών με την ομάδα του WEC, και νιώθω πιο προετοιμασμένος για την αγωνιστική σεζόν λόγο των ημερών μου στην κατηγορία LMP2.”
Παρά το γεγονός ότι είναι το νέο πρόσωπο στο πλήρωμα οδηγών του Hypercar της Toyota, ο Hirakawa δεν πιστεύει ότι αυτό θα ασκήσει επιπλέον βάρος στους ώμους του κατά την διάρκεια της σεζόν στο WEC.
“Υπάρχει πίεση σε όλους τους οδηγούς, είσαι ο καινούργιος, ή έχεις κερδίσει πολλούς αγώνες και πρέπει να παραμείνεις στην κορυφή – οι οδηγοί ποτέ δεν ξεφεύγουν από έστω την παραμικρή πίεση,” συμπλήρωσε αυτός.
“Αλλά νομίζω ότι είναι θετικό ότι είμαι το μοναδικό νέο άτομο στην ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι έχω αρκετή επιπλέον υποστήριξη από τους μηχανικούς και οι υπόλοιποι οδηγοί θα με συνηθίσουν στο μονοθέσιο και στο setup.
“Εγώ έχω πέντε πολύ γρήγορους οδηγούς για να μάθω από αυτούς και να συγκρίνω τον εαυτό μου με αυτούς.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!