Ο Valtteri Bottas μπορεί να θεωρεί επάξια τον εαυτό του περήφανο για όσα πέτυχε στη Mercedes, ωστόσο φεύγει από την ομάδα κάνοντας μονάχα υποθέσεις για το εάν θα μπορούσε για το κάτι παραπάνω.
Ο Valtteri Bottas παραδέχτηκε πως δεν πέτυχε στη Mercedes τον απόλυτο στόχο του, που ήταν η κατάκτηση ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, με την περίπτωσή του να μοιράζεται ομοιότητες με αυτή του Rubens Barrichello στα χρόνια της Ferrari.
Οι παραλληλισμοί ανάμεσα στους δύο είναι εμφανείς. Ο Bottas έχει (μέχρι στιγμής) 10 νίκες, ο Barrichello είχε 11 συνολικά. Ο Bottas έχει 67 βάθρα, και ο Βραζιλιάνος 68, ωστόσο ο Bottas κατέκτησε τα παραπάνω σε λιγότερα χρόνια από τον Barrichello.
Και οι δυο τους ήταν ικανοί οδηγοί που κέρδισαν επάξια μια θέση σε κορυφαία ομάδα, ωστόσο τους δόθηκε ο άθλος του να πρέπει να συγκριθούν με δύο θρύλους της σύγχρονης εποχής της Formula 1, τους Michael Schumacher και Lewis Hamilton, σε ομάδες μάλιστα που βρίσκονταν στο απόγειό τους στα χρόνια που βρέθηκαν εκεί.
Και οι δύο νιώθουν αδικημένοι έναντι των teammates τους, καθώς για κάθε Ρωσία του 2018 και το “Valtteri it’s James”, θα υπάρχει η Αυστρία του 2002 να παίρνει από τους δύο αυτούς οδηγούς νίκες για χάρη των ομόσταβλών τους.
Δυστυχώς για τον Bottas, η θητεία του στη Mercedes δεν τελείωσε με θετικό πρόσημο, καθώς φέτος είχε αρκετές εμφανίσεις υπό του μετρίου, όντας πολύ μακριά από την μάχη που μαινόταν μπροστά ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen. Το ίδιο βέβαια ίσχυε και για τον Sergio Perez, ο Μεξικανός ωστόσο είχε το ελαφρυντικό της πρώτης σεζόν σε μια εντελώς νέα ομάδα με ένα μονοθέσιο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Verstappen (μην ξεχνάμε τις εμφανίσεις του Gasly το 2019 στους Κόκκινους Ταύρους και πόσο ο Γάλλος βελτιώθηκε μετά στην AlphaTauri).
Ήταν αυτό το σκαλοπάτι στην απόδοση που ουδέποτε βρήκε όταν έπρεπε ο Φινλανδός που έκανε τον Toto Wolff να εμπιστευθεί τον George Russell για του χρόνου παρά το γεγονός πως μέσα στο 2021 πήρε μία νίκη στην Τουρκία και 11 βάθρα.
Δεν ήταν ότι δεν προσπάθησε στην καριέρα του όμως ο Bottas. Το αντίθετο. Μετά και τα όσα ένιωσε το 2018 στο Sochi, ο Bottas αποφάσισε να δώσει μπουνιά στο μαχαίρι και να κατέβει σκληρότερος και πιο αποφασισμένος το 2019, ως ένας “Bottas 2.0”. Και έτσι ξεκίνησε, η αλήθεια είναι, με δύο νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στους πρώτους 5 αγώνες του 2019.
Στο τέλος όμως, και παρά το γεγονός πως μάζεψε 326 βαθμούς (τους περισσότερούς του ποτέ στη Mercedes), κατάφερε μονάχα να βγει 2ος στους Οδηγούς, με τον Hamilton να κάνει αψεγάδιαστη σεζόν και να κατακτά τον 6ο του Παγκόσμιο Τίτλο, 87 βαθμούς μπροστά από τον Bottas, του οποίου οι εμφανίσεις φθίνανε με την εξέλιξη της σεζόν.
From W07 to W12. Five years. Five incredible cars. Five Championship winners.
But there’s only one @ValtteriBottas 💙
See the full video on YouTube now 👀
📹 x @PET_Motorsports
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 20, 2021
Πάντα θα υπάρχει όμως και το Sakhir του 2020. Τότε, που ο Russell, αντικαθιστώντας τον άρρωστο με COVID-19 Hamilton θα τα βάλει στα ίσια με τον Bottas, με ένα μονοθέσιο που έπιανε πρώτη φορά στα χέρια του, χωρίς να ξέρει καλά καλά τις αντιδράσεις του. Παρά το γεγονός πως ο Bottas θα πάρει την pole εκείνο το Σάββατο, εν τέλει ο Russell θα τον προσπεράσει δύο φορές μέσα στον αγώνα, και θα είχε κερδίσει κιόλας εάν δεν γινόταν ένα ακραίο μπέρδεμα από τη Mercedes και ένα ατυχές κλατάρισμα για τον νεαρό Βρετανό.
Η συγκεκριμένη ήττα σίγουρα πλήγωσε τον Bottas, που έβλεπε τον βασικό διεκδικητή της θέσης του να τον κερδίσει κατά κράτος.
Η κατάσταση υπό την οποία ο Bottas αποχωρεί από το Brackley είναι σίγουρα περίεργη. Όντας μέσα στους πρώτους 35 οδηγούς στην ιστορία της F1 από πλευράς νικών, ο Bottas σίγουρα νιώθει μέσα του ένα τσίμπημα για το τί θα μπορούσε να είχε γίνει εάν τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά στη Mercedes, ενώ παραδέχτηκε πριν λίγες μέρες πως φεύγει από τα Ασημί Βέλη με ανάμικτα συναισθήματα.
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) December 24, 2021
Ο ρόλος που έπαιξε στα 5 σερί Πρωταθλήματα Κατασκευαστών από το 2017 ως και το 2021 ήταν σίγουρα κομβικός, έχοντας αποκτήσει στενές σχέσεις με αρκετά στελέχη της ομάδας, που σίγουρα θέλουν το καλύτερο για τον πρώην πλέον οδηγό τους.
Με το προτζεκτ της Alfa Romeo για το 2022 να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, και τον Bottas να βρίσκει το πολυετές συμβόλαιο που έδειχνε να τον επηρεάζει στα χρόνια των διαρκών μονοετών ανανεώσεων στη Mercedes, μένει να αποδειχτεί τι μπορεί να πετύχει ο Φινλανδός σε μια midfield ομάδα ως ο leader της.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!