Ο Mika Hakkinen θεωρεί πως τα όσα συνέβησαν μεταξύ Verstappen και Hamilton στη μάχη τους στη Jeddah δεν θα πρέπει να γίνουν ανεκτά.
Αρκετά αμφιλεγόμενα περιστατικά έγιναν το απόγευμα της Κυριακής στη Jeddah, με τους Lewis Hamilton και Max Verstappen να μάχονται για τη νίκη στη Σαουδική Αραβία. Αυτό που σήκωσε την εντονότερη συζήτηση μάλιστα ήταν το περιστατικό όπου οι δύο οδηγοί ήρθαν σε επαφή.
Συγκεκριμένα, στον 38ο γύρο, ο Max Verstappen έλαβε εντολή να δώσει στρατηγικά τη θέση που είχε διατηρήσει με μη κανονικό τρόπο όταν έχασε τα φρένα στη Σ1 για να μην επιτρέψει στον οδηγό της Mercedes να βρεθεί μπροστά του.
Ο Verstappen επιβράδυνε στην ευθεία πριν την Σ27 με σκοπό να επωφεληθεί ο ίδιος του DRS που ερχόταν στην επόμενη ευθεία, ωστόσο ο Ολλανδός δεν το έκανε με το σωστό τρόπο, σύμφωνα και με την ετυμηγορία των αγωνοδικών μετά τον αγώνα, μένοντας αρκετά στο κέντρο της πίστας, πάνω στην αγωνιστική γραμμή και επιβραδύνοντας σε μεγάλο βαθμό ώστε να πιάσει στον ύπνο τον Hamilton.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Βρετανός να δει τελευταία στιγμή το τί γινόταν, να κάνει βιαστικά αριστερά τη W12 του για να αποφύγει τα χειρότερα, και οι δυο τους να έχουν επαφή, με τον Hamilton να καταστρέφει το εμπρός δεξιά κάθετο τμήμα της εμπρός πτέρυγάς του.
Πάνω στα παιχνίδια αυτά που έλαβαν χώρα στη Jeddah, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Mika Hakkinen, δήλωσε πως τέτοιες πράξεις, ειδικά στις πρώτες θέσεις του grid είναι επικίνδυνα και δεν θα έπρεπε να έχουν συμβεί.
“Με τον Max να λαμβάνει εντολή να αφήσει τον Lewis να περάσει, η λύση ήταν ξεκάθαρη”, έγραψε ο Φινλανδός στη στήλη που διατηρεί στη Unibet.
“Όταν πρέπει να αφήσεις ένα μονοθέσιο να σε περάσει, μόνο ένας τρόπος υπάρχει να το κάνεις με ασφάλεια. Αυτός είναι να κάνεις μια σαφή κίνηση στο πλάι, να αφήσεις ομαλά το γκάζι και να αφήσεις με τη διαφορά ταχύτητας που έχετε με τον αντίπαλό σου, να σε περάσει”.
“Αυτό που συνέβη στη Jeddah ήταν επικίνδυνο. Και οι δύο οδηγοί γνώριζαν πως η γραμμή ενεργοποίησης του DRS βρίσκεται μπροστά τους, έτσι κανείς δεν ήθελε να είναι ο πρώτος που θα την περάσει, αφού θα έδινε στον άλλο το δικαίωμα να επιχειρήσει προσπέραση στο τέλος της επόμενης ευθείας”.
Η Mercedes έφτασε το ζήτημα μέχρι τη Διεύθυνση Αγώνα, δηλώντας πως δεν υπήρχε πληροφόρηση πως ο Verstappen θα άφηνε εκεί τον Hamilton να περάσει, άρα δημιουργήθηκε σύγχυση στην παράδοση του μηνύματος στον Βρετανό.
Από την πλευρά του, ο Hakkinen πιστεύει πως τέτοιες διεργασίες πρέπει να εξετάζονται λεπτομερώς για να αποφεύγονται ανάλογες καταστάσεις.
“Γνωρίζουμε επίσης πως ενώ στον Max είχε δοθεί η εντολή να αφήσει τον Lewis να περάσει, ο Lewis δεν είχε πληροφορηθεί κάτι τέτοιο και προς στιγμή μπερδεύτηκε από την κίνησή του”, ο Hakkinen πρόσθεσε.
“Ως αποτέλεσμα, θεωρώ πως οι ομάδες και η FIA θα πρέπει να δουν ξανά τη διαδικασία αυτή, και ίσως την τεχνολογία με την οποία γίνεται, ώστε να στέλνονται μηνύματα στους οδηγούς”.
“Κοιτώντας το τί έγινε, δεν πιστεύω πως ο Max έκανε “break test” στον Lewis, δηλαδή δεν επιδίωξε μια μεταξύ τους σύγκρουση η οποία θα μπορούσε να θέσει και τους δύο εκτός αγώνα”, εξήγησε ο Flying Finn.
“Αντιθέτως, προσπαθούσε να αναγκάσει τον Lewis να τον προσπεράσει σε εκείνο το σημείο. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο επιβράδυνε, και η θέση που είχε το μονοθέσιό του στην πίστα, ήταν ξεκάθαρα πρόβλημα. Η FIA αποκάλυψε πως το μονοθέσιο του Max επιβράδυνε με 2,4 G”.
Arriving at the final race weekend of 2021 level on points at the top of the driver standings? 🏆
12 months ago, @Max33Verstappen didn’t think it would be possible 👀#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/b92NatJdBl
— Formula 1 (@F1) December 9, 2021
Ο πρώην οδηγός της McLaren δεν θα ήθελε να δει μια επανάληψη αυτού του συμβάντος αυτή την Κυριακή στο Abu Dhabi, καθώς τόνισε πως θα ήθελε έναν καθαρό αγώνα και από τις δύο πλευρές, που θα έστεφε και τον πρωταθλητή του 2021.
Αυτή τη στιγμή, Hamilton και Verstappen ισοβαθμούν στους 369.5 βαθμούς.
“Όποιος και να ‘ναι ο λόγος, δεν ήταν καλός αγώνας αυτό και η FIA είχε δίκιο που έδωσε ποινή μετά τον αγώνα”, τόνισε ο Hakkinen.
“Αν και μπορούμε να επιχειρηματολογήσουμε έναντι του μεγέθους της ποινής, λαμβάνοντας υπόψη πως δεν άλλαξε κάτι στο τελικό αποτέλεσμα, το μήνυμα είναι σαφές. Η επικίνδυνη οδήγηση θα οδηγήσει σε ποινή και εάν η FIA δει μια επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο Abu Dhabi, τότε πιστεύω πως θα δώσε αυστηρή και άμεση ποινή”.
“Πάντα ήμουν της άποψης πως θα πρέπει να τρέχεις σωστά, όχι λάθος. Η κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος έχει να κάνει με την ταχύτητα, την ακρίβεια, το ταλέντο και την απόδειξη ότι μπορείς να κερδίσεις τον άλλο οδηγό σε μια κανονική μάχη, σε αθλητικά πλαίσια”.
“Αυτό θέλω να δω την επόμενη Κυριακή και ξέρω πως αυτό είναι που θέλουν να δουν επίσης FIA, Formula 1 και φίλαθλοι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!