Η McLaren ήταν η πρώτη ομάδα που δοκίμασε σήμερα το πρωί ένα σύστημα LED φωτών στα καλύμματα των πίσω τροχών, δείχνοντας την κατεύθυνση της τεχνολογίας στη F1 μελλοντικά.
Κατά τις πρώτες προσπάθειες σήμερα, στη 2η και τελευταία ημέρα δοκιμών στη Yas Marina, ενόψει του τέλους του 2021, η τροποποιημένη McLaren του Lando Norris για ελαστικά του 2022 απέκτησε καλύμματα στους πίσω τροχούς με LED φώτα.
Ο Norris έκανε μόλις έναν γρήγορο γύρο με την τεχνολογία αυτή στο κάλυμμα, καθώς αμέσως μετά μπήκε στα pit όπου του αφαιρέθηκε για τις μετέπειτα προσπάθειές του.
Όπως και να ‘χει, το teaser αυτό ήταν μια μικρή ματιά στην τεχνολογία που αναμένεται να δούμε μελλοντικά στη F1. Τα φώτα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τις ομάδες για λόγους marketing ή να δώσουν πληροφορίες τηλεοπτικά, όπως τη θέση στην οποία βρίσκεται το μονοθέσιο.
“Υπήρχε η ιδέα να βάλουμε κάποια LED στα καλύμματα των τροχών, να χρησιμοποιήσουμε τα καλύμματα αυτά για marketing. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να προβάλεις εκεί όποιο μήνυμα θέλεις”, δήλωσε στο Abu Dhabi ο Mario Isola, επικεφαλής του project της Pirelli στη F1, στο Motorsport.com.
“Αλλά ξεκάθαρα θα πρέπει να τα δοκιμάσεις αυτά τα πράγματα, μιας και τα καλύμματα αυτά είναι στοιχεία που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ισορροπία του ελαστικού”.
“Είναι πραγματικά σημαντικό το ελαστικό να έχει τη σωστή ισορροπία, αλλιώς ξεκινούν οι κραδασμοί”.
Επίσης, ο Isola πρόσθεσε: “Όταν βάλεις αυτή τη διάταξη (τα LED φώτα) και αυτή λειτουργεί, τότε μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις με αυτή”.
“Μπορείς να δείξεις τη θέση, να δείξεις λογότυπα, να προβάλεις τον χρόνο που έκανε το μονοθέσιο στις κατατακτήριες, ή κάτι τέτοιο. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες”.
“Έχεις την τεχνολογία, έτσι είναι εύκολο το να προγραμματίσεις αυτό που θες να προβάλεις”.
Τα καλύμματα των τροχών, τα οποία είχαμε δει μέχρι και το 2009 στη Formula 1, θα επιστρέψουν στο σπορ, ως μέρος της αναθεώρησης των ελαστικών των μονοθεσίων αλλά και της γενικότερης αναθεώρησης των τεχνικών κανονισμών.
Έτσι, στο Abu Dhabi, οι ομάδες μπορούν να δοκιμάσουν τα νέα, 18 ιντσών, ελαστικά της Pirelli σε προσαρμοσμένα μονοθέσια (mule cars), τα οποία δεν μπορούν να είναι αυτά του 2021. Σκοπός είναι να πάρουν κάποια πρώτα δεδομένα για τη χρήση τους του χρόνου.
Η πρόσθετη δουλειά που έχει γίνει στην περιοχή των τροχών, η οποία επίσης συμπεριλαμβάνει ένα πτερύγιο πάνω από τους εμπρός τροχούς για χειρισμό της ροής του αέρα, έχει την πρόθεση να μειώσει τον βρώμικο, τυρβώδη αέρα που παράγεται από τα ελαστικά, καθώς αυτά περιστρέφονται.
One of the novelties for next year’s #Fit4F1 18-inch tyres are the rim covers. Here’s what they will look like! @F1 @FIA @MercedesAMGF1 @ScuderiaFerrari @McLarenF1 pic.twitter.com/6rSPI7u6vC
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 14, 2021
Ο Isola εξήγησε πως χρειάστηκαν αναθεωρήσεις για το αρχικό σχέδιο του καλύμματος των τροχών, ώστε να διασφαλιστεί πως θα διατηρούν την ισορροπία τους και πως τα πληρώματα των pit stop θα μπορούν να αφαιρέσουν με ασφάλεια τα ελαστικά από το μονοθέσιο.
“Του χρόνου, οι ζάντες θα είναι ίδιες για όλους, οι αισθητήρες θα είναι ίδιοι και τα καλύμματα των τροχών επίσης”, πρόσθεσε ο Isola.
“Η πρώτη εκδοχή του καλύμματος ήταν πολύ κοντά στη ζάντα, και είχαμε δύο προβλήματα. Το ένα αφορούσε τους μηχανικούς στα pit stops, επειδή έπρεπε να βάλουν τα χέρια τους ώστε να βγάλουν το ελαστικό και με το κάλυμμα δεν ήταν εφικτό αυτό, έτσι έπρεπε να τροποποιηθεί”.
“Το δεύτερο πρόβλημα ήταν πως δεν μπορούσαμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία του τροχού στο εξωτερικό του μέρος. Γι’ αυτό και εάν δείτε την τελευταία εκδοχή του καλύμματος, υπάρχει ένα σχήμα που καλύπτει τη ζάντα, αλλά είναι και εύκολο για τους μηχανικούς να βγάλουν το ελαστικό και για εμάς να ζυγοσταθμίσουμε τον τροχό”.
“Με την τελευταία αυτή εκδοχή, μπορούμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία του ελαστικού όταν αυτό κουμπώνει στον τροχό και το κάλυμμά του. Αλλιώς, εάν βάλεις το κάλυμμα μετά τη ζυγοστάθμιση, τότε μπορεί να υπάρξει πρόβλημα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!